Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Mikołaj
Nie Lut 28, 2010 10:44 am
Fort przy śluzie w Pleniewie (2)
Autor Wiadomość
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2057
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 7:13 pm   Fort przy śluzie w Pleniewie (2)

Jest 21 postów w wątku: "Fort przy śluzie w Pleniewie" (Ostatni post z 03.06.2005), zlokalizowane:
Dawny Gdańsk Strona Główna » Fora ogólne » Gdańsk - Sopot - Gdynia
Chciałem tam zajrzeć, ale nie udaje mi się – „Błąd Ogólny”
Czy ktoś potrafi pomóc?
Ostatnio zmieniony przez Mikołaj Nie Lut 28, 2010 10:44 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8032
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 12:30 am   

udało mi się odzyskać wersję do druku
http://forum.dawnygdansk.pl/printview.php?t=1863
 
 
lep22 

Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 10
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 9:59 am   

to jest ten fort

Gda053.jpg
Plik ściągnięto 10527 raz(y) 39,36 KB

 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7094
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 10:21 am   

Chyba jednak nie ten. Na zdjęciu jest prawdopodobnie Fort Kalckreuth w Małej Płoni.
_________________

 
lep22 

Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 10
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 11:28 am   

chcialbym sie z toba zgodzic ale mieszkam na Pleniewie i wierze sasiadowi ktory i mi opowiadal o tym forcie i o domu oficerow ktory byl niedaleko :dziadek:
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7094
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 12:00 pm   

Jak sobie życzysz, ale powyższe zdjęcie zupełnie nie zgadza się z obrazem fortu Neufahr, jaki znamy z fotografii lotniczej z 1929 r.:

_________________

 
lep22 

Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 10
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 2:28 pm   

czy Fort nie znajdowal sie na południowym brzegu Martwej Wisły na zachód od ramienia ujściowego?
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7094
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 7:01 pm   

Chyba tak. Po lewej stronie widać chyba wejście do śluzy w Płoni.
_________________

 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2057
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 9:55 am   

pumeks napisał/a:
wejście do śluzy w Płoni

Na tej powojennej mapie już śluzy nie ma, ale fort narysowany bardzo ładnie.

skanuj0006f.jpg
Plik ściągnięto 10455 raz(y) 78,75 KB

 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2057
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:04 am   

pumeks napisał/a:
Chyba jednak nie ten. Na zdjęciu jest prawdopodobnie Fort Kalckreuth w Małej Płoni.

Pogubiłem się :skolowany: Który to "Fort Kalckreuth"? Ten, czy inny?

ps. może by przenieść tą dyskusję ze "spraw technicznych" we właściwsze miejsce.
 
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7094
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 11:21 am   

Na zdjęciu lotniczym i na mapie jest Fort Neufahr.
Fort Kalkreuth (nazwisko pisane w różnych wariantach) był bliżej miasta, wg dzisiejszej topografii "przed Lotosem".

Fort Kalkreuth.jpg
Plik ściągnięto 10436 raz(y) 75,09 KB

_________________

 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2057
Wysłany: Sro Mar 10, 2010 6:05 pm   

lep22 napisał/a:
to jest ten fort

Nie wszystko pasuje, ale wydaje mi się, że to ten.
Pasuje obsadzony drzewami wał wiślany za fortem, oraz budynek na pierwszym planie.
Nie pasuje most i murowany przejazd przez wał za nim.
Zdjęcie Gda053.jpg szacuję na XIX w., a lotnicze, to 29 r. Podejrzewam, że w międzyczasie mogła być dokonana przebudowa fortu.

fortneufaehr1929[1]f2.jpg
Plik ściągnięto 10270 raz(y) 75,71 KB

 
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7094
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 1:09 pm   

Marne szanse, by ktoś to przebudowywał. Zwłaszcza, że obiekt został porzucony przez wojsko najpóźniej pod koniec 1919 r., a przypuszczalnie znacznie wcześniej - tego typu fortyfikacje to XIX wiek, na początku wieku XX były już bardzo passe, wznoszono wtedy żelbetowe obiekty jak bateria plażowa w Brzeźnie czy schron na Westerplatte, znany jako Placówka "Fort".

Dołączam zdjęcie, które zamieścił kiedyś Pepo na innym forum.

Fort od Pepo.jpg
"Wolne Forum Gdańsk"
Plik ściągnięto 10210 raz(y) 32,68 KB

_________________

 
carlstadt 

Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 5
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 4:54 pm   

Witam!
W latach 60tych mieszkalem Pleniewie przy ul Zagroble.
1) Na ostatnim zdjeciu fotograf zrobil zjecie i widac domy, czy to sa Gorki Wschodnie?
2)Czy ktos moze pokazac na zdjeciu lotniczym w ktorym miejscu stal fotograf ?
Pozdrawiam
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2057
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 10:44 pm   Fort Kalkreuth

pumeks napisał/a:
Chyba jednak nie ten. Na zdjęciu jest prawdopodobnie Fort Kalckreuth w Małej Płoni.

Wycofuje się z wcześniejszych przymiarek zdjęcia: "Gda053.jpg" zamieszczonego przez lep22 do fortu przy śluzie. To zdjęcie i zdjęcie: "Fort od Pepo.jpg" to Fort Kalkreuth. "Gda053.jpg" zrobione od strony Wisły z widocznym w tle wałem wiślanym, a "Fort od Pepo.jpg" od strony wału - drogi do Pleniewa. Tu w tle, za Wisłą widać zabudowania Stogów.
Na mapce z 1901 r. jest on zaznaczony dość schematycznie, ale most jest. Na późniejszej, z 1910 r. jego obecność jest utajniona, ale dobry szpieg domyśli się :wink:

gda053_193[1].jpg
Plik ściągnięto 10022 raz(y) 55,85 KB

Pleniewo 1901.jpg
Plik ściągnięto 10022 raz(y) 79,96 KB

Pleniewo 1910.jpg
Plik ściągnięto 10022 raz(y) 79,07 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk