Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Mikołaj
Pią Lis 12, 2010 4:36 pm
Port gdański i okolice
Autor Wiadomość
Slaw 

Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 33
Wysłany: Pią Maj 04, 2012 9:04 pm   

I jeszcze stanowisko załadunkowe nr.2 z tzw.pajpą, widok załadunku na statek.Dość fajnie przedstawiona jest całość w reklamie( na górze widać wagony na wywrocie ) z tym ze nie jest to nabrzeże Górnicze.

balony.jpg
Plik ściągnięto 5911 raz(y) 96,15 KB

balony001.jpg
Plik ściągnięto 5911 raz(y) 96,19 KB

_________________

 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7218
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 12:15 am   

A, bo na tym dolnym obrazku to chyba jakaś fantazja rysownika jest, a nie konkretny obiekt w konkretnym porcie.
_________________

 
totenkopf1956 
Jurek


Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 766
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 8:33 am   

Swego czasu na Ebayu znalazłem przedwojenny artykuł prasowy ilustrowany fotografiami poświęcony Basenowi Górniczemu na których między innymi jest ukazane owo „ustrojstwo” czyli wywrotnica wagonów .

$(KGrHqN,!mEE2EDIs0cQBNpi9ngy5!~~_12b.JPG
Plik ściągnięto 5856 raz(y) 88,12 KB

_________________
Jurek
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2130
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 8:49 am   

totenkopf1956 napisał/a:
owo „ustrojstwo” czyli wywrotnica wagonów .

Czy ktoś potrafiłby wrysować na jakimś planie jej lokalizację?
 
 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 12:06 pm   

http://maps.google.pl/map...bed&hl=pl&gl=pl

Nie wiem jak wkleić mapę :hmm:
może ktoś objaśnić na priv żeby w temacie nie bałaganić?
_________________

 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2130
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 10:45 pm   

Jeśli dobrze zrozumiałem to jedna z tych trzech końcówek toru (w 1944 r.).
Wygląda na to, że były 3 wywrotnice! :hmmm:
Ciekawe do kiedy pracowały?

wywrotnica.jpg
Plik ściągnięto 5763 raz(y) 84,74 KB

 
 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Pon Maj 07, 2012 5:15 pm   

Były trzy,zostały się ruiny dwóch(fakt,fotek nie opisałem ale dotyczą dwóch miejsc),nr 1 i 2,trójeczkę zlikwidowano na potrzeby portu po 1945.
Niestety nie ma już pracowników z wczesnych powojennych lat żeby zasięgnąć języka...
Przypuszczalnie wybawcy ogołocili machinerię.
Dodam tylko że naprawdę solidne wykonanie konstrukcji żelbetowej,zsypów itp.
_________________

 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2130
Wysłany: Pon Maj 07, 2012 10:42 pm   

tobocian napisał/a:
Przypuszczalnie wybawcy ogołocili machinerię.

To nie wykluczone, ale niezależnie od tego w jakim stanie pozostały 45 r. one były z pewnością dostosowane do mniejszych, ówczesnych wagonów. Nie wiem do kiedy te małe były używane, ale już w latach 60 węgiel wożono w większych, czteroosiowych. Wywrotnicę dla tych dużych wybudowano w 70 latach, w Porcie Północnym. Ciekawe czy tu odbywał się załadunek po uruchomieniu P.P. i do kiedy?
 
 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Pon Maj 07, 2012 10:54 pm   

Krzysztof i to jest ciekawe właśnie. :hmm:
Jak ktoś chciałby tak oblukać te ustrojstwa to możemy pomyśleć nad wejściem :hmm:
_________________

 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2130
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 8:40 am   

Jestem zainteresowany. Jak tam się wchodzi? Każdy może?
 
 
Slaw 

Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 33
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 10:01 am   

tobocian napisał/a:
Były trzy,zostały się ruiny dwóch(fakt,fotek nie opisałem ale dotyczą dwóch miejsc),nr 1 i 2,trójeczkę zlikwidowano na potrzeby portu po 1945.



Patrząc na fotki które śą w topiku , można śmiało powiedzieć że stanowisko nr 3 w poczatkowym okresie nie było przygotowane do załadunku taśmociągiem. Był tam normalny dzwig z łychą , a wagony do rozładunku lub załadunku były podstawiane na keje .
Krzysztof napisał/a:
Wywrotnicę dla tych dużych wybudowano w 70 latach, w Porcie Północnym. Ciekawe czy tu odbywał się załadunek po uruchomieniu P.P. i do kiedy?


Port Północny załadunkowo obsługiwał i obsługuje klasy węgla miałowe . Na Górniku ładowano węgiel grubszy (kostka , groszek)oraz koks . Mam nie potwierdzona informację , że w latach 70 były taśmociągi które sypały węgiel na plac , a rozładunek wagonów odbywał się właśnie przez wywrotnice , podobno wjeżdzały tam małe wagony.
_________________

 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 289
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 11:32 am   

tobocian napisał/a:
Jak ktoś chciałby tak oblukać te ustrojstwa to możemy pomyśleć nad wejściem


Jasne, że chce:]
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2130
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 5:23 pm   

Slaw napisał/a:
można śmiało powiedzieć że stanowisko nr 3 w poczatkowym okresie nie było przygotowane do załadunku taśmociągiem.

Załadunek to jedna z funkcji. Wywrotnice i inne sposoby opróżniania wagonów to inne operacje. Jeśli w tym samym czasie w porcie jest statek i pociąg to taśmociąg może bezpośrednio przemieszczać węgiel, ale nie zawsze tak jest. Bywa rozładunek wagonów na hałdę i załadunek statku z hałdy.
 
 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Czw Maj 10, 2012 8:42 am   

Panowie Krzysztof, norveg, czy pasuje wjazd na teren 15.05 (wtorek) tak w okolicy 18-tej?
_________________

 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2130
Wysłany: Czw Maj 10, 2012 9:53 am   

Od wtorku do końca tygodnia jestem daleko :II
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk