No i co nie trzeba kończyć TBO [no chyba że Pumeks" kończył]aby wyjaśnić że Seeleichter to lichtuga morska. Były to jednostki bez napędu. Sporo ich to znaczy lichtug miało Towarzystwo Żeglugi Wisła-Bałtyk z Tczewa działające w latach 1926-1928 zajmujące się transportem polskiego węgla do krajów skandynawskich.
Mała ciekawostka w nawiązaniu do holownika Ernst (zdjęcie na stronie 27)
Jak podaje Gazeta Gdańska, Nr 296/33, holowniki Ernst i Krantor ściągnęły z mielizny norweski statek Vorma z Oslo, który osiadł na rafie 22 grudnia 1933 roku koło Neufahr (Górki). Statek następnie udał się pod Legun (?), gdzie go przycumowano.
No i co nie trzeba kończyć TBO [no chyba że Pumeks" kończył]aby wyjaśnić że Seeleichter to lichtuga morska. Były to jednostki bez napędu. Sporo ich to znaczy lichtug miało Towarzystwo Żeglugi Wisła-Bałtyk z Tczewa działające w latach 1926-1928 zajmujące się transportem polskiego węgla do krajów skandynawskich.
Waldek!
Ta barka mogla miec naped, co prawda zaglowy.
Wiele takich barek mialo kilka malych masztow.
Tu jest infrormacja o tej jedenostce ze spisow statkow zbudowanych w 1902 roku
oraz ze spisu niemieckich statkow handlowych z ktorego wynika zae ta barka byla zarejestrowana jako statek morski.
oraz ze miala 3 maszty.
GER_Unterwesser_17d1.jpg
Plik ściągnięto 20432 raz(y) 59,65 KB
GER_Unterwesser_17d2.jpg
Plik ściągnięto 20433 raz(y) 44,59 KB
GER_Unterwesser_17.jpg
Plik ściągnięto 20443 raz(y) 90,67 KB
Ostatnio zmieniony przez AvM Sro Sty 28, 2015 3:25 pm, w całości zmieniany 4 razy
74. Jahrg.j HANS A Deutsche Schiffahrtszeitschrift. Aus dem Geschäftsbericht 1936
1141
Cytat:
Wie schon in unserem vorjährigen Bericht erwähnt haben wir unsere Seeleichter Unterweser 17 und Unter weser 19 verkauft. Den bei diesem Verkauf entstandenen Buchgewinn haben wir dein Konto für außerordentliche Erträge zugeführt.
1936 MAX ???
?1940 ZÜLLCHOW 18 ex MAX ex UNTERWESER 17
Stettiner Portland Zementfabrik, Züllchow
5.05.1945 in Stralsund von den Sowjets erbeutet
Na upartego przed wojna mógłby istniec statek o nazwie Gdańsk... Z portem macierzystym w Gdyni.
Oczywiście że istniał. Dwie jednostki żeglugi przybrzeżnej "Gdańsk" i "Gdynia" zbudowała zresztą stocznia Danziger Werft. Nie jestem pewien jaki był ich port macierzysty. Obie skończyły żywot jako okręty pomocnicze marynarki wojennej we wrześniu 1939 r., tylko nie pamiętam teraz, kiedy i gdzie dokładnie.
Po prawie 10 latach, nie zaszkodzi przypomnieć o S/S Gdańsk. Tu sfotografowany przy nabrzeżu Am brausenden Wasser (dzisiejszej ul. Wartkiej).
Prawidłowa nazwa"ZRYW-I". Miały być zbudowane dalsze jednostki tej serii. Dlaczego nie - to temat na dłuższy wywód. Fotografia wykonana przez E. Peplińskiego podczas prób na Zatoce Gdańskiej w 1965 roku.
Brawo Miro - tego zdjęcia nie znałem
Małe wyjaśnienie (dla "nie wtajemniczonych"): to ten sam wodolot co ZRYW-1, jednakże w Marynarce Wojennej nosił nazwę ZRYW. Pływał pomiędzy Gdynią i Helem wożąc marynarzy na tej trasie. Czy możesz przesłać mi to zdjęcie na priva w lepszej jakości? Bardzo proszę
Miro: zamieszczone przez Ciebie zdjęcie ZRYWA zapewne pochodzi z wczesnych lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, wykonane w Gdyni, w Basenie Prezydenta.
Z moich zbiorów, zdjęcie z prób odbiorczych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum