Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak zwykle... czyli Gdańsk daje ciała
Autor Wiadomość
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Pią Paź 05, 2007 5:55 pm   

Można zabrac im samochody i wszystkich spakować do kilku autobusów :wink:
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3297
Wysłany: Pią Paź 05, 2007 6:11 pm   

Albo zrobić im kolej metropolitarną.
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8061
Wysłany: Pią Paź 05, 2007 10:54 pm   

Cytat:
Albo zrobić im kolej metropolitarną.

jeszcze czego! ludzie gotowi wtedy pomyśleć, że te władze są dla nich!
 
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Wto Paź 23, 2007 9:40 pm   

danziger napisał/a:
Corzano napisał/a:
Wiadomo, że korki na Spacerowej to nie wina władz Gdańska, a ludzi, którzy po niej jeżdżą. :wink:

Ludzi można rozstrzelać, albo na Syberię wywieźć i po kłopocie :P


Danzi..... Syberia chyba jeszcze nie nasza .... (mogę sie mylić), ale czy oni ten import LUDZI zaakceptują, no chyba że ich też najedziemy na tramwajach :hiihihi:
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Wto Paź 23, 2007 9:45 pm   

villaoliva napisał/a:
Dlaczego kretyński, skoro sam wymieniasz wady wynikające z tego, że go nie wprowadzono.

Sorry, powinienem napisać "kretyński w mej subiektywnej ocenie...". A dlaczego kretyński? - bo nie sądzę by istniała potrzeba likwidacji 1000-letniej tradycji Gdańska, 100-letniej tradycji Sopotu i ponad 80-cio letniej tradycji Gdyni. Jakakolwiek decyzja administracyjna nie zastąpi kooperacji, rozumu i poczucia odpowiedzialności a milion ludzi żyjących w Aglomeracji. Sądzę, iż można doskonale współpracować i pracować nad faktycznym a nie administracyjnym scaleniem organizmów miejskich Gdańska_Gdyni i Sopotu
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4632
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 4:47 pm   

można, pewnie. Tylko, że do tej pory jakoś się to nie udaje...
_________________
da, da, da...
 
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3297
Wysłany: Pią Paź 26, 2007 10:11 am   

Ciekawy tekst o opłacalności lotniska w Gdyni
Cytat:
Gdynia chce lotniska pasażerskiego. Niemal od zaraz! Tak, drugie obok gdańskiego Rębiechowa lotnisko jest potrzebne. Ale nie dziś, lecz jutro.

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek na łamach "Dziennika Bałtyckiego" nie skrywa determinacji. Twierdzi, że w sprawie stworzenia portu w Babich Dołach nie zrobiono nic. Gdyński publicysta Sławomir Kitowski idzie dalej, powiadając, że "Gdańsk hamuje narodziny portu Gdynia - Kosakowo". W innym miejscu możemy się też dowiedzieć, że zarząd Rębiechowa chce w najbliższych latach zachować monopol w tym rejonie Polski, by nie dzielić się z innymi lukratywnym zajęciem, jakim jest obsługa ruchu pasażerskiego. Port Lotniczy w Gdyni powstanie, bo jest potrzebny miastu i regionowi. Stanie się tak dzięki partnerskiemu porozumieniu małego Kosakowa z Gdynią. Przeważyła chęć rozwoju i rachunek ekonomiczny... - wyjaśnia Kitowski.

Fakty zamiast emocji

Jednak zamiast rzeczowej analizy mamy emocje. Jeśli Gdynia chce mieć lotnisko tej klasy co gdańskie, to należy wyjaśnić, że na budowę i wyposażenie niezbędne jest ok. 200 mln zł. Roczne koszty działalności spółki zarządzającej portem wynoszą ok. 20 mln zł. W związku z tym trzeba zadać podstawowe pytanie: kiedy to lotnisko zacznie na siebie zarabiać?
Lotnisko utrzymuje się, gdy obsługuje rocznie 300 tys. pasażerów korzystających z tradycyjnych przewoźników, takich jak LOT czy SAS, lub 1 mln podróżujących tanimi liniami. Przy takim poziomie ruchu opłaty pasażerów i za samoloty wyrównują koszty działalności spółki, czyli firma wychodzi na zero. Tanie linie zwiększają ruch, ale nie dają lotniskom tylu przychodów co tradycyjni przewoźnicy.
W scenariuszu najbardziej prawdopodobnym dopiero po roku 2020 nie trzeba będzie dopłacać do działalności Babich Dołów. Tyle i aż tyle wykazali eksperci pracujący na zlecenie miasta Gdyni.

Kto będzie latał?

Jeden z doradców prezydenta Gdyni zdaje się machać ręką i powiada, rozwój zjednoczonej Europy spowodował szybszy rozwój komunikacji lotniczej niż przewidywały plany. A przeniesienie części pasażerów z Gdańska do Gdyni nie jest zagrożeniem dla tego pierwszego, które zawsze będzie pełniło główne funkcje dla całego Pomorza.
Rzecz w tym że każde lotnisko ma swój obszar oddziaływania. W Europie przyjmuje się, że wynosi on 100 km. A lotnisko obsługuje dwa razy tyle pasażerów, ilu mieszkańców ma obszar ciążenia. Ta reguła odnosi się do standardowych lotnisk regionalnych. W przypadku Trójmiasta na obszarze oddziaływania mieszka ok. 2, 5 mln osób, czyli jedno lotnisko może obsłużyć ok. 5 mln osób. Tak wskazują dzisiejsze standardy zachodnioeuropejskie, gdzie poziom życia jest większy niż w Polsce. W tym roku Gdańsk obsłuży 1,8 mln pasażerów. Prognozy wskazują, że w 2020 roku będzie to 6--7 mln pasażerów. Żeby sprostać wymaganiom Euro 2012, Gdańsk już rozpoczął rozbudowę lotniska. Prace finansuje sam, wspomagany przez pieniądze unijne. Warto wiedzieć, że po zakończeniu tej inwestycji Rębiechowo nadal będzie miało możliwość rozwoju.


Cytat:
Historia WTC uczy

Działając na rzecz Gdyni, publicysta przypomina maksymę Cycerona "Historia magistra vitae est"- historia jest nauczycielką życia. Tak, historia uczy. Każdy może mieć śmiałe wizje i wielkie marzenia. Na początku lat 90. Gdynia miała wizję wielkiego centrum targowo-kongresowego. Miała się ona ziścić dzięki World Trade Center i World Trade Expo. I owszem, Gdynia gościła Europartenariat, dużą i poważną imprezę biznesową rangi europejskiej, lecz o innych tak spektakularnych dokonaniach jest już ciszej. Organizacja dużych imprez targowych w Gdyni nie wypaliła. Gdyż to Międzynarodowe Targi Gdańskie znalazły uznanie rynku. Z czasem MTG przejęły gdyńskie Expo wraz z pracownikami. I dziś MTG zajmują 3-4 miejsce na polskim rynku wystawienniczym. Przypominam o tym mało pamiętanym fakcie, żeby zwrócić uwagę, że nie zawsze odważne wizje muszą się sprawdzić w rzeczywistości.

_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
bulli 


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 8
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 8:08 am   Lotnisko tej klasy???

Jakiej klasy?? Chyba juz chyba gorszej klasy niema?? Nasze lotnisko to wstyd a to w Gdyni ma byc jeszcze mniejsze?? Jedna tasma, jeden sklepik, kantor. Klasa sama w sobie. Ojoj

:cisza:
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3297
Wysłany: Sob Paź 27, 2007 4:04 pm   

Bulli, zapraszamy do :arrow: drzwi wejściowych
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Dieter 
Schidlitzer


Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 509
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 12:47 am   Re: Lotnisko tej klasy???

bulli napisał/a:
Nasze lotnisko to wstyd a to w Gdyni ma byc jeszcze mniejsze?? Jedna tasma, jeden sklepik, kantor.
Jestem od dwoch godzin znowu w domu po odlocie z "LOTNISKA REBIECHOWO" - bo tak to trzeba nazywac to wiejskie lotnisko, a nie "Gdanska".
W hali odlotowej NIE MA ZADNEJ TABLICY, pokazujaca lot i wyjscie, a sa po dwa wyjscia obok siebie na te same schody...

Maszyny odlatuja co pol godziny i zabieraja po 180 osob. Masz tam byc dwie godziny przed odlotem i jest tam nadal JEDEN WC DLA PAN i JEDEN DLA PANOW!!! :hmmm: Oba w jednym waskim korytarzyku. Ten dla panow jest na koncu. Jak pani drzwiczki otwiera, to pan nie moze przejsc. A te kolejki to musza sie tworzyc PRZED tym korytarzykiem. :evil:Smieszne prawda, ale tym czekajacym tam nie jest smiesznie...

Za dwa tygodnie przylatuje komisja UEFA sprawdzic infrastrukture. Oby nie pojechali Slowackiego w dol, bo pojda pieszo szybciej dalej, no i aby przed odlotem nie musieli na WC... :hurra:
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8061
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 1:25 am   

choć zakładka plany rozwoju nie wygląda optymistycznie, powstaje, jeśli już nie powstał, projekt architektoniczny rozbudowy lotniska
 
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3297
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 10:12 am   Nowy terminal pasażerski lotniska w Gdańsku

Wszystko ma być gotowe za dwa lata.
Cytat:
Nowy terminal pasażerski lotniska w Gdańsku
Michał Tusk
2007-07-27

Rozstrzygnięto konkurs na projekt nowego terminalu pasażerskiego lotniska w Rębiechowie. Budowa obiektu ma rozpocząć się na wiosnę i będzie kosztować
ok.140 mln zł
W konkursie wzięło udział siedem pracowni, ale jedną pracę odrzucono już na wstępie. Wygrała funkcjonalna i ciekawa architektonicznie koncepcja pracowni JSK Architekci z Warszawy. - Jestem ogromnie szczęśliwy. Tym bardziej że w Gdańsku studiowałem - mówi Mariusz Rutz ze zwycięskiego zespołu. To już kolejne lotnisko zaprojektowane przez jego ekipę. JSK wygrało konkurs na projekt terminalu we Wrocławiu, bierze też udział w kilku projektach lotniskowych w Niemczech.
Nowy terminal stanie obok istniejącego. W budynku będzie 20 punktów odprawy (tzw. check-inów), ale już teraz w nieoficjalnych rozmowach przedstawiciele lotniska przyznają, że dokładne rozplanowanie wnętrza będzie jeszcze zmieniane. Chodzi m.in. o to, że w budynku musi się znaleźć co najmniej 40 check-inów. - Jesteśmy przygotowani do finansowania budowy - mówi wiceprezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy Tomasz Kloskowski. Zwycięski zespół ma sześć miesięcy na wykonanie szczegółowego projektu budowlanego. Później przyjdzie czas na przetarg na wykonawcę. - Prace zakończą się najpóźniej w 2010 r. - deklaruje Kloskowski. 140 mln zł na terminal to tylko część pieniędzy, jaką lotnisko wyda w najbliższych pięciu latach na inwestycje. W planie znajduje się też budowa nowych dróg kołowania, ulepszenie systemu oświetlenia czy wydłużenie pasa startowego. To wszystko razem z terminalem ma kosztować 400 mln zł. Skąd pieniądze? - Po jednej trzeciej z UE, kredytów i środków własnych lotniska - mówi Kloskowski.


Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto


Tutaj więcej wizualizacji
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Dieter 
Schidlitzer


Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 509
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 4:31 pm   Re: Nowy terminal pasażerski lotniska w Gdańsku

To jednak znaczy: JESZCZE PRZEZ DWA LATA BEDZIE TYLKO JEDEN WC!!! :evil:
Brawo - nie kazda wiocha ma lotnisko... :hurra:
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3297
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 4:59 pm   

Ciesz się, że jest! I módl się, żeby się nie zapchał...

I też się cieszymy, że u Ciebie w mieście jest więcej WC :%

Pozdrowienia ze wsi.
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11342
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 7:21 pm   

Ja wczoraj odlatywałem i odczucia miałem podobne. Jedno WC z długą kolejką, po odprawie paszportowej jeden bar. I zupełny brak informacji (no, jest jeden wyświetlacz w restauracji / barze na piętrze) o odlotach.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk