Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zbiorowe zboczenie autobusowe
Autor Wiadomość
mac_kaw 
Gdański Ikarus


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 30
Wysłany: Sob Sie 09, 2008 4:10 pm   

Nocna sesja Autobusu Ikarus 280 #2189 linii N5. Zdjęcia mojego autorstwa.

KLIK
_________________
Gdańskie Ikarusy na zawsze żywe w sercach pasjonatów !

1981-2009 [*]
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2133
Wysłany: Nie Lis 25, 2012 10:29 pm   

Na stronie http://www.infobus.pl/tex...=archive&id=312 "75-lat gdyńskiej komunikacji miejskiej - Rozwój gdyńskiej komunikacji miejskiej w latach 1929-2004". są dwa ciekawe zdjęcia autobusów w Gdańsku.
- Autobus Büssing nr inw. 43 na linii 101 na pętli w Gdańsku (1953 r.)Źródło: Zbiory M. Gwiazdy
- Autobus Star 52 nr inw. 20 (1956 r.)Źródło: Zbiory M. Gwiazdy. Przed zajezdnią na ul. Partyzantów.

l_8.jpg
Plik ściągnięto 13493 raz(y) 38,23 KB

l_10.jpg
Plik ściągnięto 13493 raz(y) 40,29 KB

 
 
discus 

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 276
Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 10:42 am   

Źródło w dziale O ZKM/HISTORIA GDYŃSKIEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ - FOTOGRAFIE - zamieszczono 4-y zdjęcia powiązane z tematyką gdańską.

4_600pxSan-H01-Lewandowski.jpg
Plik ściągnięto 12206 raz(y) 61,2 KB

6-San-H01.jpg
Plik ściągnięto 12206 raz(y) 91,79 KB

5_600px-star-52_chmielecki2.jpg
Plik ściągnięto 12206 raz(y) 83,63 KB

5_600px-star-52_chmielecki.jpg
Plik ściągnięto 12206 raz(y) 92,02 KB

 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7260
Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 10:51 am   

Krzysztof napisał/a:
- Autobus Büssing nr inw. 43 na linii 101 na pętli w Gdańsku (1953 r.)Źródło: Zbiory M. Gwiazdy

To zdjęcie pojawia się też w artykule na portalu Trójmiasto (KLIK) ale przy okazji zauważyłem drobną niekonsekwencję:
Cytat:
- Linia 101 początkowo do 1954 r. posiadała oznaczenie literowe A. (...) - uzupełnia Kamil Bujak.

To dlaczego na zdjęciu datowanym na 1953, autobus posiada już numer 101? gdzie jest błąd, w dacie zdjęcia czy w wypowiedzi p. Bujaka?
_________________

 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7260
Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 10:59 am   

discus napisał/a:
Źródło w dziale O ZKM/HISTORIA GDYŃSKIEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ - FOTOGRAFIE - zamieszczono 4-y zdjęcia powiązane z tematyką gdańską.

Chyba więcej niż 4 zdjęcia są "gdańskie". Na przykład to, jest przecież przed (już nieistniejącą) zajezdnią na Partyzantów we Wrzeszczu.

600px_1.5_colombina.jpg
Plik ściągnięto 12193 raz(y) 94,06 KB

_________________

 
discus 

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 276
Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 11:14 am   

Zgadza się.

Dotakowo tak sobie myślę,iż linia kursująca między Gdańskiem a Gdynią w latach 53/54 swoje oznaczenie z A na 101 zmieniła ze względu na ruszenie SKM.

Zanim jednak znajdziemy odpowiedź na to pytanie w dniu 21.09.2013 r. możemy przejechać się 101.

Autobus z przed zajezdni na zdęciu to charakterysztyczna naczepa. Na stronie ZKM Gdynia są jeszcze dwa ujęcia z takim typem autobusów. Zainteresowało mnie czy nie mają one coś wspólnego z ciężarówką (piąte zdjęcie od góry) ze zdjęcia zamieszczonego na forum.
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7260
Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 12:08 pm   

W tym wątku na stronie 2 też już były takie pojazdy złożone z ciągnika siodłowego + naczepy pasażerskiej.
_________________

 
tobocian 


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 683
Wysłany: Pon Wrz 23, 2013 9:22 am   

Niebawem pojedziemy nową linią 100 miniautobusem . :)
_________________

 
 
discus 

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 276
Wysłany: Sob Gru 28, 2013 1:31 am   

Autobus z przyczepą - tylko Niemcy w tych mundurach do wymazania.
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2133
Wysłany: Sob Gru 28, 2013 8:35 am   

To taki sam zestaw jak zamieszczony przez Sabaotha na drugiej stronie.


$_57.f.jpg
Plik ściągnięto 11411 raz(y) 48,83 KB

 
 
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 905
Wysłany: Pon Lip 21, 2014 8:18 pm   Przy okazji autobusowego tematu.

Kiedy i na której ulicy w Gdańsku po raz pierwszy położono asfalt?
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2133
Wysłany: Pon Lip 21, 2014 8:24 pm   

Nie jestem pewny, czy pierwszy, ale od dawna (przed 1945 r.) porządny asfalt i to chyba naturalny, leżał na obydwu jezdniach Wielkiej Alei.
 
 
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 905
Wysłany: Pon Lip 21, 2014 8:34 pm   

Dzięki. Tak mi się właśnie zdaje, że asfaltowanie ulic rozpoczęto między wojnami, i raczej bliżej tej drugiej.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Hinek 

Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 47
Wysłany: Nie Sie 03, 2014 10:40 am   

Krzysztof napisał/a:
Nie jestem pewny, czy pierwszy, ale od dawna (przed 1945 r.) porządny asfalt i to chyba naturalny, leżał na obydwu jezdniach Wielkiej Alei.

Na początku lat 60-tych był już dość mocno podniszczony i połatany. Wydaje mi się, że ul.Uphagena też miała przedwojenny asfalt.
 
discus 

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 276
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 11:22 pm   

Ponownie 101
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk