I rzeczywiście pas robi się szerszy w miejscu, gdzie była stacja...
To niby rozszerzenie to poprostu złączenie tych dwóch dróg. Ale jak byłem tam w lato to nie widziałem nic szczególnego. Pozatym jeżeli coś było to już może zostało zniszczone z powodu jedżących tam ciężkich wozów strażackich do traw, które podpalały dzieciaki (nawet 5 razy w tygodniu jak im dobrze szło).
A pozatym wie ktoś, kiedy mają zburzać południowy przyczułek wiaduktu nad Słowackiego, bo chciałbym uwiecznić go tuż przed degradacją
Tak, ale żeby go rozebrać to muszą wyciąć wszystkie krzki,drzewa, itp. I to właśnie chciałbym uwiecznić, bo przypominałoby nasyp 90 lat temu. A że nie mam cyfrówli to , (a chcę kupić) to w dwa tygodnie chyba bym namówiłbym rodziców na zakup przed rozebraniem go. Bo Ci co poszerzają Słowackiego szybko potrafią rozwalać.
Oj rozwala to się naprawdę szybko. Sam rozwalałem, to wiem. Na szczęście w Gdańsku zdążyłem rozwalić tylko pozostałości po Makro na Czarnym Dworze.
Na przykład dla Wejherowa byłem mniej łaskawy.
Wysłany: Pią Lut 04, 2005 9:18 am Re: Przystanek Brętowo. Gdzie wkońcu był?!
Zoppoter napisał/a:
W kwestii formalnej... zgodnie z obyczajem PKP na pewno nazwa składałaby się z dwóch części: Gdańsk Brętowo, albo Gdańsk Strzyża, albo Gdańsk Dwie Sosny, albo Gdańsk Morena, albo jeszcze inaczej. Ale na pewno na początku byłby Gdańsk.
W kwestii formalnej: przed 1945 r. nazwa też była dwuczęściowa, Danzig-Brentau, przynajmniej w rozkładach jazdy, i to nie tylko tych drukowanych do 1939 r. przez PKP,
Wysłany: Pią Lut 04, 2005 9:26 am Re: Przystanek Brętowo. Gdzie wkońcu był?!
pumeks napisał/a:
Zoppoter napisał/a:
W kwestii formalnej... zgodnie z obyczajem PKP na pewno nazwa składałaby się z dwóch części: Gdańsk Brętowo, albo Gdańsk Strzyża, albo Gdańsk Dwie Sosny, albo Gdańsk Morena, albo jeszcze inaczej. Ale na pewno na początku byłby Gdańsk.
W kwestii formalnej: przed 1945 r. nazwa też była dwuczęściowa, Danzig-Brentau, przynajmniej w rozkładach jazdy, i to nie tylko tych drukowanych do 1939 r. przez PKP,
Obrazek
ale także w rozkładzie z 1941 r.
Obrazek
No proszę, znowu mnie zaskoczyłeś. Choć mogłem to u siebie sprawdzić, framuga jestem.
No ale na niemieckich kolejach nie jest to tak oczywiste jak na poslkich, na przykład przystanki S-Bahn w Berlinie nie mają Berlina w nazwie.
Co do wizji lokalnej, udałem się na taką na początku lipca, w rejonie wskazanym przez Zoppotera (ja szukałem wg. polskiej mapy WIG z 1938 r.) znalazłem puste (porośnięte tylko trawą i krzakami znajdują się tam resztki konstrukcji betonowych (pewnie fundamenty) w północnej części placyku osobna konstrukcja z wybetonowanym dołem w ziemi (pędnia drutowa do semaforów ?), dalej idąc około 200 m. w kierunku Wrzeszcza w przylegającym zagajniku betonowe schodki prowadzące na górkę tam również coś w rodzaju płyty betonowej (pewnie jakiś posterunek) mam dokumentację fotograficzną, niewywołaną i będę miał trudności ze zeskanowaniem, postaram się na wiosnę zrobić zdjęcia cyfrówką (zachęcam do teo także innych). I coś jeszcze - zdjęcia - ktoś może ma ? jakieś na pewno musiały być wykonane, poza tym plany konstrukcyjne, może dokumenty, coś takiego musi istnieć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum