Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zboczenie o dewastacjach na kolei
Autor Wiadomość
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 7:43 pm   

Sabaoth napisał/a:
1. Stockholm Central - tak to się fachowo nazywa.


No ale kiedy to juz bedzie dworzec PKP, to będzie Stockholm Główny. Tory zarosną chwastami, do kibli (obecnie toalet) nie da sie wejść, pociągi najpierw poczujesz, a potem zobaczysz, kolor nawierzcni peronów nie będzie się różnił od koloru podsypki pod torami. Mury i ściany pokryja sie malowniczymi bazgrołami i plakatami zdzieranymi równie szybko co przyklejanymi, a wolne miejsca miedzy nimi wypełónia ogłoszenia na kartkach z zeszytu, typu "zaginęła suczka". Tam gdzie malujący i przyklejający nie sięgną będzie płatami odpadac farba olejna lub emulsyjna. Posadzka w budynku i perony będą wysciełane niedopałkami papierosów, puszkami po piwie i plastikowymi butelkami. Kosze na smieci (te jeszcze istniejące) będa popalone i przepełnione. A na ławkach (tych jeszcze niezniszczonych) nie da sie usiąść bez trwałego przebarwienia spodni. Zresztą i tak bedą zajęte przez mieszkające tu elity, które też najpierw poczujesz, potem usłyszysz a na końcu zobaczysz. No, ale skoro lubisz dworce PKP... :mrgreen: :hihi: :P


Sabaoth napisał/a:

2. Wiem z podpisu. Danzig, Hauptbahnhof. Blick auf die Fahrkartenausgabe. Dalej jest data, ale ją macie zgadnąć :mrgreen:


Aaaa, z podpisu. :mrgreen:
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 7:49 pm   

Zoppcio, a co z ogrzewanymi poczekalniami na peronach i monitorami wyświetlajcymi rozkład jazdy i przewidywane opóźnienia? I czy wtedy, za spóźnienia powyżej 20 minut (chodzi o spóźnienia kolejki podmiejskiej) też będą zwracali za bilety? No, ale ruchome schody chyba będą dalej działać, odzwyczaiłem się od normalnych :mrgreen:
_________________
www.danzig-online.pl
Ostatnio zmieniony przez Sabaoth Sro Mar 09, 2005 7:49 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 7:59 pm   

Sabaoth napisał/a:
Zoppcio, a co z ogrzewanymi poczekalniami na peronach i monitorami wyświetlajcymi rozkład jazdy i przewidywane opóźnienia? I czy wtedy, za spóźnienia powyżej 20 minut (chodzi o spóźnienia kolejki podmiejskiej) też będą zwracali za bilety? No, ale ruchome schody chyba będą dalej działać, odzwyczaiłem się od normalnych :mrgreen:


Ogrzewanie w poczekalniach jest bez sensu, kiedy poczekalnia ma wybite wszystkie szyby... Monitory, o ile będa dośc wysoko, to pewnie cos tam będa wyswietlać, tyle, ze nie wiadomo jak sie to będzie miało do rzeczywistości. To jednak bez znaczenia, bo brud na monitorach i tak uniemożliwi odczytywanie informacji. Z tym zwrotem za bilety tos mnie rozbawił :mrgreen: A schody ruchome... Od czasu do czasu (na szczęście rzadko) bywam na pewnym dworcu PKP, z peronami umieszczonymi pod ziemią. Tez sie nazywa "Centralny" :mrgreen: . Na perony prowadzą wyłącznie schody ruchome, z których większośc jest nieruchoma. Jest jeszcze inny dworzec PKP, bardzo nowoczesny, zbudowany w latach 90-ych. Tam, skąd Szwedów (niestety) popędził przeor Kordecki, z Kmicicem. Sa tam schody ruchome i nawet winda dla inwalidów. Oczywiście schody sie nie ruszają, a klucz do windy jest w przechowalni bagazu, do której inwalida musi sie udac na drugi koniec budynku... po schodach. O schodach ruomych na dworcu PKP w Gdańsku nie wspominam, bo pewnie wiesz lepiej ode mnie, że przez pierwsze 20 lat istnienia nie działały...
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 8:08 pm   

Sabaoth napisał/a:
:huuurra: Już wiem. Tam się kupowało bilety do stacji docelowych w Niemczech i na terenie Wolnego Miasta. Bilety do Polski były pewnie sprzedawane w innych kasach.



Nie zdziwiłbym się, gdyby ta rozdzielnośc miała jakiś związek z przepisami paszportowymi i wizowymi. Ale nie wiem, jakie dokumenty były wymagane przy wyjeździe do Niemiec tranzytem przez Polskę, a jakie przy wyjeździe do Polski. Z tych tabliczek wynikałoby, że Do Niemiec jechało się tak wewnątrz WMG.
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 8:18 pm   

Cytat:
i nawet winda dla inwalidów. Oczywiście schody sie nie ruszają, a klucz do windy jest w przechowalni bagazu,

To windę na klucz zamykają? Po co? A co z magnetycznymi biletami miesięcznymi? Co ze sprzątaniem? Nie macie tam murzynów? :hihi: Na stacji Flemingsberg, ile razy jadę chodzi taki murzyn - konsrwator powierzchni płaskich i sprząta wszystkie papierki i niedopałki.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 8:28 pm   

Sabaoth napisał/a:
To windę na klucz zamykają? Po co? A co z magnetycznymi biletami miesięcznymi? Co ze sprzątaniem? Nie macie tam murzynów? :hihi: Na stacji Flemingsberg, ile razy jadę chodzi taki murzyn - konsrwator powierzchni płaskich i sprząta wszystkie papierki i niedopałki.



Aaaa, widziałem takie zjawisko. Tyle, ze w hipermarketach, czyli w przyczółkach krwiozerczego obcego kapitału z zachodu w naszej szczęśliwej ostoi polskości i socjalizmu. Dworce PKP wciąz znajdują sie w tejże ostoi nieskazone zachodnia kapitalistyczna tandetą. :mrgreen:

Klucze do windy sa po to, by ktoś przypadkowy winda nie pojechał. One w końcu nie sa dla pierwszego lepszego pasażera, który ma na przykład cięzki bagaż i nogi go bola. Żeby dostac klucz do windy, trzeba wykazac sie inwalidztwem, o co najłatwiej oczywiście na stałych schodach. Cieć w przechowalni kiedy widzi, ze inwalida nie radzi sobie z wejściem po schodach do niego to wie, na pewno, że to inwalida i winda mu przysługuje. Więc kiedy inwalida już do niego dotrze to w nagrode dostanie klucz do windy, który zreszta potem musi oddać...

Bilety miesięczne magnetyczne? A jak je wiciśniesz do plastikowego czytnika nadtopionego na brzegach papierosami? I po co, skoro głowica magnetyczna jest zaklejona guma do zucia?
 
rispetto 


Dołączył: 11 Sty 2004
Posty: 1585
Wysłany: Sro Mar 09, 2005 9:57 pm   

Zoppoter nie pomyśl, że się czepiam, ale piszesz tutaj o PKP, a nie SKM ? Bo tą ostatnio trochę chwaliłeś za zmiany :hihi:
Ale to co piszesz, to święta prawda, dlatego do default-City wolę jechać samochodem "drogą śmierci", niż jechać szumnie zwanym "Intercity". Emocje związane z jazdą podobne, a szansa, że ktoś mnie okradnie nieporównywalnie mniejsza. I jak zatrzymuję się do toalety, to nie muszę brać tam walizki z sobą, jak to ma miejsce w PKP.
_________________
...........................................
Pomóż Hanusi jeśli możesz
http://dzieciom.pl/5002
...........................................
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 8:21 am   

rispetto napisał/a:
Zoppoter nie pomyśl, że się czepiam, ale piszesz tutaj o PKP, a nie SKM ? Bo tą ostatnio trochę chwaliłeś za zmiany :hihi:


Bo wcześniej było jeszcze gorzej. Zresztą sporo tych zalet to zasługa ludności a nie kolejarzy. Moze nawet większość...
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 9:25 am   

Cytat:
Zresztą sporo tych zalet to zasługa ludności a nie kolejarzy

I to jest chyba sedno sprawy. Fatalny stan infrastruktury kolejowej nie jest wina PKP (no moze braku normalnego wlasciciela), to jest wina spoleczenstwa. To, co dzieje sie na kolei, nie jest tylko jej specyfika, niszczenie cmentarzy, dewastacje zabytkow czy kradzieze wszystkich dostepnych metalowych czesci... Czegos brakuje spoleczenstwu, moze elementarnej przyzwoitosci? :II
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 9:34 am   

Sabaoth napisał/a:
Cytat:
Zresztą sporo tych zalet to zasługa ludności a nie kolejarzy

I to jest chyba sedno sprawy. Fatalny stan infrastruktury kolejowej nie jest wina PKP (no moze braku normalnego wlasciciela), to jest wina spoleczenstwa. To, co dzieje sie na kolei, nie jest tylko jej specyfika, niszczenie cmentarzy, dewastacje zabytkow czy kradzieze wszystkich dostepnych metalowych czesci... Czegos brakuje spoleczenstwu, moze elementarnej przyzwoitosci? :II


No ale społeczeństwo nie sadzi chwastów między podkładami... Odpadająca z sufitu 50-letnia farba olejna, tudzież obsługa lokalnych linii 6-osiowymi lokomtywami z jednym wagonem to też nie pomysł pasażerów...
 
rispetto 


Dołączył: 11 Sty 2004
Posty: 1585
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 10:00 am   

Zoppoter napisał/a:
Sabaoth napisał/a:
Cytat:
Zresztą sporo tych zalet to zasługa ludności a nie kolejarzy

I to jest chyba sedno sprawy. Fatalny stan infrastruktury kolejowej nie jest wina PKP (no moze braku normalnego wlasciciela), to jest wina spoleczenstwa. To, co dzieje sie na kolei, nie jest tylko jej specyfika, niszczenie cmentarzy, dewastacje zabytkow czy kradzieze wszystkich dostepnych metalowych czesci... Czegos brakuje spoleczenstwu, moze elementarnej przyzwoitosci? :II


No ale społeczeństwo nie sadzi chwastów między podkładami... Odpadająca z sufitu 50-letnia farba olejna, tudzież obsługa lokalnych linii 6-osiowymi lokomtywami z jednym wagonem to też nie pomysł pasażerów...

:==
Reguła, że w przedziale działa albo światło, albo ogrzewanie też nie ma nic wspólnego z "brakami elementarnej przyzwoitości w społeczeństwie".
_________________
...........................................
Pomóż Hanusi jeśli możesz
http://dzieciom.pl/5002
...........................................
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 10:10 am   

Jest w tym troche racji, ale mi chodzi o cos troche innego. Zreszta nie jest to problem tylko kolei (jak napisalem wczesniej). Poczytajcie sami: Wielka dewastacja :II
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk