Franz Komnick produkował nie tylko samochody ciężarowe czy omnibusy. Produkował wszelakie maszyny ciężkie, lokomotywy czy kotły.(Wszystkiego nie da się wymienić) Odlewnię także miał. Zakłady, gdzie produkowane były samochody znajdowały się na rzeką Elbląg, ulicy jednak nie pamiętam. Musisz wiedzieć, ze zakłady Komnika były porozrzucane po całym Elblągu i zajęło by mi sporo czasu określić co, gdzie i kiedy było produkowane. Ale samochody były produkowane nad rzeką Elbląg. To napewno.
Pąmiętaj, ze już on w latach dwudziestych zatrudniał ok. 1600 pracowników!
To bardzo dużo na te czasy! To sam zobacz, jaki musiał mieć szeroki wachlarz przemysłu...
Ach jeszcze jedno...nie wszystkie samochody Komnicka pochodzą z Elbląga! Miał też zakłady automobili w Szczecinie i Berlinie.
PS: Nie myl czasem z zakładami Schichau....
_________________ Nowy Dwór Gdański stolicą Żuław jest....i basta!
bingo !!
mam teraz pytanie .
czy wiesz może gdzie produkowano te samochody w Elblągu .
Główny zakład produkcyjny Automobilfabrik Komnick mieścił się nad samym kanałem (to teren zlikwidowanych ostatnio Elbląskich Zakładów Naprawy Samochodów). Inne wydziały produkcyjne rozrzucone były na znacznym obszarze miasta, większość jednak w rejonie obecnych ulic: Dojazdowej, Malborskiej i Fabrycznej. Fabryczna zresztą do 1945r. nazywała się Komnick-Straße. Pozdrawiam
Główny zakład produkcyjny Automobilfabrik Komnick mieścił się nad samym kanałem.
Rzeczywiście, pomyliłem się...nie nad rzeką tylko nad kanałem Sorki
A fabryka była przy ówczesnej ulicy Fischer Vorberg, czyli chyba dzisiaj Rybna czy Panieńska .....
_________________ Nowy Dwór Gdański stolicą Żuław jest....i basta!
bingo !!
mam teraz pytanie .
czy wiesz może gdzie produkowano te samochody w Elblągu .
Główny zakład produkcyjny Automobilfabrik Komnick mieścił się nad samym kanałem (to teren zlikwidowanych ostatnio Elbląskich Zakładów Naprawy Samochodów). Inne wydziały produkcyjne rozrzucone były na znacznym obszarze miasta, większość jednak w rejonie obecnych ulic: Dojazdowej, Malborskiej i Fabrycznej. Fabryczna zresztą do 1945r. nazywała się Komnick-Straße. Pozdrawiam
to tak patrząc na mapę :
Komnick.str. była przedłużeniem Roßweinstr. i dochodziła do Am HolländerTor .
a gdzie zgineły te tory kolejowe w kierunku Tolkmicka ?
jednak Wasze posty pomogły .
poszukałem i znalazłem w albumie " Blick auf Elbing " TO
Dokładnie, co pokazał Paweł, to właśnie jest fabryka automobili Komnicka.
błąd . to już nie należało do Komnicka
dlatego przy fot.jest dopisek: Büssing NAG.
Wiadomo przecież, że w 1931r. ten zakład przejął Büssing, lecz nadal produkowano tam autobusy i poj.ciężarowe.
Twoje pierwsze pytanie dot.miejsca, gdzie Komnick produkował samochody, a to było odpowiedzią na nie.
Uzupełniając - dodam, że od 1922r. Komnick uruchomił drugi zakład motoryzac. na terenie lotniska. Zakupił tam działkę w czasie, gdy jego poprzednia fabryka była w stanie upadłości.
Początkowo remontował tam różne pojazdy, potem uruchomił prod.podzespołów do czołgów, oraz nadwozi poj.opancerzonych. Zakład ten znajdował się przy dzisiejszej ul.Lotniczej. Obecnie jest tam Elbląska Uczelnia Humanist.-Ekonom.
a teraz dwa zdjęcia , niby podobne ale dwa rożne miejsca do rozpoznania , ale co to za pojazdy ?
Na obu fot. są autobusy Büssing - pierwszy Stromlinie z ok.1937r. z silnikiem podpodłogowym, w głębi widać ratusz w Elblągu. Drugi - z Malborka to nieco starszy model, lecz chyba również podpodłogowiec - tu nie mam w tej chwili pewności, a nie chce mi się teraz sprawdzać.
Nagrobek znajduje się na cment. przy ul.Sadowej. Obawiam się, że to tylko kamień nagrobny, a grób chyba już nie istnieje - lecz tu również nie mam pewności.
Pozdrawiam.
bla bla . mi chodziło o lata , w ktorych po wojnie zlikwidowano tą kolej.
Nie pytaleś się o czas, tylko gdzie zginęły te tory. Więc na tak nieprzemyślane pytanie postanowiłem odpowiedzieć żartem. Ale ty widzę i humoru nie masz....cóż
nad stawem napisał/a:
błąd . to już nie należało do Komnicka
Co do fabryki Komnicka, to pytałeś się o miejsce, gdzie ta fabryka stała. Ta fotografia właśnie te miejsce pokazuje. A to że została przejęta przez inną firmę w latach 30-tych, to już inna sprawa. Ale nie o to tu chodziło. Nie wiem co tu chciałeś udowodnić..... nieważne.
nad stawem napisał/a:
czemu nie pokazałeś całego ujęcia na Pl. Wilhelma
Następne niepoważne pytanie. Bo nie.... Bo chciałem pokazać przybliżenie automobilu. I tyle. Wielu widziało tę widokówkę.....ale nie wszyscy....więc warto było te ujęcie pokazać.....tak mi się wydawało.
bla, bla, bla......hmmm......nie wiem co mam o tym myśleć........jak według ciebie głupoty wypisuję, to ode mnie już nic nie przeczytasz na twój temat. A szykowałem całą kolekcje zdjęć z zakładów Komnicka......musiałem tylko je skanować........i mi już się odechciało.....i twoich zagadek też.......niepotrzebnie tylko czas straciłem.
_________________ Nowy Dwór Gdański stolicą Żuław jest....i basta!
bla, bla, bla......hmmm......nie wiem co mam o tym myśleć........jak według ciebie głupoty wypisuję, to ode mnie już nic nie przeczytasz na twój temat. A szykowałem całą kolekcje zdjęć z zakładów Komnicka......musiałem tylko je skanować........i mi już się odechciało.....i twoich zagadek też.......niepotrzebnie tylko czas straciłem.
jeżeli czujesz się dotknięty tym co napisałem to bardzo przepraszam .
nawet mi na myśl nie przyszło żeby kogoś obrazić .
poprostu mam taki sposob wyrażania się i widzę , że muszę trochę nad sobą popracować .
historia Elbląga bardzo mnie interesuje bo chociaż mieszkam jeszcze w Berlinie jestem elblążaninem z wyboru i to dopiero od zaledwie kilku lat .
miasto poznałem bez planu i dlatego mam jeszcze trudności z nazwami ulic , a tu w Berlinie posiadam tylko plan miasta z 1937 roku .
posiadam też kilka książek o Prusach i Elblągu i mślę , że wspolnie możemy rozwinąć ten temat .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum