Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Wąskotorówką do Krynicy Morskiej ...?
Autor Wiadomość
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 229
Wysłany: Sro Lis 30, 2011 1:48 am   

Idąc za ciosem: Okolice 19. kilometra.

Wędrówkę zaczynamy od wyjścia z wykopu kolejki wprost na klif (Wcześniejszy odcinek). Napisałem, że morze zabrało fragment nasypu, jednak nie do końca... Jak widać część podkładów nadal tkwi pod warstwą piachu i dopiero miejscowe osunięcie ujawniło ich obecność (fot 01-03).

Kilkadziesiąt metrów dalej kolejny (chyba) podkład wystaje ze zbocza (fot. 04).

Na dalszym odcinku wąska półka stopniowo się rozszerza. Ukształtowanie terenu mogłoby wskazywać, że tor nieco oddalał się od krawędzi. Na wysokości kilometra 19,3 trafienie (fot 05, 06) :huuurra: . Podkładka zdecydowanie lżejszego typu (wymiary ok. 11,5 x 8 cm, dość wyraźnie wygięta w okolicach wewnętrznej krawędzi szyny - czyli tam, gdzie blacha jest najcieńsza).

Na koniec jeszcze stare zdjęcie podkładu na kilometrze 19,5 (fot. 07) - nadal na swoim miejscu.

PS
Obrazki wrzucać w formie załącznika, czy tak, jak do tej pory?

mapka.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 95,39 KB

01.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 101,44 KB

02.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 104,36 KB

03.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 104,66 KB

04.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 94,51 KB

05.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 96,79 KB

06.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 104,63 KB

07.JPG
Plik ściągnięto 15465 raz(y) 93,29 KB

_________________

 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1166
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 8:34 am   

Podejrzane na stronie Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych za serwisem fotosoyuz.ru


źródło


źródło


źródło
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
beryl 

Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 1
Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 8:06 pm   

To zdjęcie zrobiłem kilka dni temu przy zejściu na plażę w Krynicy od hotelu Continental (szyna "wyszła" przy poszerzaniu zejścia):
 
tplucinski 

Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 27
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 11:51 am   

Wycieczka 21 kwietnia ujawniła ślady torowiska E od Krynicy Morskiej, 6-7 km przed granicą http://www.chem.univ.gda....isy/inauguracje (pod koniec opisu)
Tamże interesująca mapka od Marka Zielińskiego: tor kończył się przed Bałtijskiem
tpl
 
Dieter 
Schidlitzer


Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 522
Wysłany: Czw Maj 02, 2013 12:10 am   

tplucinski, dzieki za ta strone - niezmiernie ciekawe opisy turystyczne; ze stron, gdzie ja kilka razy jako dzieciak w latach 1947-49 bylem na kolonii w Krynicy Morskiej. :dziadek:
Pamietam wycieczke przez zalew do Tolkmicka, gdzie w fabryce soku na podworku widzialem gore z jablek. :hiihihi:
 
naltar 


Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 7
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 3:05 pm   

tplucinski napisał/a:
Wycieczka 21 kwietnia ujawniła ślady torowiska E od Krynicy Morskiej, 6-7 km przed granicą http://www.chem.univ.gda....isy/inauguracje (pod koniec opisu)
Tamże interesująca mapka od Marka Zielińskiego: tor kończył się przed Bałtijskiem
tpl


Tomku, przejrzalem pozniejsze mapki radzieckie / sowieckie (1:50 tys), mimo tego, ze powoluja sie na wydania z lat 50. juz sladu na nich nie ma po tej kolejce. Myslalem, ze bedzie cos na amerykanskiej piecdziesiatce, bo oni uzywali nie tylko map niemieckich, ale tez swoich zdjec lotniczych, ale tez nic nie ma. Moze ich zdjecia pochodzily sprzed budoy tego ostatniego (potencjalnego) odcinka? Zaznaczyli tylko, dosc niedaleko od domniemanej koncowki linii (Alttief?), lotnisko na poludnie od Pilawy. Nie zdziwilbym sie, gdyby Niemcy polozyli, chocby prowizorycznie, tory do tego lotniska, gdy byli juz mocno przycisnieci ze wszystkich stron. Niestety jedyne zdjecie lotnicze, do jakiego mam dostep, pokazuje tylko polnocna czesc lotniska. Chwilowo nie mam pomyslu, skad wziac inne, lepsze.
nb, jestem przekonany, ze po rosyjskiej stronie sladow tej kolejki byloby o wiele wiecej - i lepiej zachowanych. Ale szanse, ze wpuszcza tam kogos z polskim paszportem sa pewnie znikome. Pewnie i ludzie z Obwodu mieliby problem, aby sie tam "wedrzec", wiadomo, strategiczne rubieze Imperium, itd. Ale moze daloby sie nawiazac kontakt z jakimis grupami poszukiwaczy z Obwodu, moze maja jakies mozliwosci zalatwienia pozwolenia, hm?

n.
 
KRYNICZANIN 

Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 1
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 1:53 am   

Wystawała przez jakieś 2 tygodnie a następnie na złom trafiła!!
 
tplucinski 

Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 27
Wysłany: Czw Lip 04, 2013 9:40 am   

Dzieje budowy podesłał R.Witkowski - autor książki o m.in. tej linii. http://www.chem.univ.gda....isy/inauguracje
tpl
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2658
Wysłany: Czw Lip 04, 2013 12:47 pm   

tplucinski napisał/a:
Dzieje budowy podesłał R.Witkowski - autor książki o m.in. tej linii.

Podesłał skany trzech stron. Sporo ciekawych informacji na nich. :ok: Z chęcią przeczytałbym pozostałe. Spróbój go poprosić o skany pozostałych. :LL:
 
 
krzymag 

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 1
Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 8:51 am   

Istnieją zdjęcia torów kolejki z maja 1945 roku.
Zdjęcia dość specyficzne.
http://www.sgvavia.ru/forum/209-1815-3
 
Revenine 

Dołączył: 02 Sie 2021
Posty: 1
Wysłany: Wto Sie 22, 2023 1:15 pm   

Hamburger napisał/a:
Temat ten juz poruszylem w rozdziale "Zulawska waskotorowka atrakcja sezonowa" str.4. Slusznie Pan zauwaza ze w rozkladach jazdy z tamtych lat nie ma tej linii a sprawa jest dosc enigmatyczna. Ze swej strony dodam ze nieco zostalo juz opisane w Swiecie Kolei nr 2/07 a informacje z ksiazki p. Pokropinskiego sa delikatnie mowiac nieprawdziwe. Prawdopodobnie w nr 8/08 ukaze sie kolejna czesc dziejow gdanskiej KD i dosc szczegolowy opis dotychczasowych ustalen odnosnie tej linii.


Hej,
Odkopię dawno zapomniany temat. Jako, że na mierzei spędziłem już kilkadziesiąt urlopów chętnie interesuję się historią tego regionu. Miałem okazję w tym roku przejść cały przekop wzdłuż i wszerz, a także zwiedzić sporą część regionu pieszo z uwagi na remont drogi 501, korki skutecznie odstraszają od podroży samochodem.

Przejechałem się także kolejką od Prawego Brzegu Wisły do Sztutowa i z powrotem, wielka szkoda, że nie odbudowano torów dalej, przynajmniej do Kątów, a najlepiej do samej Krynicy czy Piasków, niestety teraz z istniejącym przekopem jest to niemalże nieprawdopodobne.

Czy ktoś z forumowiczów kojarzy w których numerach Świata Kolei pisano jeszcze o Żuławskiej Kolejce? Udało mi się dostać z drugiej ręki numer 2/2007, niestety ten 8/2008 nie zawiera dalszego ciągu. W pierwszym artykule jest informacja, że kolejne opracowania się pojawią.

Książki o tej tematyce są praktycznie niedostępne, sam szukam książki p. Witkowskiego, ale niestety nakład wyczerpany.
 
Zbych 
Wonneberger

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 945
Wysłany: Wto Sie 29, 2023 1:04 pm   

Spróbuj zpytać się na wyczerpane.pl, czy nie mogą postarać się o prawa do druku na życzenie dla tej książki.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk