Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Automobilfabrik Komnick
Autor Wiadomość
nad stawem 
to ja


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 359
Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 6:24 pm   

[quote="Tiegenhof"]Franz Komnick produkował nie tylko samochody ciężarowe czy omnibusy. Produkował wszelakie maszyny ciężkie, lokomotywy czy kotły.(Wszystkiego nie da się wymienić) Odlewnię także miał. Zakłady, gdzie produkowane były samochody znajdowały się na rzeką Elbląg, ulicy jednak nie pamiętam. Musisz wiedzieć, ze zakłady Komnika były porozrzucane po całym Elblągu i zajęło by mi sporo czasu określić co, gdzie i kiedy było produkowane. Ale samochody były produkowane nad rzeką Elbląg. To napewno.
Pąmiętaj, ze już on w latach dwudziestych zatrudniał ok. 1600 pracowników!
To bardzo dużo na te czasy! To sam zobacz, jaki musiał mieć szeroki wachlarz przemysłu...

ta reklamy potwierdzają całkowicie to co pisze Tiegenhof .

reklama śrutownika



wydrukowane podziękowania



reklama profilu produkcji

_________________
http://www.mierzeja1945.prv.pl/
 
nad stawem 
to ja


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 359
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 9:35 pm   

po przymusowej przerwie.

znowu kawałek życiorysu F. Komnicka .

Franz Komnick cz . 2

w wieku 26 lat wrocił F. Komnick w rodzinne strony i jako mistrz kowalstwa założyl mały warsztat produkcji maszyn w miasteczku Ladekopp koło Neuteich w powiecieMarienburg w ktorym zatrudniał trzech czeladnikow i dwoch uczniow .
Ten młody mistrz kowalstwa juz niedługo zapoznał swoją przyszłą o 6 lat młodszą żonę Emma Pohlman , ktorej ojciec był także mistrzem w fachu kowalstwa .
w roku 1884 13 Maja odbył się ślub po ktorym przeżyli wspolnie w harmonicznym małżeństwie 54 lata .

po raz pierwszy pokazał Franz Komnick w roku 1888 co potrafi .

w palmową niedzielę tegoż roku zerwały się wały Wisły i woda zalewając niziny Wisły i Nogatu przyniosła od niepamiętnych czaso katastrofę powodzi . Woda sięgała aż do stop Wzniesień Elbląskich , zalała Marienburg .
i właśnie ta powodz dała szansę dla kowala z Ladekopp pokazać co on potrafi .
F. Komnick skonstruował łatwą w budowie i bardzo wydajną pompę do wypompowywania wody z zalanych terenow .

Ten stych na drewnie O . Gerlacha pokazuje zalany połnocno zachodni Elbląg .



dzięki wydajności tych pomp i znacznych postępow w osuszaniu terenow zalanych wodą , krolewski rząd zu Danzig zwrocił uwagę na Komnicka i zlecił mu osuszenie wszystkich terenow zalanych wodą , zbudować tyle przepompowni ile uważa za potrzebne , na miarę jego ograniczonych możliwości produkcyjnych było nie było dosyć małego zakładu .
w tym okresie Komnick zbudował i uruchomił 12 przepompowni w rużnych miejscach zalanego terenu . dzięki czemu jeszcze przed nadejściem ciepłej pory roku tereny te zostały osuszone i zażegnano niebezpieczeństwo malarii .

w nastepnym odcinku dojdziemy już

TUTAJ
_________________
http://www.mierzeja1945.prv.pl/
 
jayms 
dżejms


Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1001
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 10:48 pm   

Trzy modele aut wyprodukowanych w fabryce Komnicka.

EL-0542 m.jpg
Plik ściągnięto 24297 raz(y) 32,55 KB

EL-0544m.jpg
Plik ściągnięto 24297 raz(y) 47,95 KB

EL-0543m.jpg
Plik ściągnięto 24297 raz(y) 55,53 KB

_________________
Bacz byś nie zgłupiał od mądrości swojej.
 
nad stawem 
to ja


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 359
Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 9:43 pm   

jayms napisał/a:
Trzy modele aut wyprodukowanych w fabryce Komnicka.


El-0543
syn Otto na tak zwanym " czerwonym diable "

El-0544
zwycięzca jazdy wytrzymałości pojazdow 18.08.1925
Leningrad-Moskwa-Kursk-Moskwa . 2000 km.
z obciążeniem 70 zentner ( 350 kg . )
kierowcą był oczywiście Otto Komnick .

a to było I nagrodą



widzę , że muszę jak obiecałem zabrać się za tłumaczenie :co_jest:
już sam na siebie jestem zły , że czasu zawsze brakuje .
_________________
http://www.mierzeja1945.prv.pl/
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 868
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 7:15 pm   

pawel.45 napisał/a:
Ponieważ jestem szczególnie zainteresowany produkcją zakładów motoryzacyjnych Komnicka (także Büssinga i Schichaua w tym zakresie), więc każda informacja ich dotycząca jest dla mnie ważna.

Taki sobie obrazek z hali montażowej karoserii Büssinga, lata trzydzieste.
Pozdrawiam.

bussing.jpg
Plik ściągnięto 23978 raz(y) 66,57 KB

 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 1:53 pm   

Doczepiam zdjęcie autobusu marki Komnick przy urzędzie celnym w Kałdowie.

Kalthof_autobus_Komnick.jpg
Plik ściągnięto 23880 raz(y) 50,02 KB

_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1166
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 3:06 pm   

Z ja podrzucam linki do zdjęć z innego wątku przedstawiających zamiatarki Komnicka


Powojenna Gdynia


Przedwojenny Królewiec
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 12:01 am   

renekk napisał/a:
,,,Taki sobie obrazek z hali montażowej karoserii Büssinga, lata trzydzieste.Pozdrawiam.

Dziękuję bardzo. Zbyt długo nie zaglądałem na Żuławy i przegapiłem. Nie znałem tej fot.
Czy przy niej był może jakiś tekst? Pozdrawiam.
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 868
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 1:08 am   

Cytat:
Czy przy niej był może jakiś tekst?

Tylko podpis: "Karosserieabteilung der Büssing-NAG Werke". Zdjęcie pochodzi z broszurki "Elbing und Umgebung", wydanej w serii "Deutschland-Bildheft" z numerem 210.
 
Azaziz 

Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 24
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 1:00 pm   

To ja dorzucę takiego "Komnick'a"

źródło: Historia starych samochodów - Rostocki

komnick.jpg
Plik ściągnięto 23634 raz(y) 35,19 KB

 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 5:01 pm   

W nieco innym ujęciu widoczny jest on również na fot. jaymsa EL-0542.
To ostatni model samochodu osobowego produkowanego przez firmę Komnicka.
Zaprojektował go inż. Joseph Vollmer (konstruktor m.in. pierwszych niemieckich czołgów z 1917r.). W latach 20-tych Komnick produkował seryjnie tylko ten jeden samochód osobowy do 1927r. Wtedy ostatecznie zakończono produkcję aut osobowych. Budowano nadal sam. ciężarowe i autobusy - aż do upadłości firmy.
Pozdrawiam.
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1166
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 2:00 pm   

Link do strony Christy Mühleisen musiał w końcu tu trafić: na przykład to zdjęcie jest :wow:


Komnick-Omnibusse in Taschkent (Usbekistan, UdSSR), ca. 1928
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk