Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Rewolucyjne zmiany w Sopocie!
Autor Wiadomość
Wrzeszczak 


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 222
Wysłany: Sob Mar 03, 2007 8:30 pm   

Wreszcie cos rozsadnego w Miescie. W odroznieniu od od srodmiejskich makabr (vide Hansa 2 obok Kubickiego ), w Sopocie powstanie logiczne przedsiewziecie, ktorego nie ma w centrum stolicy.
A co do WCtu na sopockim dworcu - zawsze pozostana wspomnienia (po 10 butelkach gdanskiego piwa w Rosie /w tym miescie kiedys produkowano ten napoj/) i nie zmaze ich an na nadzieje gustowy nowy dworzec, ani np. szmira, powstala na miejscu dawnego Zlotego Ula.
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Wto Cze 19, 2007 5:39 pm   

Dzielnica dworcowa za 140 mln zł

Cytat:

Sopot dogadał się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego.

Wielofunkcyjny projekt zlokalizowany w Sopocie w okolicach dworca, a dokładnie otoczony ulicami Podjazd, Kościuszki, Chopina ma służyć podróżnym, usprawnić komunikację miejską, dostarczyć nowe miejsca parkingowe, handlowe, usługowe, biurowe i hotelowe.

Wspólne przedsięwzięcie zakłada budowę obiektów handlowych i usługowych, m.in. z pomieszczeniami dla pasażerów kolei oraz komunikacji samochodowej. Przy ul. Dworcowej, naprzeciwko Hotelu Rezydent miałby powstać trzygwiazdkowy hotel. - Bliskość torów kolejowych raczej nie pozwala na budowę bardziej prestiżowego obiektu - tłumaczy Zofia Kaszkur z sopockiego urzędu miasta.

Przy ul. Kolejowej oraz ul. Podjazd mają powstać parkingi podziemny (na ok. 240 aut) i naziemny. Wspólnymi siłami stworzona zostanie cała infrastruktura, czyli drogi dojazdowe, chodniki, tunel na przedłużeniu ul. Chopina w stronę Al. Niepodległości. Przearanżowane miałyby zostać tereny zielone.

Sopot i PKP nie mają ambicji zrealizować tej inwestycji samodzielnie. Obie strony uznały, że lepiej jest zaprosić do współpracy doświadczonego partnera, który oprócz know-how wniesie także niezbędny kapitał.

- Szacujemy, że całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 140 mln zł - ocenia Zofia Kaszkur. Zaraz jednak zaznacza, że koszt może się zmienić, gdyż wycenę przedsięwzięcia przeprowadzano już kilka miesięcy temu.

Trzeci partner miałby ostatecznie przejąć wybudowane obiekty pozostawiając miastu ciągi komunikacyjne i tereny zielone zaś PKP infrastrukturę okołodworcową.

Harmonogram sopockiej inwestycji

wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r.
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
discus 

Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 309
Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 8:43 pm   

"wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r."

Co znaczy upór i konsekwencja :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk