WODOWANIE W STOCZNI PÓLNOCNEJ S.A
Stocznia Północna S.A.
Gdańsk ul. Marynarki Polskiej 177
Serdecznie zapraszamy mieszkańców Trójmiasta do udziału w uroczystości chrztu oraz wodowania wielozadaniowego statku służącego do przewozu kontenerów, ładunków ciężkich, wielkogabarytowych i niebezpiecznych.
Wodowany statek otrzyma imię „Eugeniusza Kwiatkowskiego”, a jego matką chrzestną zostanie pani Julita Maciejewicz Ryś – wnuczka patrona.
Statek budowany jest na zamówienie Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A. z przeznaczeniem do eksploatacji w nowo powołanej spółce armatorskiej Gdańskie Linie Morskie S.A.
Uroczystość odbędzie się w Stoczni Północnej S.A. w Gdańsku, ul. Marynarki Polskiej 177
w czwartek, 24 stycznia 2008 roku o godzinie 11.00.
Wejście na teren Stoczni bramą przy ul. Marynarki Polskiej od godziny 10.00.
Spółkę żeglugową Gdańskie Linie Morskie utworzyła Gdańska Stocznia Remontowa SA. W Stoczni Północnej SA w Gdańsku budowane są już dla tej nowej firmy z Grupy Remontowa dwa uniwersalne kontenerowce REM 120. Wkrótce w "Pólnocnej", na zlecenie Remontowej SA, rozpocznie się budowa następnych dwóch takich statków.
Przez ostatnie tygodnie z okien SKM-ki obserwowałem postępy na budowie i zastanawiałem się kiedy wodowanie, a tymczasem dziś w południe...
Cytat:
Pierwsze wodowanie w Stoczni Gdańskiej
W południe, w Stoczni Gdańskiej, zwodowano pierwszy w tym roku statek - wielozadaniowiec CombiDock II, który pełnić będzie funkcję pływającego doku.
- Od innych jednostek różni go to, że na jego najniższy pokład mogą np. wpływać inne mniejsze statki. W tym celu musi się zanurzyć, zostają wówczas tylko burty i wygląda jak zatopiony dok. Po wypompowaniu wody ze zbiorników balastowych, o łącznej pojemności 18 tys. metrów sześciennych, ładunek osiada na belkach – opowiada Aldona Dybuk, rzecznik prasowy Stoczni Gdańsk.
CombiDockII jest także przygotowany do przewozu innych ciężkich ładunków i kontenerów. Po wyposażeniu w trzy dźwigi może nawet samodzielnie prowadzić załadunek. Jednostka ma zaledwie 162 metry długości i 25,4 m szerokość. Jej zanurzenie dokowe wynosi 11m.
Wielozadaniowiec zamówiła polska firma CRIST, a końcowym odbiorcą jest armator niemiecki. To jednocześnie pierwsze wodowanie statku, od kiedy większościowym właścicielem Stoczni Gdańsk jest Konsorcjum ISD Polska. O planach restrukturyzacji gdańskiej stoczni przez ukraińskie konsorcjum pisaliśmy już w lutym.
Jutro, 7 maja o godzinie 10:30 odbędzie się wodowanie "Gazowca"
w Stoczni Północnej. Wodowanie jest otwarte, chętni mogą wejść
na teren stoczni od godz. 9:30 bramą od ulicy Marynarki Polskiej.
Ja osobiście polecam widoki z mostu Na Ostrowiu
Serdecznie zapraszamy na uroczystość chrztu i wodowania statku „Gdańsk”, która odbędzie się w piątek, 4 lipca 2008 r., o godz. 11.00 na terenie Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A. Matką chrzestną statku będzie Teresa Adamowicz, matka Prezydenta Miasta Gdańska, Pawła Adamowicza. Będzie to pierwszy statek o imieniu „Gdańsk” we współczesnej flocie handlowej. (Tak na prawdę będzie to trzecia jednostka o tej nazwie w powojennej historii Polskiej Marynarki Handlowej, nie licząc jednostek przedwojennych i statków innych armatorów, takich jak pływający obecnie masowiec Gdansk należący do cypryjskiej, ale mającej siedzibę w Sopocie spółki SMT. red. PM)
Wodowany statek, o numerze budowy B 603/2, to drugi kontenerowiec z serii REM 120, budowany przez Stocznię Północną S.A. dla Gdańskich Linii Morskich. Pierwszy statek tej serii był zwodowany 24 stycznia 2008 roku w Stoczni Północnej, a imię „Eugeniusz Kwiatkowski” nadała mu wnuczka tego wielkiego Polaka, Julita Maciejewicz – Ryś.
„Gdańsk” to wielozadaniowny statek do transportu ładunków ciężkich, wielkogabarytowych i niebezpiecznych, a także ładunków przewożonych w kontenerach – konwencjonalnych i chłodzonych.
Statek o długości całkowitej 122,45 m, szerokości ponad 18,20 m, tonażu pojemnościowym brutto 6215 jednostek, nośności 7500 ton i zanurzeniu projektowym 6,60 m, wyposażony w dwa żurawie o udźwigu 120 ton każdy, będzie mógł rozwijać prędkość serwisową 15 węzłów. Rejon jego żeglugi jest nieograniczony, włącznie z Wielkimi Jeziorami i Australią. „Gdańsk” będzie mógł przewieźć 533 kontenery 20 – stopowe (w tym 30 kontenerów chłodzonych).
Samo wodowanie będzie miało niecodzienny przebieg. Kadłub statku powstał bowiem na nowej płycie montażowej w Stoczni Północnej, która pozwala obecnie budować tam jednostki o parametrach do 135 metrów długości i 24 metrów szerokości. Stępkę pod budowę „Gdańska” położono tam we wrześniu 2007 r.
Jego kadłub został niedawno przesunięty z płyty na dok pływający, który wcześniej został przebudowany w Remontowej S.A. Wodowanie statku będzie polegało na jego wydokowaniu z doku pływającego.
Klasyfikatorem statku jest Towarzystwo Klasyfikacyjne Germanischer Lloyd Polen.
Obecnie w Stoczni Północnej trwa budowa trzeciego kontenerowca typu REM 120. Do chwili obecnej w portfelu zamówień Grupy REMONTOWA jest 8 statków tego typu.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w wodowaniu. Wejście na teren Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A. przez bramę nr 2, ul. Na Ostrowiu.
Wodowanie chyba najnudniejsze z możliwych (poza wodowaniem w suchym doku), ale nazwa jednostki jest ciekawostką.
I info dla wybierających się na tą "operację": brama nr 2 Remontówki, to pierwsza jej brama od mostu prowadzącego na Ostrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum