Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Dworce, koleje
Autor Wiadomość
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 227
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 2:01 pm   

Ja tradycyjnie wygrzebuję starocie (TU Berlin + Atlas zur Zeitschrift für Bauwesen):

Plany budynku dworca w Tczewie (1859)
_________________

 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 8:00 pm   

Witam,
czas nieco odświerzyć wątek kolejowy, choć oglądając zdjęcia nie napawają one optymizmem. ale każdy już mprzywykł do tego co się stało z koleją w Polsce.
Przesyłam stan kilku dworców Kaszuskich/Kociewskich na nieczynnych liniach 212, 229 i 233 oraz most w Bytowie którym nigdy nie pojechał pociąg bo trasę linii przesunięto o jakieś 200 metrów.

Kartuzy 1.JPG
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 59,92 KB

Miechucino 4.JPG
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 73,57 KB

Miechucino 3.JPG
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 60,65 KB

Miechucino 2.JPG
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 51,64 KB

Kamienica Królewska 2.JPG
tory o dziwo się ostały, natomiast peron został rozebrany, może komuś były potrzebne płyty chonikowe (chyba że ich w ogóle nie było)
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 65,39 KB

Kamienica Królewska 1.JPG
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 57,35 KB

Kartuzy 8.jpg
Kartuska iskierka nadziei. pociąg sezonowy do Gdyni wyjechał ze stacji.
Plik ściągnięto 13974 raz(y) 31,93 KB

 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 8:02 pm   

c.d.

Sierakowice 2.JPG
Plik ściągnięto 13971 raz(y) 49,33 KB

Sierakowice 4.JPG
Plik ściągnięto 13971 raz(y) 63,92 KB

Sierakowice 1.JPG
Plik ściągnięto 13971 raz(y) 57,66 KB

 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 8:08 pm   

c.d.

Na tej linii nawet nadzieja już umarła.
Tory zostały rozebrane.
PKP narzeka na brak pieniędzy, a nawet przeglądając te zdjęcia można dojść do wniosku, że to bardzo bogata firma i stać ją na marnotrawienie pieniędzy. Zresztą majątek trwały i ziemia tej firmy to góra pieniędzy.

Widać, że Skarszewy przed podad 100 laty pełniły dużo ważniejszą rolę niż obecnie o czym moż świadczyć okazały budynek dworca. Obecnia na uboczu komunikacyjnym popada w niebyt.

Nowy Barkoczyn 2.JPG
Plik ściągnięto 13968 raz(y) 55,52 KB

Skarszewy 4.JPG
Plik ściągnięto 13968 raz(y) 52,73 KB

Skarszewy 3.JPG
Plik ściągnięto 13968 raz(y) 45,19 KB

Skarszewy 2.JPG
Plik ściągnięto 13968 raz(y) 55,56 KB

Skarszewy 1.JPG
Plik ściągnięto 13968 raz(y) 55,31 KB

 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1161
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 8:08 pm   

Hamer napisał/a:
oraz most w Bytowie którym nigdy nie pojechał pociąg bo trasę linii przesunięto o jakieś 200 metrów.

A skąd takie informacje? :wink:
Pociągi kursowały po owym moście kilkanaście lat - od uruchomienia odcinka Kościerzyna - Bytów do budowy linii Bytów - Miastko i przebudowy wejścia do Bytowa istniejącej linii z Korzybia.
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 8:18 pm   

Bytów - tutaj powiało optymizmem. Pomimo, iż regularnych połączeń nie ma od 18 lat. Dworzec zadbany, jakby czekał na przyjazd pociągu. Widać że włodarzom miasta marzy się przywrócenie regularnych połączeń, oby im się to udało. Póki co została namiastka w postaci pociągu Transcassibia 1 w roku (już w tą sobotę).

Bytów 5.JPG
Plik ściągnięto 13960 raz(y) 53,92 KB

Bytów 3.JPG
Plik ściągnięto 13960 raz(y) 47,86 KB

Bytów 1.JPG
Plik ściągnięto 13960 raz(y) 50,02 KB

2011_212 Bytów.JPG
Plik ściągnięto 13960 raz(y) 74,86 KB

 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 8:22 pm   

A to przepraszam fachowca oraz forumowiczów za omyłkę. Wyciągnąłem zbyt daleko idące wnioski z jednego z przewodków turystycznych, w którym napisano, że most wzniesiono w latach 90 XIX w. na użytek linii Bytów - Miastko, którą ostatecznie poprowadzono inną trasą.

No i znalazłem źródło na internecie pozycja nr 1 na google pod hasłem most w Bytowie.
stronka kaszuby.pl
Wybudowany pod koniec XIX wieku nad rzeką Borują wiadukt, miał służyć powstającej linii kolejowej do Miastka. Jednak już po zakończeniu prac poprowadzono tory zaledwie kilkaset metrów od pierwotnych planów. W rezultacie nie przejechał po nim nigdy żaden skład kolejowy. Na filarach mostu widnieją herby Prus, Pomorza, Bytowa oraz niemieckich kolei.
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1161
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 9:57 pm   

A propos Bytowa polecam lekturę artykułów Krzysztofa Labuddy w miesięczniku "Świat Kolei" nr 9 i 10/2003. Informacje zamieszczane przez temu podobne serwisy często stanowią mieszankę faktów i informacji wyssanych z palca a te ostatnie im bardziej są nieprawdopodobne tym łatwiej zakorzeniają się w świadomości czytających :hihi:
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Dieter 
Schidlitzer


Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 495
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 11:05 pm   

Hamer, nie bylem tam nigdy, ale za ten Twoj trud z fotkami i opisami NALEZA SIE TOBIE WIELKIE UKLONY. DZIEKI!!! :LL: :ok: :zgooda:
 
Wiercipietek 


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 427
Wysłany: Pią Lis 16, 2012 10:03 pm   

Na wiosnę gmina Bytów przejęła wreszcie od PKP zabytkowy most kolejowy. Byłem go dzisiaj oblukać. Stan jest szokujący. Ubytki, spękania łuków i filarów, wysolenia. Od strony północnej, kamienne klucze w przęśle 1 i 3 (licząc od wschodu) mają niewielkie szanse dotrwania do wiosny. Najfajniejsze, że z najwyższych filarów dołem sączy się dość obficie woda, jakby rozszczelniła się jakaś rura biegnąca pod nawierzchnią, a woda penetrowała w dół filarami.
Chciaż dzień był pochmurny, wokół mostu przewinęło się kilkanaście osób robiących zdjęcia (nie licząc miejscowych przechodniów).
Co do użytkowania mostu - mit prostuje UM Bytowa na swojej stronie internetowej:
Cytat:
W procedurze przejęcia przez Gminę Bytów zabytkowego mostu nad Borują urzędnicy Wydziału Gospodarki Przestrzennej dotarli do dokumentów opracowanych przez Ośrodek Dokumentacji Zabytków w Warszawie, obalających wcześniejsze przekonanie, iż most nigdy nie spełniał funkcji mostu kolejowego. W dokumentach źródłowych znajdujemy informację, iż most eksploatowany był zgodnie z przeznaczeniem przez okres około 30 lat. W końcu XIX i na początku XX wieku, kiedy Bytów zyskał rangę węzła kolejowego (połączenie z Kościerzyną i z Lęborkiem) i gdy budowano linię kolejową do Miastka w 1909 r. narodziła się potrzeba przebudowy infrastruktury kolejowej w Bytowie. Zbudowano nowy dworzec a tory poprowadzono sztucznym nasypem, około 150 m na południe od mostu.
 
rysiu 

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 25
Wysłany: Sob Lis 17, 2012 6:15 pm   

Witam
Czy ktoś ma stare fotki dworca z Brus ? . Rysiu .
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1161
Wysłany: Sob Lis 17, 2012 8:45 pm   

Taki może być?

_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
rysiu 

Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 25
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 11:00 pm   

A inne fotki ? Rysiu .
 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Pon Gru 03, 2012 6:14 pm   

No cóż każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma ...
Co prawda to nie stare Brusy ale zawsze coś. Zresztą tam bez zmian od 100 lat chyba, że na gorsze.
W załączeniu trochę miniaturek z kolejnych wycieczek kolejowych po regionie.

2012_0843_PKP Ocypel.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 95,11 KB

2012_0841_PKP Osieczna.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 89,7 KB

2012_0832_PKP Lipowa Tucholska.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 92,94 KB

2012_0830_PKP Łąg Południowy.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 85,76 KB

2012_0828_PKP Kaliska.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 76,46 KB

2012_0820_PKP Bąk.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 87,32 KB

2012_0818_PKP Czersk.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 107,95 KB

2012_0816_PKP Szlachta.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 93,21 KB

2012_0814_PKP Zarośle.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 102,4 KB

2012_0630_PKP Babi Dół.JPG
Plik ściągnięto 12067 raz(y) 65,23 KB

 
Hamer 


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 61
Wysłany: Pon Gru 03, 2012 6:16 pm   

ciąg dalszy

20120317_ Sztum.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 87,73 KB

20120317_ Malbork.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 83,33 KB

20120112_Wierzchucin.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 83,07 KB

20120112_Świekatowo Wschodnie.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 76,14 KB

20120112_Łążek.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 96,96 KB

20120112_Laski.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 103,43 KB

20120112_Czersk Świecki.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 105,85 KB

20120112_Chojnice.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 71,31 KB

20120112_Błądzim.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 82,96 KB

2012_ PKP Krokowa.JPG
Plik ściągnięto 12066 raz(y) 117,17 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk