"my" to znaczy kto? bo MY to wlaśnie wiemy, że jest tam pusto - bo nie ma nic interesującego - dziura w ziemi i trasa do kolejki i tramwajów. No i handel.
W ten sposób z miejsca, które powinno być reprezentatywnym dla Gdańska, bo to ono wlaśnie wita podróżnych, zrobiono źle rozplanowane, chaotyczne zbiorowisko całkowicie przypadkowych baraków.
Rex, nie zartuj. Jest ruch, jasne - ino go nie widac. Wielki, smutny placyk. I ewentualnie czekajac na Betke albo Planete mozesz sobie popatrzec w dól, jak tam jest pieknie
Najpierw do pumeksa a potem do ogołu.
Nigdzie nie powiedziałem, że architektura generuje ten ruch. Zresztą zastanów się jak nawet najlesza architektura może generować ruch. W centrach miast to zawsze handel od zarania dziejów generował ruch. A co myślałeś, że jak zrekonstruują tam kamienice z początków XXwieku to ludzie tam dla zabawy zaczną sami z siebie chodzić? Dworzec autobusowy ma niewiele wspólnego. Główny ruch i tak jest z tramwajów. Magnesem jest Empik, Krewetka i Madison i inne sklepy w okolicy. To bardzo przyjemne miejsce i większość moich znajomych i rodziny jej bardzo lubi.
Naprawde za takim podejściem do życia to wam współczuje. Przekora, pesymizm i cynizm. Ludzie dołują się czytając wasze wypowiedzi. Świat nie jest taki przygnębiający jak wam się wydaje. Jeżeli najlesze czasy w dziejach ludzkości już były to poco jeszcze wogule żyjecie?
_________________ Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
A kim Ty jesteś żeby oceniać nasze podejście do życia? Jak Cię tak dołujemy to nie czytaj. Setki klawiszy nacisnęliśmy, argumentując nasze tezy, ale Ty tego wszystkiego nawet nie przeczytałeś, sądząc z Twoich odpowiedzi. To po co w ogóle podejmujesz w kółko temat? To jest forum na którym dyskutuje sie o problemach, poglądach i faktach. Osobiste wycieczki w stylu Twojego ostaniego postu są niedopuszczalne. Więc albo zacznij mniej pisać a więcej czytać, albo w ogóle sie zastanów po co tu przyłazisz, skoro Cię to tak dołuje. Może zajmij się swoim towarzystwem miłośników architektonicznych koszmarków - tam Cię nikt dołował nie będzie.
Najpierw do pumeksa a potem do ogołu.
Nigdzie nie powiedziałem, że architektura generuje ten ruch. Zresztą zastanów się jak nawet najlesza architektura może generować ruch. W centrach miast to zawsze handel od zarania dziejów generował ruch. A co myślałeś, że jak zrekonstruują tam kamienice z początków XXwieku to ludzie tam dla zabawy zaczną sami z siebie chodzić? Dworzec autobusowy ma niewiele wspólnego. Główny ruch i tak jest z tramwajów. Magnesem jest Empik, Krewetka i Madison i inne sklepy w okolicy. To bardzo przyjemne miejsce i większość moich znajomych i rodziny jej bardzo lubi.
Primo: nigdy nie byłem za rekonstrukcją kamienic z początku XX wieku, a nawet na tym forum wiele razy wypowiadałem się przeciwko odbudowie Danziger Hofu i i podobnym planom.
Secundo: masz błędne informacje, największy ruch przez tunel koło dworca i City Forum jest w tzw. godzinach szczytu - ci ludzie nie przyjeżdżają tam po to by robic zakupy, tylko po prostu jadą do pracy i wracają z pracy. Jak nie wierzysz to wstań kiedyś o siódmej rano i poobserwuj, co się tam wtedy dzieje (większość sklepów jest wtedy zamknięta, z wyjątkiem paru z pieczywem, wędlinami itp.)
Tertio: nie jest prawdą że główny ruch jest z tramwajów, w Gdańsku bardzo wielu ludzi mieszka w dzielnicach gdzie jeżdżą tylko autobusy (Piecki-Migowo, Chełm, Ujeścisko, Orunia Górna i cały Gdańsk-Południe), a poza tym autobusami jeżdżą do pracy w śródmiesciu Gdańska ludzie z Pruszcza, Straszyna i nawet dalszych miejscowości. Wielu przybywa też kolejką SKM. Ale o żadnym dworcu autobusowym nie pisałem, chyba musiałeś nieuważnie czytać.
Quarto: jak widzę, mój argument o tandentnych materiałach tym razem cię nie zainteresował. czyli że jest to dla ciebie wygodny argument tam, gdzie chcesz skrytykować architekturę idącą w kierunku łagodzenia kontrastów (były Centromor), a ignorujesz go wtedy, gdy jest on niewygodny dla twoich tez.
Pumeks wyraziles dokladnie to, co mysle. Dodam tylko, ze sklepy umiejscowione w ciagach komunikacyjnych (np. tunele) moga wplywac, ale nie musza na zwiekszenie tego ruchu. Pierwotnym zadaniem tunelu jest komunikacja, nie handel. I jesli wyjscie jest tak umiejscowione jak w CF to ludzie chodza tunelem zeby dojsc do pociagow, kolejki, tramwajow i autobusow, a sklepy mijaja przy okazji. Tlum schodzi pod ziemie bo nie ma innego wyjscia.
pumeks: Nie poruszyłem tematu materiałów bo się zgadzam z tobą w tej kwesti. Nic specjalnego z nich nie stworzyli.
Architektura sama w sobie nie generuje ruchu ludzi i podtrzymuję tą tezę. Ludzie muszą mieć cel aby znaleźć się danym miejscu. Handel jest funkcją kluczową dla mieszkańców a zwiedzanie historycznej częsci jest celem kluczowym dla turystów z poza miasta. Ludzie, którzy tam przyjeżdżają tylko dla samej architektury to nikły procent. Większość ludzi i tak nie odróżnia baroku od gotyku więc tymbardziej nic to dla nich nie zmiania jeśli patrzą na powojenne rekonstrukcje. Zmierzam jednak do tego że gdyby partety tych wszystkich kamienic były puste, albo mieściły by się tam mieszkania na długiej byłoby o 80% ludzi mniej a te pozostałe 20% poprostu by prze nią przechodziło lub tam mieszkało. Najważniejsza w architekturze zawsze była i pozostanie funkcja i nic na to nie poradzicie.
Ideą architektury jest nadanie odpowiedniej oprawy estetycznej dla rzeczy, które się dzieją wenątrz tej architektury i wokół niej a nie na odwrót. Nawet centrum Pompidu w Paryżu, które rocznie odwiedza ze trzy razy tyle ludzie co przyciąga całe 3miasto nie miało by sensu gdyby była to tylko pusta kubatura.
_________________ Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum