Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
kolej w Gdańsku i dworzec Am Olivaer Tor
Autor Wiadomość
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 4:48 pm   

Sabaoth napisał/a:
Chyba pociąg. Mam tą pocztówkę ale jakość jej druku nie jest rewelacyjna.


Zauważyłem, że masz też wersję kolorową (nr 480 na podstronie http://www.danzig-online..../danzig5.html). Może tam więcej widać?
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 6:49 pm   

Faktycznie trochę lepiej.

1198.jpg
Plik ściągnięto 16951 raz(y) 71,48 KB

_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 12:18 pm   

a ja mam takie pytanie, na początku lat osiemdziesiątych pod adresem Kliniczna 2 mieścił się "Wydział Budynków PKP" jaka komórka teraz przejęła funkcje tego wydziału, czy tez gdzie teraz sie on mieści?

Czy może to być Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. Gdańsk?
_________________
Peter von Danzig
 
 
Noah 


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 48
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 7:53 pm   

Pietrucha napisał/a:

Czy może to być Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. Gdańsk?

W przybliżeniu można tak powiedzieć. W czasach, o których piszesz budynki i mieszkania były w osobnych pionach. W 2003 kilka różnych jednostek zostało połączonych w Zakład Gospodarowania Nieruchomościami, zmieniony w 2005 r. na Oddział. Ostanio na Klinicznej mieściła się podległa jednostka (Rejon Administrowania i Utrzymania Nieruchomości) ale kilka lat temu została wchłonięta przez Rejon w Gdańsku - Oliwie. To tak w dużym telegraficznym skrócie. :dziadek:
 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 11:08 pm   

Czyli tak dla sprecyzowania to właśnie w tym Oddziale Gospodarowania Nieruchomościami należy szukać dokumentacji która była na Klinicznej?
_________________
Peter von Danzig
 
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 868
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 11:20 pm   

W ostatnich dniach 1999 roku w biurze na Klinicznej brodziłem po kostki w starych papierzyskach... Życzę owocnej kwerendy w OGN :roll:
 
Noah 


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 48
Wysłany: Wto Maj 18, 2010 11:24 am   

Zależy czego szukasz. Podstawowa dokumentacja, szczególnie ta wymagana prawem budowlanym, zapewne będzie znajdowała się w Oliwie i to w formie mniej lub bardziej fragmentaryczno - szczątkowej. Na wiele więcej bym nie liczył. Częste reorganizacje i likwidacje jednostek powodowały likwidację dokumentacji lub wręcz pozostawienie jej
w opuszczonym budynku. (Mam podobne doświadczenia jak Renekk ale z innych lokalizacji. Wszędzie wyglądało to bardzo podobnie)
 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 11:54 pm   

w Oliwie czyli gdzie dokładnie?

Będąc w ROBiDZ widziałem białą kartę Dworca Głównego. Było tam sporo planów wykonanych chyba zaraz po budowie. Opatrzone były informacją, że pochodzą z "Wydziału budynków PKP ul. Kliniczna 2". No i tak liczę, że może w temacie tego "dworca" na Kolejowej też coś tam może być.
_________________
Peter von Danzig
 
 
Noah 


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 48
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 10:42 am   

Pietrucha napisał/a:
w Oliwie czyli gdzie dokładnie?

Rejon Administrowania i Utrzymania Nieruchomości przy ul. Bora Komorowskiego 1a
Pietrucha napisał/a:
No i tak liczę, że może w temacie tego "dworca" na Kolejowej też coś tam może być.

Nie liczyłbym na wiele.
 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Wto Cze 01, 2010 1:46 pm   

Noah napisał/a:
Rejon Administrowania i Utrzymania Nieruchomości przy ul. Bora Komorowskiego 1a


Teraz pod tym adresem jest elegancki budynek postawiony w 2006r. z dużym napisem Sala Królestwa Braci Jehowych...
_________________
Peter von Danzig
 
 
Noah 


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 48
Wysłany: Wto Cze 01, 2010 4:08 pm   

Rejon przylega do torów kolejowych na wysokości peronu Gdańsk - Oliwa. Biura znajdują się w parterowym baraku. A adres jest z pieczątki. Czy prawidłowy nie wiem :mrgreen:

RAiUN.jpg
Plik ściągnięto 16354 raz(y) 33,39 KB

 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Wto Lip 27, 2010 2:00 pm   

renekk napisał/a:
Osobiście jestem przekonany, że powstał on na początku wieku, ale nie mogę jednoznacznie wykluczyć jakichś jego związków z budynkiem dworca z 1870 roku (o ile oczywiście taki kiedykolwiek istniał!).


Wstępnie mogę powiedzieć, że tak było. Wynika to z konfrontacji kilku planów do których dotarłem w AP. Dokładniej napiszę jak się im lepiej przyjrzę, bo narazie miałem okazję tylko na bardzo pobieżny wgląd.

Cytat:
tekstu w „DusB” i z dat otwarcia odcinków linii można wywnioskować, że trasę kursujących (od 1 lipca) między Wrzeszczem a Bramą Oliwską pociągów pasażerskich przedłużono do dworca Hohe Tor, po otwarciu 1 września łącznicy między dworcami. Natomiast z tekstu Andrzeja Massela jednoznacznie wynika, że pociągi pasażerskie od Wrzeszcza do Gdańska zaczęły kursować dopiero od 1 września – ponieważ docierały już do dworca Hohe Tor. Jak to w końcu było – czy między Wrzeszczem a Gdańskiem (Bramą Oliwską) w okresie od 1 lipca do 1 września kursowały pociągi pasażerskie (i czy w ogóle kursowały jakieś pociągi)? Bo jeśli kursowały „pasażery”, to stacja Olivaer Tor musiała być wyposażona w prowizoryczne choćby urządzenia obsługi podróżnych: peron, budynek stacyjny (może nawet któryś z kompleksu przy ul. Kolejowej).


W Danziger Zeitung z dni 28.VI.1870 - 1.VII.1870 są rozkłady jazdy pociągów do Sopotu. Wynika z nich, że już od 1 lipca dojeżdżały one do Hohe Tor
_________________
Peter von Danzig
 
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 3:27 pm   

Pietrucha napisał/a:
Wstępnie mogę powiedzieć, że tak było. Wynika to z konfrontacji kilku planów do których dotarłem w AP. Dokładniej napiszę jak się im lepiej przyjrzę, bo na razie miałem okazję tylko na bardzo pobieżny wgląd.


I jak Twoje ustalenia?

Pietrucha napisał/a:
W Danziger Zeitung z dni 28.VI.1870 - 1.VII.1870 są rozkłady jazdy pociągów do Sopotu. Wynika z nich, że już od 1 lipca dojeżdżały one do Hohe Tor


Zastanawiając się nad tym doszedłem do tego, że zanim ukończono łącznicę między Olivaer Tor a Hohe Tor, to być może na tym odcinku korzystano z toru linii do Nowego Portu. Ewentualnie, jak wspomina Jerczyński w swoich artykułach o Kolei Wschodniej (w „Świecie Kolei” w 2001 r.), kolej organizowała niekolejowy przewóz pasażerów na tym odcinku.

A możesz pokazać skan rozkładu?
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 8:15 pm   

Przy okazji dorzucę. To w zasadzie widok na stocznię, ale nad drzewami widać też szczyt wieży dworca Olivaer Tor.

stoczniaIwiezaOliwca.jpg
Plik ściągnięto 15531 raz(y) 46,7 KB

 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Pon Paź 25, 2010 8:51 pm   

Trochę mi się to przedłużyło, ale nie długo bede mieć płytkę z archiwum. To samo dotyczy planu, mam tylko gdzieś na płycie zdjecia ekranu maszyny do mikrofilmów ;-) ale na dniach zamówie odpowiednie skany.


Przy okazji, pocztówka wyżej to z jakiegoś allegro, czy jakieś publikacji?
_________________
Peter von Danzig
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk