Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zboczenie tramwajowe zwane II Zboczeniem Sabaotha
Autor Wiadomość
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 8:26 pm   

A tam... z podatków... - jakie by musiały być te podatki! :) chyba takie jak w Szwecji! :^^
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Wto Lut 08, 2005 8:30 pm   

Zresztą z tego obrazka można wyraźnie wywnioskować czym przyjechał Keiser :) Ma w ręku nawet dźwignię przyspieszenia, a przy butach pedały gazu... :^^
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 9:19 am   

Sabaoth napisał/a:
A jak to napędza gospodarkę. Trzeba kupić te służbowe samochody (politycy są patriotami więc kupują tylko samochody produkowane w Polsce), potem jest serwis też na polskich częściach,


Na przykład Peugeot, Lancia, Volvo, BMW, Mercedes...
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:13 am   

Ale najwięksi patrioci kupują Maybachy :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 12:14 pm   

Spokojnie, tego maybacha nikt nigdy nie widział, o ile wiem...
 
 
Pietrucha 
onomasta-gangsta
Pietruszy


Dołączył: 07 Gru 2003
Posty: 1307
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 3:12 pm   

Cytat:
Sabaoth napisał:
A jak to napędza gospodarkę. Trzeba kupić te służbowe samochody (politycy są patriotami więc kupują tylko samochody produkowane w Polsce), potem jest serwis też na polskich częściach,


Na przykład Peugeot, Lancia, Volvo, BMW, Mercedes...



W Chinach to są dopiero polscy parioci i to na wysokich stołkach, gdzieś słyszałem że ileś lat temu tamtejsze władze jeździły Polonezami.
_________________
Peter von Danzig
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 3:14 pm   

Pietrucha napisał/a:
W Chinach to są dopiero polscy parioci i to na wysokich stołkach, gdzieś słyszałem że ileś lat temu tamtejsze władze jeździły Polonezami.


To raczej miejscowi patrioci... W Chinach jest fabryka, która produkuje samochody będące nieco zmodyfikowanymi Polonezami, tyle, że to jest czystej wody piractwo...
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 3:33 pm   

Noooo - ale że ktoś Poloneza spiratował ... :%
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 3:39 pm   

Grün napisał/a:
Noooo - ale że ktoś Poloneza spiratował ... :%


To samochód na tyle prymitywny, ze da się go produkować bez jakichś strasznie zaawansowanych technologii. A jednocześnie wystarczająco obszerny i wygodny.
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 4:51 pm   

I zachodni :^^
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 5:49 pm   

Konstrukcja prosta i w miarę wytrzymała. Kiedyś facet puknął mojego Poloneza (dawno temu to było :mrgreen: ) Oplem Kadettem. Na Poldku tylko ryska była, którą starłem szmatką, a gościu w Oplu miał wgniecenie wielkości pięści :hihi: Dodam, że zetknęliśmy się błotnikami.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 6:01 pm   

Sabaoth napisał/a:
Konstrukcja prosta i w miarę wytrzymała. .


Pod koniec lat 70-ych, to był jedyny europejski samochód, ktory bez żadnych przeróbek spełaniał amerykańskie normy bezpieczeństwa... Eksportowane wówczas do USA Mercedesy, BMW, Volvo i SAABy były produk0owane w specjalnych "amerykańskich" wersjach.
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 6:21 pm   

Cytat:
Pod koniec lat 70-ych, to był jedyny europejski samochód, ktory bez żadnych przeróbek spełaniał amerykańskie normy bezpieczeństwa

Ale nie było to wynikiem projektu, tylko problemów z cieńszym walcowaniem blach :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Pią Lut 11, 2005 9:23 am   

Sabaoth napisał/a:
Cytat:
Pod koniec lat 70-ych, to był jedyny europejski samochód, ktory bez żadnych przeróbek spełaniał amerykańskie normy bezpieczeństwa

Ale nie było to wynikiem projektu, tylko problemów z cieńszym walcowaniem blach :hihi:


Nie, nie, nadwozie Poloneza to przecież projekt całkowicie włoski, a jego blachy wcale nie sa takie grube. Nawet wczesniejszy Polski Fiat był juz "cienkoblachy".
Tu chodziło o sztywność środkowej częsci nadwozia wynikającą z jego konstrukcji a nie grubości blach, ale też kontrolowane strefy zgniotu. I zderzaki które wytrzymywały bez uszkodzeń zderzenia przy prędkości (chyba) 8 km/h.

Władze PRL planowały eksport Polonezów do USA, gdzie mieli go kupiować Polonusi wiedzeni poczuciem patriotyzmu. Dlatego Polonez był tak zaprojektowany. No ale jeśli chodzi o ten eksport, to większy sukces odniósł tam Yugo... :mrgreen:
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Czw Lut 24, 2005 11:52 pm   

Co do grubych blach - mój ojciec był kiedyś posiadaczem syrenki, którą poprzedni własciciel przebudował z wersji rolniczej - pikapa, na coś w rodzaju syrenki "Bosto", czyli czegoś w rodzaju kombi (tyle, że z dwuskrzydłowymi drzwiami z tyłu).
A że ten poprzedni właściciel pracował w stoczni Marwoju, to zrobił ten tył z materiału, do jakiego miał dostęp - czyli blachy okrętowej (z tego co pamiętam, to miało to przynajmniej z 5 mm).
Kiedyś jakiś facet wjechał nam w ten "pancerny" tył swoim fiatem - u nas do zrobienia był lakier, fiat wyglądał na nadjący się tylko do kasacji...........
_________________
da, da, da...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk