Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
ULICE
Autor Wiadomość
Orka 

Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 178
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 6:54 pm   

@dandola-jak jutro będzie ładnie i nikt mnie nie ubiegnie z wrzuceniem na forum, to przejdę się zrobić współczesne zdjęcia obu połówek Waryńskiego.
Ostatnio zmieniony przez Jarek z Wrzeszcza Pią Mar 23, 2012 9:55 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr 
sopociak


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 214
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 6:59 pm   

Ja tylko tak z przekory o tym marudzeniu.
O tym, że Wajdeloty była nazywana Mariańską to nie wiedziałem. Musze to poćwiczyć. Natomiast sprawa podniesienia torowiska kilka metrów wyżej mnie zaintrygowała. Co było powodem takiej przebudowy i kiedy to zostało wykonane?
Piotr
 
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 7:04 pm   

I mamy wynik "marudzenia". Wybaczcie prowincjuszowi. Dla mnie Górny, czy Dolny Langfuhr wsio ryba. A gdzie jest "Projekt Górny Wrzeszcz"? Jeśli Admin się nie pogniewa to poza tematem przedstawię notkę prasową z ul. Mariańską (1931 r.).
 
 
Orka 

Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 178
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 7:23 pm   

dandola napisał/a:
A gdzie jest "Projekt Górny Wrzeszcz"?


Nie ma, a szkoda :)

dandola napisał/a:
Jeśli Admin się nie pogniewa to poza tematem przedstawię notkę prasową z ul. Mariańską (1931 r.).


Ulica Mariańska jak najbardziej mieści się w temacie :) . A Mariańska-może po prostu to spolszczenie "na żywca" Marienstrasse?
 
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 7:35 pm   

Gdyby tak tłumaczyć to by wyszła ul. Maryjna. A Wajdeloty to był Marienplatz - dosłownie Plac Maryjny. I wszystko jasne. A czemu nie ma projektu Oberlangfuhr"?
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 7:58 pm   

dandola napisał/a:
A Wajdeloty to był Marienplatz - dosłownie Plac Maryjny

Nie tak.
Marienstrasse to Maryjna - Wajdeloty. Marienplatz to tylko rondo na końcu Wajdeloty (teraz bez nazwy)
 
 
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 8:02 pm   

Tak podali w Instytucie Ulicologii - http://www.danzig.at/index.php?id=15,0,0,1,0,0
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 8:13 pm   

Marienplatz i Marienstrasse to Wajdeloty. Tam też.
 
 
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 8:15 pm   

To już jestem głupi :głupi_ty:
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 10:16 pm   

dandola napisał/a:
Hauptstrasse (Grunwaldzka) 1940 (aukcyjna)

dandola napisał/a:
Mnie z prowincji ta Hauptstrasse nic nie mówi. Nie wiem gdzie jestem patrząc na tę Postkarte.

Nie jesteś pierwszy, który ma (miał) problemy. Zajrzyj tu: http://www.forum.dawnygda...p=115488#115488
 
 
Orka 

Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 178
Wysłany: Sob Lis 12, 2011 12:33 pm   

Obiecane zdjęcia.
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11343
Wysłany: Sob Lis 12, 2011 12:40 pm   

W przypadku tej drugiej fotki należało obrócić się o 180 stopni :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Orka 

Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 178
Wysłany: Sob Lis 12, 2011 1:10 pm   

Sabaoth napisał/a:
W przypadku tej drugiej fotki należało obrócić się o 180 stopni :hihi:


Ale framuga ze mnie...Na obu pocztówkach jest faktycznie to samo miejsce, a ja byłam przekonana, że to 2 połówki Waryńskiego, po obu stronach nasypu... :oops:

Teraz widać, że na samym rogu brakuje wielkiej kamienicy...Z miejsca po niej robiłam zdjęcia. W chaszczach widać jakieś resztki podmurówki i luźne cegły.
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Nie Lis 13, 2011 10:24 am   

Piotr napisał/a:
co było powodem przebudowy torowiska


Mi.in. rozbudowa dróg. Np. bezkolizyjny (pod torami) przejazd w rejon ul Klinicznej i w kierunku Nowych Szkotów (od strony Al. Zwycięstwa), w rejonie ul Waryńskiego - przejście pod torami, przejazd od ul. Dmowskiego do ul. Wajdeloty, a także umożliwiono swobodny przejazd w ciągu ul. Wyspiańskiego.
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 289
Wysłany: Nie Lis 20, 2011 4:03 pm   

Marek Z napisał/a:
Piotr napisał/a:
co było powodem przebudowy torowiska


Mi.in. rozbudowa dróg. Np. bezkolizyjny (pod torami) przejazd w rejon ul Klinicznej i w kierunku Nowych Szkotów (od strony Al. Zwycięstwa), w rejonie ul Waryńskiego - przejście pod torami, przejazd od ul. Dmowskiego do ul. Wajdeloty, a także umożliwiono swobodny przejazd w ciągu ul. Wyspiańskiego.


Powodem przebudowy torowiska była konieczność zwiększenia przepustowości dwutorowego szlaku między Gdańskiem a Sopotem. Ruch podmiejski był bowiem w Gdańsku mocno rozwinięty, w tamtym czasie chyba nigdzie indziej na terenach obecnie polskich niespotykany w takiej skali.
Wymyślono więc, że szlak zostanie przebudowany na czterotorowy, co pozwoli rozdzielić ruch podmiejski i dalekobieżny. Tak jak dziś są tory SKM i dalekobieżne. Oczywiście należało oddzielić ruch kolejowy od pieszego i samochodowego. O ile mnie pamięć nie myli, to był to nawet wymóg którejś ustawy pruskiej. Do końca I WŚ udało się tylko podnieść tory na nasyp, nasyp obmurować, ukończono wiadukty, przejścia piesze. Tyle że nie położono drugiej pary torów, nadal były tylko dwa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk