Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Droga Czerwona
Autor Wiadomość
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 8:08 pm   Droga Czerwona

Ciekawa wizja przekształceń centrum Wrzeszcza pojawiła się na trojmiasto.pl: http://www.trojmiasto.pl/...war-n49937.html
Mnie taka ilość centrum handlowych nie jest potrzebna, ale nie jestem wrogiem ich budowy.
Cieszy mnie natomiast powrót wizji budowy Drogi Czerwonej.
Dla przypomnienia: Od zaraz powojennych czasów planowano budowę w Gdańsku nowej osi komunikacyjnej, wzdłuż torów kolejowych, po ich wschodniej stronie. To ze względu na tą inwestycję pozostawiono wolny, niezabudowany teren pomiędzy budowanymi w latach 50 akademikami politechniki, a nasypem kolejowym; to dla przeprowadzenia tej drogi odsunięto budowane później osiedla Zaspy i Żabianki od torowiska kolei.
Pamiętam niegdysiejsze, publiczne dyskusje jak Drogę Czerwoną przeprowadzić przez centrum (przy Dworcu Głównym PKP).
Cytat:
Będzie realizowana również specjalna nadbudowa nad Drogą Czerwoną, która powstanie w bliżej nieokreślonym czasie.

Mam nadzieję, że może nareszcie coś się ruszy. Może doczekam, kiedy to z Oliwy do Wrzeszcza nie będę musiał jeździć obwodnicą (co też jest problematyczne), albo przez Zaspę, a z Wrzeszcza do Gdańska przez Suchanino.
 
 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3885
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 11:22 pm   

Krzysztof napisał/a:
Mam nadzieję, że może nareszcie coś się ruszy. Może doczekam, kiedy to z Oliwy do Wrzeszcza nie będę musiał jeździć obwodnicą (co też jest problematyczne), albo przez Zaspę, a z Wrzeszcza do Gdańska przez Suchanino.
Ruszy albo nie. Zainwestuj w skuter. :wink:
_________________
Poldergeist
 
Colonel 

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 184
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 10:08 am   

A czy uważacie, że droga o standardzie autostradowym w centrum miastya ma sens?
_________________
Polemika z durniem albo chamem jest bezcelowa, najpierw ściągnie cię na swój poziom, a potem pokona doświadczeniem.
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 10:20 am   

Na pewno ma sens droga przelotowa przez aglomerację z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. To chyba nie jest wystarczające by powiedzieć, że ma parametry autostrady.
Kilka bezkolizyjnych (lub częściowo bezkolizyjnych) skrzyżowań w Trójmieście już mamy i chyba nikt z tego powodu nie narzeka. :P
 
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:39 am   

Ja myślę, że diabeł tkwi w szczegółach. Tzn. jak zrobić tę drogę, żeby nie wyrządziła ona szkód w tkance miejskiej. Żeby nie powtórzył się przypadek Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia, które były częścią Śródmieścia, a obecnie są peryferiami, odciętymi od centrum przez Podwale Przedmiejskie.
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
Colonel 

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 184
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 2:05 pm   

Pumeksie, z ust mi to wyjąłeś.
_________________
Polemika z durniem albo chamem jest bezcelowa, najpierw ściągnie cię na swój poziom, a potem pokona doświadczeniem.
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 6:07 pm   

Colonel napisał/a:
A czy uważacie, że droga o standardzie autostradowym w centrum miastya ma sens?

Nie ma.
Ruch aut w centrum powinno się ograniczać. Tylko nie w sposób, jaki teraz się to robi.
Sens ma rozwój sieci naszego S-Bahnu, czyli SKM, ewentualna budowa metra (tam gdzie miałoby to sens), rozwój sieci tramwajowej, autobusowej i ścieżek rowerowych.
Oczywiście przy przystankach SKM i ważniejszych węzłach innej komunikacji powinny powstać duże parkingi, oczywiście bezpłatne (względnie bezpłatne dla posiadaczy biletów komunikacji zbiorowej).
Jak taka infrastruktura powstanie, to miejsca parkingowe w centrum mogą sobie kosztować krocie, można zamykać niektóre ulice dla aut osobowych etc., tworzyć strefy zakazu parkowania etc.

pumeks napisał/a:
Ja myślę, że diabeł tkwi w szczegółach. Tzn. jak zrobić tę drogę, żeby nie wyrządziła ona szkód w tkance miejskiej. Żeby nie powtórzył się przypadek Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia, które były częścią Śródmieścia, a obecnie są peryferiami, odciętymi od centrum przez Podwale Przedmiejskie.

Gdyby tylko to było problemem, wystarczyłoby tą arterię wpuścić w tunel.
_________________
da, da, da...
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 9:47 pm   

danziger napisał/a:
wystarczyłoby tą arterię wpuścić w tunel

Nie ma potrzeby. Droga biegnąca wzdłuż trasy kolejowej, na tym samym poziomie nie powoduje żadnych dodatkowych "szkód w tkance miejskiej". Przejazdów dołem, czy to górą, nad torowiskiem kolejowym będzie tyle samo, tylko o kilkadziesiąt metrów dłuższe.
danziger napisał/a:
Sens ma rozwój sieci naszego S-Bahnu, czyli SKM, ewentualna budowa metra (tam gdzie miałoby to sens), rozwój sieci tramwajowej, autobusowej i ścieżek rowerowych.
Jestem za ich rozwojem, ale nie da się zlikwidować ruchu drogowego. Nie tylko sanitariusz z noszami nie może do chorego jechać tramwajem, albo rowerem. Bez udrożnienia dróg nie dojedzie transport do sklepów, malarz z drabiną do mieszkania które ma malować, matka z dwójką dzieci do przedszkola i t. p.
 
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 10:55 pm   

Krzysztof napisał/a:
Jestem za ich rozwojem, ale nie da się zlikwidować ruchu drogowego. Nie tylko sanitariusz z noszami nie może do chorego jechać tramwajem, albo rowerem. Bez udrożnienia dróg nie dojedzie transport do sklepów, malarz z drabiną do mieszkania które ma malować, matka z dwójką dzieci do przedszkola i t. p.

Nigdzie nie pisałem o likwidacji.
Wręcz przeciwnie - jeśli chcemy, by możliwość dojeżdżania autem w różne punkty Miasta była przynajmniej taka sama jak w tej chwili, to musimy rozwijać przede wszystkim komunikację zbiorową. Budowa dróg niewiele da, bo aut przybywa szybciej. W dodatku nowe drogi szybko się zapychają, bo zachęcają większą część populacji do przesiadki do aut.
A ograniczanie (nie likwidacja) ruchu (i to głównie w centrum) nie powinno opierać się tylko na ślepych zakazach - te tylko w ostateczności w miejscach szczególnych typu Główne Miasto (a i to nie wszystkie ulice). I oczywiście karetek dotyczyć nie mogą.
Natomiast uprzywilejowywanie rowerów i autobusów (ew. taxi) nie byłoby głupie. Oczywiście jako część pewnego systemu (przede wszystkim rozbudowa SKM/metra/tramwaju).
_________________
da, da, da...
 
 
Colonel 

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 184
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 8:20 am   

Sam z samochodem sie nie rozstaję, jeżdżę nawet "100 m do kiosku Ruchu".
Ale kiedyś czytalem o takim prawie w nauce o komunikacji, ze budowa dróg nigdy nie nadązy za wzrostem ruchu samochodowego, poprawa sytuacji generuje natychmiast nieproporcjonalne zwiększenie nasilenia ruchu.
Ideą Drogi Czerwonej było połączenie calłgo Trójmiasta, jak sądze szans na cos takiego w Sopocie nie ma (chyba że tunel "pod całym miastem"), w Gdyni jest Różowa "donikąd" choc wewnętrznie w miescie bardzo wygodna. CZerwona w Gdańsku w tej sytuacji będzie miala zapewne znaczenie lokalne, gdańskie. Czy w tej sytuacji jest szansa na jej powstanie? Jaka będzie proporcja korzyści i kosztów?
A może jednak tak?
_________________
Polemika z durniem albo chamem jest bezcelowa, najpierw ściągnie cię na swój poziom, a potem pokona doświadczeniem.
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 11:02 pm   

Colonel napisał/a:
Ideą Drogi Czerwonej było połączenie calłgo Trójmiasta, jak sądze szans na cos takiego w Sopocie nie ma (chyba że tunel "pod całym miastem"), w Gdyni jest Różowa "donikąd"

Ta idea w Gdyni już jest realizowana i tam jest odczuwalna poprawa w porównaniu z tym, co było jeszcze kilka lat temu. Różowa nie "donikąd", a w stronę tunelu pod Sopotem ( http://www.trojmiasto.pl/...tor-n43923.html ).
Na razie nie jest on realizowany, ale planowany. To Gdańsk jest autsajderem.
 
 
Colonel 

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 184
Wysłany: Pią Lip 29, 2011 10:16 am   

W tunel pod Sopotem trudno mi uwierzyć, stad też hasło "do nikąd". Proponowałem kiedyś, żeby na końcu Różowej postawić tablicę "Tu kończy się Gdynia sopocianie" Z punktu widzenia jazd wewnątrz Gdyni Rózowa to rewelacja.
_________________
Polemika z durniem albo chamem jest bezcelowa, najpierw ściągnie cię na swój poziom, a potem pokona doświadczeniem.
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Pią Lip 29, 2011 11:45 am   

Colonel napisał/a:
Z punktu widzenia jazd wewnątrz Gdyni Rózowa to rewelacja.

Ja (Wrzeszczanin) cenię ją jako tranzytowy przejazd przez Gdynię.
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Sro Lis 30, 2011 2:57 pm   

http://www.trojmiasto.pl/...cza-n53433.html
Cytat:
Docelowy układ komunikacyjny w przypadku realizacji Drogi Czerwonej, w obrębie ulic: Nowej Słowackiego (Nowej Kościuszki), Kościuszki oraz Nad Stawem.
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2657
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 11:38 am   

W artykule: "Droga Czerwona - przyczynek do upadku Wrzeszcza?"
http://www.trojmiasto.pl/...cza-n55706.html
"Opinie o zasadności jej realizacji przedstawia nasz czytelnik, pan Tomasz Larczyński."
Może to ktoś z Was?
Podobnie jak i on nie zachwyca mnie konieczność wyburzenia pięciu budynków przy ul. Białej, ale pisanie:
Cytat:
Informacje płynące z planów zagospodarowania przestrzennego obejmujących Drogę Czerwoną, pokazują potężną skalę wyburzeń.

to raczej demagogia.
Poniżej schemat zatytuowany:
"System transportowy w studium uwarunkowań i kierunków zagosp. przestrz. Gdańska. Droga Czerwona jako jedyna na tle innych dróg, będzie posiadać niemal wyłącznie dwupoziomowe węzły." i mapka z "potężną skalą wyburzeń".[/quote]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk