A co to za dźwigi - te takie "półksiężycowate"? Wie ktoś cos więcej na ich temat? Bo taka konstrukcja wydaje mi się nieco dziwna - techniczny lamer jestem, więc chętnie bym jakies wyjaśnienie uczonych techników usłyszał......
Tam, gdzie jest jeden, to jest na pewno stutonowy dźwig pływający "Langer Heinrich" - "długi Heniek" z 1906 r. - pisaliśmy juz o tym m. in. tu i w Akademii. Ksztrałt ma taki chyba po to, żeby środek ciężkości był nisko. Nie wiem, jak interpretować zdjęcie na którym są trzy takie dźwigi...
A co to za dźwigi - te takie "półksiężycowate"? Wie ktoś cos więcej na ich temat? Bo taka konstrukcja wydaje mi się nieco dziwna - techniczny lamer jestem, więc chętnie bym jakies wyjaśnienie uczonych techników usłyszał......
Chodzi o ich stabilność (stąd takie szerokie podstawy) i sztywność (taki dźwig trudniej się wygina pod ciężarem tego, co ma na haku). Współczesne dźwigi stoczniowe też maja kształt zupełnie inny niż "prostokątne" dźwigi na budowach. Po prostu zwykle musza dźwigac większe ciężary , które zwykły dźwig mogłyby złamać, albo przewrócić.
Ja mysle, ze one mialy taki ksztalt zeby uzyska jak najwiekszy zasieg. Teraz sa dzwigi z ruchomymi, pochylanymi ramionami, a ta konstrukcja jest prosta bez ruchomych czesci (nie liczac krazkow i liny), pozwalajaca na transportowanie elementow z nabrzeza na statek , np. podczas wyposazania.
Ja mysle, ze one mialy taki ksztalt zeby uzyska jak najwiekszy zasieg. Teraz sa dzwigi z ruchomymi, pochylanymi ramionami, a ta konstrukcja jest prosta bez ruchomych czesci (nie liczac krazkow i liny), pozwalajaca na transportowanie elementow z nabrzeza na statek , np. podczas wyposazania.
No zgadza się, ale Danziger pytał, czmu jest wygiety w pałąk. Duży zasięg można byłoby też uzyskać przez zrobienie dźwigu z pionowym masztem i poziomym ramieniem, takie odwrócone L. Ale wtedy ciężar na haku mógłby taki dźwig złamać, lub przeważyć.
Ale wtedy ciężar na haku mógłby taki dźwig złamać, lub przeważyć.
Sorry, konczylem Conradinum i myslalem, ze to oczywiste
No takie oczywiste to to nie jest zwłaszcza co do przeważenia (biorąc pod uwagę, że mają przeciwwagę zazwyczaj).
A pytałem, bo dziś się takich dźwigów w ogóle nie widuje - są albo "prostokątne", albo takie bardziej "skomplikowane" - jak większość stoczniowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum