Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Historia jednej gdańskiej lokomotywy
Autor Wiadomość
Irek 
Irek Nowak


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 12
Wysłany: Nie Maj 16, 2010 10:19 pm   

Czy to Rutki sa.
_________________

 
Werk Inc. 

Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 7
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 7:21 am   

Moim zdaniem nie. W Rutkach filary mostu po pierwsze są, po drugie są na granicy wody. Most na zdjęciu ma tylko przyczółki, żadnych filarów. Poza tym liczba stalowych podpór przęsła i sposób ich rozmieszczenia są inne.
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 289
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 7:33 am   Re: Most kratownicowy nad Radunią niedaleko Starej Piły na l

Irek napisał/a:
Czy to Rutki sa.

Werk Inc. napisał/a:
Moim zdaniem nie. W Rutkach filary mostu po pierwsze są, po drugie są na granicy wody. Most na zdjęciu ma tylko przyczółki, żadnych filarów. Poza tym liczba stalowych podpór przęsła i sposób ich rozmieszczenia są inne.


Przecież Aprikosenkrantz napisał już gdzie to:
aprikosenkrantz napisał/a:
Wszystko wskazuje na to, że jest to most kratownicowy nad rzeką Radunią zlokalizowany niedaleko Starej Piły (linia kolejowa Wrzeszcz-Stara Piła).


Porównać można sobie ze zdjęciem na stronie Bartosza Bajków:
http://byekuf.republika.pl/kolej/RaduniaNiest1.JPG
 
Tadeusz Głuszko 

Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 1
Wysłany: Sro Lis 24, 2010 2:25 pm   

Hamburger, Szanowny Panie, nazywam się Tadeusz T. Głuszko, stale współpracuję z gdańskim dwumiesięcznikiem "30 Dni" jako autor tekstów. Szukam zdjęć, które posłużą za ilustracje do artykułu o dawnej linii kolejowej Gdańsk-Wrzeszcz-Stara Piła-Kartuzy, również pokazujące tabor, dokumenty, bilety, tzw. życie codzienne. Nie mogę obiecać powalającego honorarium (nie składam żadnej obietnicy), za to na pewno umieścimy źródło pochodzenia zdjęcia ewentualnie jego właściciela. Interesujące są fotografie tematu "Historia jednej gdańskiej lokomotywy". Jeśli łaska, proszę o duże rozmiary na adres tadeusz.gluszko@gmail.com. Serdecznie pozdrawiam - Tadeusz Głuszko
_________________
Soppot
 
m4sherman 
szwendacz

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 4
Wysłany: Nie Gru 12, 2010 11:55 pm   

Most znajduje się pomiędzy stacjami Leźno i Stara Piła, pod koniec wojny został wysadzony, a podniesiony został w 1950 roku, poza tym z mojego domu mam widok na ten most i dalej na Sulmin.
_________________
szukam, szukania mi trzeba
 
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 289
Wysłany: Pon Gru 13, 2010 10:03 am   

m4sherman napisał/a:
Most znajduje się pomiędzy stacjami Leźno i Stara Piła, pod koniec wojny został wysadzony, a podniesiony został w 1950 roku


A zazwyczaj się podaje, że ten akurat most nad Radunią nie ucierpiał. A może masz jakieś ciekawe zdjęcia?
 
m4sherman 
szwendacz

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 4
Wysłany: Pon Gru 13, 2010 11:07 pm   

Zdjęć nie mam, a co do samego mostu - wiem to od ojca - mieszkańca Leźna od urodzenia; tj. od przed wojny, poza tym na łąki w stronę Leźno - Lniska spadł samolot sowiecki ( w lesie za podstacją wychodziły jego szczątki). Ogólnie jest to trudny teren (podmokły).
_________________
szukam, szukania mi trzeba
 
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1161
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 11:44 am   

Wspomniany artykuł o linii Wrzeszcz - Stara Piła ukazał się w najnowszym numerze 30 dni

_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 289
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 1:47 pm   

feyg napisał/a:
Wspomniany artykuł o linii Wrzeszcz - Stara Piła ukazał się w najnowszym numerze 30 dni

I to dość długi. Zapowiada się ciekawie, ale na razie tylko rzuciłem nań okiem :hihi:
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1161
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 3:21 pm   

Prawdopodobnie w artykule znalazł się błąd dotyczący nazwiska właściciela jednej z wymienionych firm budowlanych ba stronie 18-tej. Zamiast Bruno Fen moim zdaniem powinno być Bruno Fey. Jest to dla mnie osobiście cenna informacja, gdyż wskazywałaby że przy budowie linii pracował (być może) mój krewniak!
http://www.google.pl/url?...AVZeuGA&cad=rja
Patrz: pozycja 41

P.S. Poza tym do Berlina nie jedzie się pociągiem przez Puck :wink:
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 289
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 4:12 pm   

feyg napisał/a:
Prawdopodobnie w artykule znalazł się błąd


Cóż pewnie kilka niedociągnięć będzie. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi.

feyg napisał/a:
Zamiast Bruno Fen moim zdaniem powinno być Bruno Fey. Jest to dla mnie osobiście cenna informacja


Brawo! Jak się potwierdzi, to się chyba pochwalisz? Bo zakładam, że zabierzesz się za sprawdzenie. :D
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7291
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 4:27 pm   

norveg napisał/a:
feyg napisał/a:
Zamiast Bruno Fen moim zdaniem powinno być Bruno Fey. Jest to dla mnie osobiście cenna informacja

Brawo! Jak się potwierdzi, to się chyba pochwalisz? Bo zakładam, że zabierzesz się za sprawdzenie. :D

Czy Bruno nie był przypadkiem następcą Aleksa Feya, który w 1893 przebudowywał kamienicę przy Ogarnej 27/28 na hotel?
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk