Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowa Wałowa
Autor Wiadomość
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Nie Lis 10, 2013 11:36 pm   Nowa Wałowa

O tej inwestycji, tu: http://www.forum.dawnygda...p=141676#141676
Zbych napisał/a:
Kilka fotografii z 17 VII 2013 r.

A jeszcze wcześniej, linki do pierwszych artykułów o tej inwestycji pojawiły się w "Przedwojennych i gierkowskich planach komunikacyjnych": http://www.forum.dawnygda...p=137621#137621
Realizowany obecnie "dojazd do centrum handlowego" nie zasługiwałby na osobny wątek, ale II etap to już konkretna inwestycja.
Za http://www.trojmiasto.pl/...awa-n74272.html
Wyburzą dawny zakład, by za parę lat zbudować tunel pod Motławą
Cytat:
Dwujezdniowa trasa ma liczyć w sumie ok. 4 km i stanowić północno-wschodnią obwodnicę Śródmieścia. Gotowa ul. Nowa Wałowa między al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska a ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska zdaniem miejskich planistów odciąży ulice centrum Gdańska.
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Czw Gru 05, 2013 10:17 pm   

Miesiąc nie minął, a tu:
http://www.trojmiasto.pl/...ymy-n75068.html
nowe szczeógóły: Tunel pod Motławą. Projektanci: maszyną TBM na pewno go nie wydrążymy
Cytat:
Moim zdaniem, dużo prostszym rozwiązaniem będzie metoda zatapianego tunelu. Polega ona na przygotowaniu konstrukcji tunelu o wymaganym przekroju w tzw "suchym doku", przetransportowaniu tego elementu w miejsce wbudowania oraz zatopienie. Przed tą operacją należy wykonać rów, czyli przegłębienie w poprzek rzeki, tak, aby osadzić konstrukcję i ją zasypać. Niewątpliwą zaletą tuneli zatapianych jest dowolność przekroju - niekoniecznie okrągłego, co wymusza np. maszyna TBM - mówi Tadeusz Stefanowski

Ostatnio zmieniony przez danziger Pią Gru 06, 2013 12:17 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matti 
Miłośnik zegaru

Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 129
Wysłany: Czw Gru 05, 2013 11:31 pm   

W tej chwili to nowa Wałowa to droga do nikąd, jeśli docelowo będzie wychodzić na Elbląską to może jakiś sens z tego będzie.
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Wto Sty 07, 2014 12:10 pm   

http://www.trojmiasto.pl/...tow-n75842.html
Cytat:
- Budowa przeprawy pod Motławą w formie tunelu jest jedną z opcji i jest też wciąż odległą inwestycją - zastrzega Emilia Salach z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Jeśli zostaną zapewnione dostateczne środki bezpieczeństwa dla pieszych i rowerzystów, to ruch rowerzystów i pieszych podwodną przeprawą zostanie wprowadzony - przyznaje jednocześnie.

Poniżej to nie tunel pod Motławą, a w Brisbane w Australii
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Sob Lut 01, 2014 8:01 pm   

Wizje centrum Gdańska z 1962 r. Miasto szerokich ulic i samochodów
http://www.trojmiasto.pl/...dow-n76586.html
Cytat:
Obecnie odchodzi się od tamtych rozwiązań, chowa się m.in. autostrady pod ziemię, w ich miejsce projektuje się przyjazną ludziom przestrzeń - mówi Lorens.

Podobnie jest też w Gdańsku - od początku tego wieku podejmuje się działania zmierzające do ochrony historycznej części miasta. Południowa Obwodnica Gdańska, otwarta w 2012 r. wyprowadziła ruch tranzytowy z miasta. Z centrum Gdańska mają zniknąć kolejne samochody po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, co ma nastąpić w połowie 2015 r., i wybudowaniu ul. Nowej Wałowej - tzw. małej obwodnicy śródmieścia Gdańska.

Tamta koncepcja generalnie w artykule jest krytykowana, ale "Nowa Wałowa" była i wtedy planowana. Wprawdzie nie tunelem, a mostem pokonuje Motławę w analogicznym miejscu. (prawy, górny róg zdjęcia)
 
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2185
Wysłany: Sob Sie 06, 2016 7:51 pm   

http://www.trojmiasto.pl/...wa-n104317.html
Cytat:
Wszystko jednak wskazuje na to, że będzie to ok. 140-metrowy tunel pod rzeką. W przeciwieństwie do tego pod Martwą Wisłą nie będzie jednak drążony, lecz powstanie z prefabrykatów. Projektanci podkreślają, że drążenie wymagałoby obniżenia poziomu ulicy poniżej dna koryta Motławy o dodatkowe 8-10 m.

Cytat:
- Inwestycja jest na liście rezerwowej przedsięwzięć do 2023 r. Jej realizacja rozpocznie się, jeśli z jakichś powodów nie da się wykonać, albo powstaną oszczędności podczas wykonywania przedsięwzięć z listy podstawowej. W innym razie inwestycja może zostać zrealizowana dopiero po 2023 r. - mówi Dariusz Wołodźko z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk