Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Dworzec we Wrzeszczu
Autor Wiadomość
grzechuu 
z Pietzkendorf


Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 906
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 9:26 pm   

Zaznaczyłem - wydaje mi się, że dobrze :wink:
- na zielono - obecne przejście
- na zielono-czerwono - stare, istniejące do dzisiaj
- na czerwono - stare, o którym mówiliśmy wcześniej
- w przypadku starych nie wiem jak były połączone z peronem
- stary dworzec to był dalej wg mnie (gdzieś tam gdzie literka D)

PS
Nazwa ulicy Dmowskiego po przesunięciu chyba się nie zmieniła
A "zapanował Hochtief" - chodzi o tabliczkę, widoczną na zdjęciu

PS2
Ciekawe zdjęcie z samolotu, czy masz może link do tego zdjęcia (bo sam znależć na ich stronie nie mogę :] )

gd.wrz.ul.dmowskiego_i_stacja_pkp_2006mod.JPG
Plik ściągnięto 10880 raz(y) 70,35 KB

 
 
postman 
postman


Dołączył: 29 Sie 2004
Posty: 248
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 10:00 pm   

O bende miał zdjecie mojego rejonu,teraz wiem ile mam do przejcia kilometrów. :OO
 
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 10:05 pm   

Cytat:
na czerwono - to stare, ale jak wyglądało wyjście na peron nie wiem

Dzięki za ten szkic. Lecz mnie chodziło głównie o wyjście na ulicę. W mojej pamięci utkwiła oszklona wiata równoległa do torów - osłaniająca schody do tunelu. Lokalizowałbym ją nieco w prawo od tego budyneczku wolnostojącego, ale bliżej płotu. Tak mniej-więcej gdzie to czerwone auto na środku chodnika, albo jeszcze bliżej pasa zieleni przy ogrodzeniu. Nie wiem czy coś mi się nie pomieszało? Pozdrawiam.

EDIT
przepraszam - nie dopisałem linku: www.epgd.net -w galerii jest jeszcze trochę fajnych widoków Trójmiasta. :co_jest:
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 10:39 pm   

O wrzeszczańsko-kolejowych tunelach już kiedyś rozmawialiśmy.
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 843
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 11:03 pm   Stacja Wrzeszcz

Dyskusja chyba odbiega coraz bardziej od pierwotnego tematu. Jeśli szanowni moderatorzy uznają za stosowne, proszę mój post przerzucić do odpowiedniego wątku.
Poniżej zamieszczam plan południowej części stacji Wrzeszcz z 1940 roku, w 6 kawałkach. Pozdrawiam.

wr1.jpg
Plik ściągnięto 10851 raz(y) 70,37 KB

wr3.jpg
Plik ściągnięto 10851 raz(y) 77,15 KB

wr2.jpg
Plik ściągnięto 10851 raz(y) 75,32 KB

wr4.jpg
Plik ściągnięto 10851 raz(y) 73,25 KB

wr5.jpg
Plik ściągnięto 10851 raz(y) 73,39 KB

wr6.jpg
Plik ściągnięto 10851 raz(y) 76,56 KB

 
nad stawem 
to ja


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 359
Wysłany: Sro Mar 07, 2007 12:15 am   

pawel.45 napisał/a:

W lipcu 1964r. wyprowadziłem się z Wrzeszcza i niestety już więcej nie przyjechałem tu kolejką elektryczną (wtedy nie było żadnej SKM-ki, ani "Modraka" - co usiłował ktoś kiedyś lansować - lecz bez skutku).
ps - co miałeś na myśli piszac że na dawnej ulicy zapanował "Hochtief"?


czy Ciebie dobrze zrozumiałem ??
nie było " Modraka "
przecie każdy wie , że " Modrak " jest od końca lat 40-tych w Gdańsku .
jako odszkodowanie za zniszczenia musiały Niemcy po wojnie właśnie takimi " fantami " płacić

dwa zdjęcia : jedno " Modrak " jeszcze w Berlinie ( jeździły do 1961 roku - budowa muru berlińskiego )



, drugie " Modrak " w Gdańsku w latach 50-tych , już przerobiony na trakcję gorną .



co do " Hochtief " to miałem na myśli kontenery firmy budowlanej .

a w sprawie tunelu to jest tak :
nigdy nie był używany jako wejście na peron , byłem przed laty kilka razy w środku ale jakoś schodow do gory nie przypominam sobie .
widocznie w planie pierwotnym był przewidziany jako wejście na peron dalekobieżny ( poźniej zbudowany ) ale na tym pewno pozostało .
_________________
http://www.mierzeja1945.prv.pl/
 
Hochstriess 
von Hochstriess

Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 834
Wysłany: Sro Mar 07, 2007 12:42 am   

Pawłowi45 chodziło o samą nazwę dla kolejki :-) Gdzies tam kiedyś lansowano nazwę "modrak", ale się nie przyjęła. Kolejka to kolejka. Skm-ka też mi przez gardło nie przejdzie :wink:
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Sro Mar 07, 2007 12:55 am   

Cytat:
Pawłowi45 chodziło o samą nazwę dla kolejki

Tak - dokładnie to miałem na myśli. Dziękuję Furya :OO
zaś kwestię "Hochtief" wyjaśnił mi już Grzechuu. Pozdrawiam.
 
nad stawem 
to ja


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 359
Wysłany: Sro Mar 07, 2007 10:31 pm   

pawel.45 napisał/a:
Cytat:
Pawłowi45 chodziło o samą nazwę dla kolejki

Tak - dokładnie to miałem na myśli. Dziękuję Furya :OO
zaś kwestię "Hochtief" wyjaśnił mi już Grzechuu. Pozdrawiam.


prepraszam ale nie zrozumiałem intencji tekstu , może czas robi swoje , już 31 lat jak wyjechałem pewnego wieczoru " Gedanią " do Berlina .
do dzisiaj używam/y jednego zwrotu " idę na kolejkę "
widać na zdjęciach , że bardzo blisko niej mieszkałem .
i oczywiście mieszkam jak jestem w Gdańsku .
_________________
http://www.mierzeja1945.prv.pl/
 
Franky 


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 56
Wysłany: Sob Mar 10, 2007 3:40 am   

ciekaw jestem czy rampę, ktora sluzyla jako peron dla pociagow w kierunku koscierzyny, obecnie zajeta przez baraki z budowy galerii baltyckiei, zostanie na swoim miejscu, czy cos zrobia w tym miejscu, torow juz nie ma :/ - wybudowali ulice
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Sob Mar 10, 2007 11:31 am   

Furya napisał/a:
Pawłowi45 chodziło o samą nazwę dla kolejki :-) Gdzies tam kiedyś lansowano nazwę "modrak", ale się nie przyjęła. Kolejka to kolejka. Skm-ka też mi przez gardło nie przejdzie :wink:


po pierwsze : Absolutnie - Kolejka to Kolejka :)
Po drugie: na zdjęciu wr4.jpr znajduje sie napis: Anschus Paged...... czy ktoś mi to jest w stanie wyjaśnić? Czyżby chodziło o jakieś połączenie z np. składem "Pagedu" czyli Państwowej Agencji Drewna z okresu przedwojnia... Zastanowiło mnie to bowiem plany te są z roku 1940. Chociaż........ nazwa DaGOMA jest używana do dzisiaj.....
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 843
Wysłany: Sob Mar 10, 2007 3:45 pm   

Cytat:
na zdjęciu wr4.jpr znajduje sie napis: Anschus Paged...... Czyżby chodziło o jakieś połączenie z np. składem "Pagedu" czyli Państwowej Agencji Drewna z okresu przedwojnia... Zastanowiło mnie to bowiem plany te są z roku 1940. Chociaż........ nazwa DaGOMA jest używana do dzisiaj.....

Po pierwsze: "Anschluss Paged...." jest opisem toru bocznicowego o długości użytecznej 138 m, którego właścicielem (użytkownikiem) jest firma Paged. Skąd ta nazwa w 1940 roku - matryca planu została sporządzona najpewniej jeszcze w czasach Wolnego Miasta, a jak słusznie zauważyłeś niektóre nazwy trzymają się bardzo długo.

Cytat:
rampę, ktora sluzyla jako peron dla pociagow w kierunku koscierzyny

Po drugie: rampa to rampa, a nie peron. Rampa została bezpowrotnie rozebrana, a na jej miejscu jest obecnie ulica.

Po trzecie: zamieszczony plan powinien wyjaśnić wątpliwości i sprostować część wypowiedzi z wątku "Peron Kassubische Bahn...".
 
Franky 


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 56
Wysłany: Sob Mar 10, 2007 4:35 pm   

rampa nie zostala rozebrana, i do dzisiaj stoi sobie spokojnie pod tymi zoltymi barakami, jak widac na zdjeciach

tutaj po lewej przy tej parze - to jest koniec rampy a nie tunel


tutaj na rampie stoją samochody -
pozdr

wczesniej bylo tak

 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 843
Wysłany: Sob Mar 10, 2007 5:06 pm   

Masz rację, trochę pospieszyłem się z tą rozbiórką :wink: , niemniej zarządca obszaru kolejowego - PLK, po konsultacji z ostatnim użytkownikiem rampy, czyli wojskiem określił ją jako majątek zbędny, więc tak czy inaczej czeka ją rozbiórka. Projekt zagospodarowania tego terenu trafił do PLK do uzgodnień, postaram się go odnaleźć i odpowiedzieć na Twoje pytanie.
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Sob Mar 10, 2007 5:30 pm   

renekk napisał/a:
Po pierwsze: "Anschluss Paged...." jest opisem toru bocznicowego o długości użytecznej 138 m, którego właścicielem (użytkownikiem) jest firma Paged. Skąd ta nazwa w 1940 roku - matryca planu została sporządzona najpewniej jeszcze w czasach Wolnego Miasta, a jak słusznie zauważyłeś niektóre nazwy trzymają się bardzo długo.


Na tych planach bocznica Pagedu (kilka innych również) nakreślona jest linią przerywaną. Co to oznacza? (czy to obiekty planowane, tymczasowe?)

Przy okazji - może ktoś wie gdzie w pobliżu znajdowały się jakieś zakłady lub tereny Pagedu, oraz czy nieodległa fabryka mebli OIKOS miała jakiś związek kapitałowy lub organizacyjny z Pagedem. Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk