Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Samochody na terenie Wolnego Miasta Gdańska i na Pomorzu
Autor Wiadomość
Zbych 
Wonneberger

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 945
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 11:01 am   

doldar napisał/a:
Można było jechać z prędkością aż 331 km/godz.
Jakoś nie mogę w to uwierzyć.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
doldar 

Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 132
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 1:33 pm   

Pierwszy motocykl wyprodukowany w 1901 r. rozwijał prędkość ok. 40 km/godz. Zaś rekord wynosił 331 km/godz, co oczywiście nie oznacza, że z taką prędkością można było jeździć na co dzień . http://pl.wikipedia.org/wiki/Indian
 
Zbych 
Wonneberger

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 945
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 2:52 pm   

doldar napisał/a:
Zaś rekord wynosił 331 km/godz, co oczywiście nie oznacza, że z taką prędkością można było jeździć na co dzień .
Nie tylko nie na co dzień, ale w ogóle. Z taką prędkością pojechał tylko jeden egzemplarz tego motocykla i tylko jeden raz po gruntownej przeróbce silnika (i nie tylko) przez Burta Munro dokonanej w celu ustanowienia rekordu. Nie była to więc cecha motocykli Indian. Egzemplarz Burta Munro przed modyfikacjami rozwijał prędkość do 89 km/godz.
Źródło.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 8:31 pm   

Matko święta, 331 km/h? :hiihihi:
Jedną cyferkę trzeba zdjąć, nie wiem którą,choć to bez znaczenia :wink: wikipedia nie jest czasem dobrym źródłem info :hiihihi:
_________________

 
 
justine2 


Dołączyła: 27 Lis 2011
Posty: 197
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 8:52 pm   

tobocian napisał/a:
Matko święta, 331 km/h? :hiihihi:
Jedną cyferkę trzeba zdjąć, nie wiem którą


Seryjne motocykle w latach dwudziestych (wiadomo jakiego wieku, więc nie piszę XX.) przekraczały spokojnie 100 km/h. Ten Indian zapewne mógł osiągać 130 km/h.
 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 9:03 pm   

Fakt, mógł lecieć te 331...przecież się nie znam :mrgreen:
szczególnie w tej czapce :hiihihi: to nawet 130 by nie wytrzymał..
ale to nic, grunt to pewna pewność 8))
_________________

 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 9:51 pm   

A może te 331 to mile na dobę?
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zbych 
Wonneberger

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 945
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 1:14 am   

tobocian napisał/a:
wikipedia nie jest czasem dobrym źródłem info

Rzeczywiście. W Wikipedii jest napisane, że ten rekord nie został pobity. Nie trzeba dużo zachodu aby znaleźć kilka lepszych od niego i już pobitych.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
justine2 


Dołączyła: 27 Lis 2011
Posty: 197
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 6:17 am   

To jest jednak (na 100 %, Drogi Tobocianie) lekki jednocylindrowiec Indian Prince o pojemności 350 ccm. Z pewnością wielu z Was wiadomo, że Indiany kojarzą się przede wszystkim z widlastym silnikiem - w układzie "V"

Model ze zdjęcia, w całej okazałości wygląda tak (fotka zapożyczona ze strony: http://www.bucksindian.com)


Co do osiągów, przytaczając fragment ze strony: http://suite101.com/a/brief-history-of-the-indian-prince-motorcycle-from-1925-to-1928-a336926 "The 21 cubic inch (350cc) motor was built by Charles Franklin, Indian’s chief engineer. The motorcycle boasted a single-cylinder motor which was easier to maintain compared to a twin at the time. The motorcycle was lightweight at around 265 pounds, and the top speed was 55 miles per hour", wychodzi na to, że osiągał - po przeliczeniu - 85 km/h. Produkowany był w latach 1925 - 1928.

PS
Skoro to jest mój setny, jakby nie było - jubileuszowy post na forum dawnygdansk.pl, pozwólcie, że pokażę Wam jednego z trzech modeli Indian Chief z mojej kolekcji. Skala 1/10, producent Danbury Mint. Model metalowo-plastikowy, tzw. "gotowiec" do postawienia na półkę zaraz po zakupie. Wykonanie, szczegółowość iście "high-endowa", przykładowo siedzenie, sakwy zrobione są (pokryte) z naturalnej, delikatnej skórki (dlatego frędzle, które powinny ładnie opadać, podwijają się niestety, nie mając odpowiedniej sztywności).
 
Dana 

Dołączyła: 30 Gru 2010
Posty: 263
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 9:11 am   

Justine zażyła chłopaków :== i za setkę też :==
 
Zbych 
Wonneberger

Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 945
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 10:03 am   

Gratuluję setki i wstawiam działający link do strony: www.bucksindian.com.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
boxlpio 


Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 87
Wysłany: Pią Kwi 04, 2014 6:25 am   

Z albumu rodziny Landmann. Ale co to za motocykl i gdzie zrobiona fotografia niestety nie wiem.

Fot_Landmann.jpg
Plik ściągnięto 20886 raz(y) 84,13 KB

_________________
Aleksander Humboldt: ”Jest tylko jedna Oliwa na ziemi”.
www.DawnaOliwa.pl
 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3885
Wysłany: Pią Kwi 04, 2014 11:24 pm   

To coś jakby on? :arrow: Źródło W swoim czasie była to rewolucyjna konstrukcja. Cacko prawdziwe. I bynajmniej nie chodziło tu o liczbami wyrażone osiągi szybkości, mylone z pojemnością silnika. :P

152947zundap_db250.jpg
Plik ściągnięto 20835 raz(y) 97,47 KB

_________________
Poldergeist
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Sob Kwi 05, 2014 4:22 pm   

Dostojny Wieśniak napisał/a:
To coś jakby on? ...


Oj nie, to nie on. Twój – to Zundapp, a ten z albumu rodziny Landmann to DKW.
Jeśli chciałeś skorzystać z kolekcji fot. p.Hoffmana – to trzeba było sięgnąć trochę niżej:

DKW fotografia z 1934 roku.jpg
Plik ściągnięto 20790 raz(y) 92,04 KB

 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3885
Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 12:16 am   

Faktycznie. Zwiodły mnie widełki. Masz oczywiście rację, tylko, że to zupełnie inny model motóra. :oops:
_________________
Poldergeist
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk