No tak ale Wittfeld stał na kołach a Dostojny sfotografował tylko pudło wagonu (skądinąd bardzo ciekawego). Niestety dorobienie brakujących elementów jest bardzo kosztowne.
P.S. W "Świecie Kolei" nr 3/1995 jest artykuł na temat Wittfelda z którego to pochodzi poniższe zdjęcie:
Wittfeld.jpg
Plik ściągnięto 13206 raz(y) 71,08 KB
_________________ Pozdrowienia z Małego Kacka
Ostatnio zmieniony przez feyg Sro Lut 18, 2009 10:00 pm, w całości zmieniany 1 raz
Zgadza się. Chciałem tylko pokazać, że czasem coś się jednak udaje .
Z tego co pamiętam odtworzenie Wittfelda też nie było ot takim sobie prostym zadaniem. W końcu to pojazd trakcyjny, który został doprowadzony do pełnej sprawności łącznie z układem napędowym.
Wiem, że na szukanie brakujących wózków trochę już za późno (pewnie już się nimi ogoliliśmy - choć ja się wtedy zapewne nawet jeszcze nie goliłem) a dorobienie "nowych" nie byłoby proste/tanie (lub efekt byłby mocno dyskusyjny), ale z drugiej strony patrząc na zdjęcia, to w sumie pudło nie wygląda najgorzej. Jak widać właściciel nawet je odmalował (szkoda że od tyłu nie miał dostępu ani motywacji). Jest więc szansa, że dotrwa do tzw. lepszych czasów... jeśli one kiedykolwiek nastąpią.
Przesiadka z Wittfelda do takiego wagonu na stacji stycznej Nowy Dwór Gdański...
- pomarzyć dobra rzecz.
feyg napisał/a:
W "Parowoziku" nr 3/1995
w Świecie Kolei 3/95 i 1/96 - Wittfeldy na PKP
-zmobilizowałeś mnie do poszperania w archiwum
Cytat:
Ostatnio zmieniony przez 2xM Sro Lut 18, 2009 10:55 pm, w całości zmieniany 1 raz
Z tych kilku zdjęć widać że to prawdopodobnie wagon firmy Bautzen z 1913/4 r. ale już bez świetlików na dachu. W pełni historyczny i jak najbardziej związany z kolejką żuławską !
Skoro temat kolei w NDG jest wciąż aktualny (z czego należy się cieszyć) wracam do sprawy.
2xM napisał/a:
Co do planów budowy linii Elbląg-Gdańsk przez NDG, wydaje mi się to mało prawdopodobne, choć nie mam w tym zakresie żadnych informacji.
znalazłem na stronie http://www.onel.pl/?mod=art&id=3946 taką oto informację w artykule autorstwa Czesława Latocha:
"(...) W 1886 roku została uruchomiona linia kolejowa (normalnotorowa) z Szymankowa przez Nowy Staw do Nowego Dworu Gdańskiego, następnie w 1909 roku rozpoczęto prace przy budowie linii z Elbląga do Nowego Dworu Gdańskiego, lecz w niedługim czasie roboty te zostały przerwane bezpowrotnie. (...)"
Może jednak jest cos na rzeczy z tymczasowym dworcem w NDG?
Skoro temat kolei w NDG jest wciąż aktualny (z czego należy się cieszyć) wracam do sprawy.
2xM napisał/a:
Co do planów budowy linii Elbląg-Gdańsk przez NDG, wydaje mi się to mało prawdopodobne, choć nie mam w tym zakresie żadnych informacji.
znalazłem na stronie http://www.onel.pl/?mod=art&id=3946 taką oto informację w artykule autorstwa Czesława Latocha:
"(...) W 1886 roku została uruchomiona linia kolejowa (normalnotorowa) z Szymankowa przez Nowy Staw do Nowego Dworu Gdańskiego, następnie w 1909 roku rozpoczęto prace przy budowie linii z Elbląga do Nowego Dworu Gdańskiego, lecz w niedługim czasie roboty te zostały przerwane bezpowrotnie. (...)"
Może jednak jest coś na rzeczy z tymczasowym dworcem w NDG?
Nie wiem skąd Pan Latoch wytrzasnął te informacje, w żadnym poważnym źródle nie ma informacji na ten temat. Według mnie to kolejna bajka, żadnej budowy nie było, w książce Reinharda Richtera "Die Westpreußischen Kleinbahnen-Aktiengesellschaft" jest tylko wzmianka o rozpatrywaniu koncepcji stworzenia połączenia wąskotorowego do Elbląga, którą to zarzucono z uwagi na koszty budowy mostu bądź przeprawy promowej przez Nogat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum