Pamiętajcie, że obok były magazyny wojskowe, które zaopatrzywały poligon i strzelnicę. Część tego może być właśnie od tego choć z tego co widać było przed sprzedażą tego terenu za 3 miliony(chyba) to płot przebiegał krawędzią pagórka. Ale to też trzeba wziąć pod uwagę.
Ta mapka, którą zamieścił Mikołaj sugeruje (zakładam, że prawidłowo odwzorowano tereny należące dziś do PKP), że na stacji była "mijanka" i być może jakieś ślepe tory/bocznice.
_________________ ...........................................
Pomóż Hanusi jeśli możesz
http://dzieciom.pl/5002
...........................................
Ta mapka, którą zamieścił Mikołaj sugeruje (zakładam, że prawidłowo odwzorowano tereny należące dziś do PKP), że na stacji była "mijanka" i być może jakieś ślepe tory/bocznice.
Wedle artykułu Leszka Lewińskiego w "Świecie Kolei" był jeden tor i peron. Zamiescił on tam nawet reprodukcję dawnego rysunku-planu tego przystanku.
Te fragmenty terenu po bokach to raczej parkingi samochodowe nie były Budynki też nie mogły zajmować tyle miejsca. Muszę zajrzeć do artykułu, o którym wspominasz.
Coś mi się nie chce wierzyć, że nie istnieje żadne zdjęcie tego dworca (czy raczej przystanku)
_________________ ...........................................
Pomóż Hanusi jeśli możesz
http://dzieciom.pl/5002
...........................................
Ciekawe że mijanka wg tej mapy była kawałek dalej za stacją ( w kierunku migowa)
Gdzie niby widzisz mijankę? Na której mapie?
Nie byłem tam nigdy, ale weź pod uwagę (Rispetto), ze szerokość pasa ziemi pod jeden tor kolejowy ma ok. 4 metrów szerokości. Jeżeli tam był jakikolwiek peron (a jakis musiał być) to przypuszczam, że jego szerokość też musiała wynieść co najmniej 2 - 3 metry. Jeżeli dodatkowo stał jakiś budynek, to juz wychodzi, że pas ziemi pod przystankiem jednotorowym ma szerokość co najmniej 10 metrów. ewentualny drugi tor to dodatkowe 4 - 5 metrów szerokości pasa ziemi.
Istnienie ewentualnej mijanki wymusiłoby wbudowanie co najmniej dwóch rozjazdów, co wydłuzyłoby cały przystanek o około 70 - 80 metrów. Sam peron musiał mieć ze 100 metrów co najmniej (dzisiejsze perony SKM mają ok. 200 metrów, a "standardowa" długość peronów na większych stacjach PKP to 400 metrów).
Chyba masz rację z ta mijanką, ale te kształty wyglądają mi w takim razie na jakieś ślepe tory. Poza tym mijanka w stosunkowo niewielkiej odległości od dworca we Wrzeszczu nie miałaby chyba sensu. Budowanie mijanki na nasypie również jest mało logiczne. Wycofuję swoją tezę na ten temat.
_________________ ...........................................
Pomóż Hanusi jeśli możesz
http://dzieciom.pl/5002
...........................................
Chyba masz rację z ta mijanką, ale te kształty wyglądają mi w takim razie na jakieś ślepe tory.
Ale jakie kształty? Te z Atlasu Gdańska, zaznaczone na fioletowo jako tereny przemysłowe?
Tak, te kształty mam na myśli.
A to weź pod uwagę, że do kolei należy cały nasyp, a nie tylko jego korona. Stąd kształt może byc skomplikowany, bo zależy od ukształtowania terenu u podnóża nasypu, moze byc też ograniczony rozmaitymi ścieżkami albo schodkami dochodzącymi do peronu (o schodkach juz tu było mówione). Sama równia stacyjna to tylko wąski pasek wewnątrz fioletowego obszaru...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum