Odkopuję temat bo mi wylazł przy okazji szukania czegoś innego
I tak na wstępie. Widzę że w tej okolicy zmieniało się wszystko, najwięcej zmian nastąpiło w zmianach wodnych. Niezmienne pozostały niektóre ulice i wąskotorówka. Więc w tym przypadku odniesienie do kanałów/fos jest bardzo ryzykowne
Sabaoth napisał/a:
Moim zdaniem, za tym, że jest to dworzec w Gdańsku przemawiają: przebieg ulicy z charakterystycznym załamaniem przy samym dworcu (tak samo na zdjęciu jak i na planie),
Ale plan jest z 1957, a zdjęcie wykonano dużo wcześniej. Możemy popatrzeć na planach z lat przedwojennych, że ulica odbija w przeciwnym kierunku niż w czasie rysowania schematu stacji!
Za to ciekawy jest plan z 1908 roku:
Bo chyba on i zdjęcie można porównywać wiekowo (o ile to zdjęcie to Gdańsk), bo tylko na tym planie zaznaczona jest woda po lewej.
Co do dymku po prawej - możliwe że to parówóz na trasie do Przeróbki przez Strohdeich (od XII.1911) lub parowóz tylko do stacji Grobla (Strohdeich) - prawdopodobnie od 1905 roku.
Przyjmując ten tok należy uznać że ten wał po lewej to Lunette Ochs. I idąc dalej na planie istnieje taka kreska (może droga?), która odpowiada załamaniu naszej drogi na zdjęciu
Nie zgadza się z planem "wykręcenie torów" - na planie proste, oraz odejście do bramy przy Długich Ogrodach (powinno odbijac w przeciwnym kierunku).
Pytanie dodatkowe - po co było to odejście?
W okolicy bramy na tym planie mamy:
1. tory tramwajowe kończące bieg (w którym roku pociągnięto je dalej?)
2. linię normalnotorową towarową z Gdańska Rozrządczego (dokąd ona biegła, tylko do zakładów mięsnych czy dalej, a może kończyła zaraz za drogą?)
3. tory wąskotorowe
Łącząc 1 z 3 mamy piękny punkt przesiadkowy (aby klient z bagażem nie dreptał 250 m na dworzec), a łącząc 2 i 3 mamy punkt przeładunkowy towarów. Oba warianty równie prawdopodobne jak i nieproawdopodobne
Jest jeszcze jeden wariant - te tory zbudowano jako czasowe połączenie, które wykorzystywano podczas budowy linii (wówczas stacja przeładunkowa na Piaskach była w budowie), bo obie linie powstawały w tym samym czasie.
A co do samego zdjęcia: na dworcu jest jakiś napis - byc może nazwa stacji - ma ktoś powiększenie tego fragmentu?
To zdjecie jest ilustracją do artykułu "Inne Kleinbann Ein Färjenälebnis aussem ollen Danzich"
Podpis pod zdjęciem:
Jedno ujęcie od "podwórza" kolejki przy Bramie Żuławskiej. Kolejka umożliwiała wygodne połączenie ze "znaczącymi" miejscami gdańskiej niziny, prawie aż do Zalewu Wiślanego.
Jeśli jesteście zainteresowani tym artykułem to piszcie.
Moje spostrzeżenia na szybko:
1. ten dym z lewej wydobywa się z jakiś wyższych kominów (prawdopodobnie któryś z zakładów w okolicach dzisiejszej Łąkowej)
2. za facetem stojącym obok dworca jest barierka (a za barierką coś jasnego - domniemywam wodę - potwierdza to mapka, stacja była z dwóch stron otoczona wodą)
Za to to zdjęcie datowane na Gdańsk 1940:
Te dwa kominy charakterystyczne, ale reszta porażka... Na starszym zdjęciu (zakładamy umownie 1908) budynek jest wyższy...
Jedno ujęcie od "podwórza" kolejki przy Bramie Żuławskiej.
Czyli mamy potwierdzenie, a jest podany rok wykonania fotki?
Za to zdjęcie 1940 - to może być zabudowa dworca towarowego... Patrz: wagony towarowe oraz rampa przy budynku.
roland napisał/a:
Jeśli jesteście zainteresowani tym artykułem to piszcie.
Co najmniej dziwne pytanie
mail ze słowami drezyny znasz
Chciałem oświadczyć, że byłem niedowiarkiem i nie mialem racji - to NAPRAWDĘ jest dworzec przy Weder Tor - zobaczyłem ostatnio zdjęcie, na którym widać jego fragment, fosę oraz koncówkę Dlugich Ogrodów oraz Bramę Żuławską (Langgarter Tor). Problem w tym, że mam to zdjęcie na plycie multimedialnej, ktora jest tak zrobiona żeby nie dalo się z niej wyluskiwać poszczególnych zdjęć. Jak mi się tego nie uda przy pomocy informatykó, to w ostateczności sprobuję sfotografowac monitor mojego kompa... będzie nieostre, ale możę wystarczy za dowód.
PS. Czy jest Plaser? bo w tym samym źródle mam też zdjecie pociągu w Zakladach Mięsnych....
Chciałem oświadczyć, że byłem niedowiarkiem i nie mialem racji - to NAPRAWDĘ jest dworzec przy Weder Tor - zobaczyłem ostatnio zdjęcie, na którym widać jego fragment, fosę oraz koncówkę Dlugich Ogrodów oraz Bramę Żuławską (Langgarter Tor). Problem w tym, że mam to zdjęcie na plycie multimedialnej, ktora jest tak zrobiona żeby nie dalo się z niej wyluskiwać poszczególnych zdjęć. Jak mi się tego nie uda przy pomocy informatykó, to w ostateczności sprobuję sfotografowac monitor mojego kompa... będzie nieostre, ale możę wystarczy za dowód.
PS. Czy jest Plaser? bo w tym samym źródle mam też zdjecie pociągu w Zakladach Mięsnych....
Pumeksie o jakie "multimedialnej płycie mówiesz? Może mam i pomogę to obejść MMcafe? Był Sobie Gdańsk?, czy inne? Jakby co możesz spróbować w łatwy sposób zrobić zrzut ekranu chociażby darnowym programem screenhuner i po ptokach ;)
_________________ www.DarioB.net - Kochasz Gdańsk? Zaglądaj na moją stronę
t tak zrobiona żeby nie dalo się z niej wyluskiwać poszczególnych zdjęć.
to zrób tak - jak będziesz ten obrazek miał na ekranie, naciśnij na klawiaturze PrtSc (czyli printscreen) a następnie wklej obraz do jakiegoś programu graficznego (najprościej naciskając ctrl + v)
Cytat:
Czy jest Plaser?
jest i cały czas ma w podpisie
"Naprawdę nikt nie ma fotek pociągu na Ołowiance ani przy Zakładach Mięsnych..."
Wszystkim mądralom chciałbym oświadczyć, że wiem o PrintScreen ale on na to "źródło" nie działa.
Zamieszczam to, co udało mi się uzyskać fotografując ekran monitora. Mimo zniekształceń, myślę, wypatrzycie na nim Bramę Żuławską i to, co potrzeba,
kleinbahnhof_am_Werdertor.JPG Jest nadzieja że w niedalekiej przyszłości zdobędę to zdjęcie w bardziej cywilizowanej jakości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum