Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Kładka dla pieszych na Ołowiankę

Czy podoba Ci się pomysł budowy kładki z lewego brzegu Motławy na Ołowiankę?
Zdecydowanie tak
24%
 24%  [ 28 ]
Raczej tak
14%
 14%  [ 16 ]
Zdecydowanie nie
47%
 47%  [ 54 ]
Raczej nie
12%
 12%  [ 14 ]
Jest mi to obojętne
0%
 0%  [ 1 ]
Głosowań: 113
Wszystkich Głosów: 113

Autor Wiadomość
rychu40 


Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 279
Wysłany: Pią Lip 25, 2008 2:10 pm   

Jeszcze jeden widok Wyspy Spichrzów z drzeworytu z ok 1880 r. ( Katalog wystawy, Gdańsk i okolice, Pałac Opatów w Oliwie 30.09.1997, s. 47) Słaba reprodukcja w katalogu.

widok.jpg
Plik ściągnięto 19327 raz(y) 77,08 KB

 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7683
Wysłany: Pią Lip 25, 2008 2:16 pm   

Przyjrzę się temu w domu, coś mam zastrzeżenia do budynków od strony Nowej Motławy... a dla datowania istotne byłoby, czy siedziba władz rejencji na Szafarni ma jeszcze stary dach spadzisty, czy późniejszy płaski (po pożarze i nadbudowie jednej kondygnacji).
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
Chris 

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 323
Wysłany: Nie Lip 27, 2008 12:31 am   

groszek napisał/a:
:hmmm: ja czegoś nie rozumiem, często jak jestem w Gdańsku zachodze na wyspę jest tam doskonałe dojście przez most od Długiej i po co kładka?Aaaa olśnilo mnie :hurra: ludzikom chodzić się nie chce i dlatego należy kładke zbudować a podobno ruch to zdrowie :hihi: :haha:


Po co są pociągi? Po co są tramwaje? Niech ludzie chodzą pieszo!

A wiesz, że ten na Długiej przeszkadza również w ruchu wodnym? Ja bym wszystkie wywalił! Niech ludzie chodzą przez bastiony! Dla zdrowia! :OO

PS: kolejny argument powoli zaczyna odpadac. Mam na myśli marinę. Już wiadomo, że powstanie nowa marina, która będzie dostosowana do praktycznie wszystkich jednostek. Będzie się ciągnać (i tutaj nie jestem pewien który most) od Mostu Siennickiego albo JP2 do samego Sobieszewa. Tak więc, jeżeli komuś tak bardzo będzie wadzić kładka na Ołowianka, będzie mógł przenieść się do nowej mariny.
 
groszek 


Dołączyła: 15 Lis 2007
Posty: 995
Wysłany: Nie Lip 27, 2008 1:02 am   

A nie ktorym to by się przydalo :hihi: po co tak agresywnie zaraz :???: są przeciez niejakie rożnice między tym co ja napisalam a SKM np i dojazdem do pracy :wink:
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Nie Lip 27, 2008 2:22 pm   

Chris napisał/a:
Mam na myśli marinę. Już wiadomo, że powstanie nowa marina, która będzie dostosowana do praktycznie wszystkich jednostek. Będzie się ciągnać (i tutaj nie jestem pewien który most) od Mostu Siennickiego albo JP2 do samego Sobieszewa. Tak więc, jeżeli komuś tak bardzo będzie wadzić kładka na Ołowianka, będzie mógł przenieść się do nowej mariny.

Albo do Kaliningradu, Karlskrony czy Kilonii. Słusznie, jachty nie pasują do starego portu, można by go zabetonować - dużo wygodniej i szybciej byłoby się tamtędy poruszać... :yyy:
_________________
da, da, da...
 
 
Chris 

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 323
Wysłany: Nie Lip 27, 2008 3:10 pm   

^^ W centrum miasta mogą stać mniejsze jednostki. Większe będą miały do dyspozycji obszar, o którym mówiłem oraz także Młode Miasto.
 
ruda 
Mierzeja


Dołączyła: 24 Cze 2007
Posty: 1792
Wysłany: Pon Lip 28, 2008 5:24 am   

Kładka dzieli nie tylko Motławę - sprawdziliśmy, ilu zwolenników ma budowa przejścia na Ołowiankę

Cytat:
Zamknęliśmy sondaż w sprawie kładki na Ołowiankę. Nasi Czytelnicy w większości są przeciwni jej budowie. Spośród wszystkich głosujących na portalu www.naszemiasto.pl, budowę poparło 40 proc. osób, 58 proc. było przeciw, dwa proc. nie miało zdania.

Równolegle o zdanie zapytaliśmy władze samorządowe. 58 proc. naszych respondentów chce, by nad Motławą poprowadzono kładkę, 29 proc. jest przeciw, 13 proc. waha się. Do grona zwolenników dopisujemy Hannę Zych-Cisoń, radną Sejmiku Województwa Pomorskiego z PO ("Przybliży filharmonię, będzie to nowa atrakcja") i Antoniego Pawlaka, rzecznika Pawła Adamowicza ("Ołowianka i Filharmonia są tylko pozornie w centrum. Kładka przywróci je miastu").

"Za" są Jacek Bendykowski, radny sejmiku z PO, Regina Białousów - dyrektor Wydziału Edukacji UM Gdańsk i Wiesław Kamiński, gdański radny PiS. Przeciwni kładce są radni PiS Krzysztof Wiecki ("Utrudni poruszanie się po kanale"), Zdzisław Kościelak ("Trzeba zrobić wszystko, by Gdańsk poczuł wodę, a nie odcinał się od niej") i Paweł Jaworski.

Waha się Małgorzata Chmiel, radna PO, szefowa Komisji Rozwoju Przestrzennego. - Będę na "tak", jeśli projekt byłby lekki jak most Millenium w Londynie. Będę na "nie", jeśli konstrukcja przesłoni widok na oba brzegi Motławy - zapowiada.

Zwodzona kładka ma być gotowa za półtora roku. Połączy brzegi Motławy w rejonach byłego zamku krzyżackiego (ul. Rycerska) i klubu kajakowego na Ołowiance. Koszt szacowany w ub.r. na 10 mln zł, wzrósł, bo stal podrożała o 50 proc. Budowę sfinansują Urząd Marszałkowski, Urząd Miejski w Gdańsku i sponsorzy.

Wielka szansa czy zbędny balast?

Po co nam kładka, po co nam cokolwiek, skoro odstraszamy turystów (i samych siebie) martwym wieczorami Śródmieściem - pisze do nas pan Jarosław, zwolennik kładki. -
Wszystko ma sens, kiedy uporamy się z zamieraniem centrum o godz. 22. W Sopocie na Monciaku tętni życie, wrocławski rynek pęka w szwach, w centrum Poznania ciężko o wolny stolik, centrum Gdańska cichnie...
* * *
Głosy oddawane na stronach serwisu www.naszemiasto.pl są podzielone.
Oby nawiązywała do architektury, a będzie atrakcyjnym elementem panoramy.
Maria
Komunikacja do Filharmonii jest wystarczająca. Nigdy nie będą tam się odbywały imprezy na tysiące widzów. Więc zamiast wyrzucić 10 milionów złotych w błoto, odbudujmy tam mariny. Z nich powinno słynąć miasto morskie, jakim był od wieków Gdańsk.
Grzegorz
Czy my, podatnicy, musimy się dokładać do tego, żeby klienci restauracji w Filharmonii mieli ułatwione dojście?
JM
* * *
Wcześniej swoją aprobatę dla budowy kładki w rozmowach z nami wyrazili m.in. Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, jego zastępca Wiesław Bielawski, prof. Roman Perucki - dyrektor Filharmonii Bałtyckiej, Mieczysław Struk - wicemarszałek woj. pomorskiego, Bogdan Oleszek - szef Rady Miasta Gdańska, Antoni Szczyt - wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UM Gdańska. Przeciwni jej są m.in. prof. Andrzej Januszajtis (wybitny znawca historii Gdańska), Kazimierz Koralewski (szef klubu gdańskich radnych PiS) i Irena Dymarska (radna PO).
* * *
Czekamy na kolejne opinie. Tel. 058 30 03 367

- 258 - tylu naszych czytelników opowiedziało się za budową kładki na Ołowiankę.
- 373 - tylu uczestników sondy na portalu www.naszemiasto.pl było przeciw kładce.
_________________
„Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom”.
 
 
Jerzy Makieła 
Jurmak

Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 188
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 8:48 am   

Chris napisał/a:
^^ W centrum miasta mogą stać mniejsze jednostki.


Jest tylko jeden drobiazg, władzą miasta powinno zależeć, żeby do centrum zawijały właśnie duże jednostki bo to one właśnie są atrakcją dla turystów. To na ich tle ludzie się fotografują... Wątpię, żeby fotografowali się na tle mostu Peruckiego, no chyba, że na pośmiewisko:-(
 
knovak 
Wanoga


Dołączył: 21 Paź 2003
Posty: 1418
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 10:17 am   

Pan Perucki robi swoje interesy i znajduje naiwniaków albo cwaniaków i demagogów którzy go w tym wspierają. Ale ma kłopoty:

Cytat:
Sejmik: ukarać Romana Peruckiego

Radni sejmiku województwa chcą, by marszałek Jan Kozłowski ukarał dyrektora Filharmonii Bałtyckiej za źle przeprowadzony przetarg.

Uchwałę przyjęli w poniedziałek jednogłośnie. To efekt m.in. naszych publikacji, w których ujawniliśmy szczegóły kontrowersyjnego przetargu na prowadzenie restauracji w filharmonii. Wygrała go firma „Stereo”, która zaoferowała najwyższą stawkę (100 zł za m kw.), ale też najkrótszy okres dzierżawy (8 lat) i najdłuższy okres zwolnienia z płacenia czynszu (7 lat). Oferty przegranych firm: • 61 i 62 zł za m kw. • okres dzierżawy: 15 i 12 lat (okres zwolnienia z czynszu: 4 lata.

"Stereo" wpłaci do kasy Filharmonii Bałtyckiej 663 tys. zł. Gdyby wygrał któryś z konkurentów, dostałaby odpowiednio: 3,2 mln lub 4,4 mln zł.

Sprawę badała komisja rewizyjna sejmiku. W uchwale, którą wczoraj przegłosowano, czytamy: "W przetargu (...) zastosowano nieostre kryteria, zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia były niedoprecyzowane i nieczytelne, a zastosowany wzór matematyczny mógł spowodować naruszenie zasad uczciwej konkurencji".

Sejmik nakazał Kozłowskiemu poprawę systemu kontroli oraz wyciągnięcie konsekwencji służbowych wobec dyrekcji FB. - Nie wiem jeszcze, jaką karę zastosuję wobec dyrektora Peruckiego, zastanowię się - powiedział nam marszałek. W grę wchodzą: upomnienie, nagana z wpisem do akt, zwolnienie z pracy.

Z Romanem Peruckim nie udało nam się skontaktować.

Źródło: GW Trójmiasto
_________________
"A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
 
 
Chris 

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 323
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 10:44 am   

Cytat:
Jest tylko jeden drobiazg, władzą miasta powinno zależeć, żeby do centrum zawijały właśnie duże jednostki bo to one właśnie są atrakcją dla turystów. To na ich tle ludzie się fotografują... Wątpię, żeby fotografowali się na tle mostu Peruckiego, no chyba, że na pośmiewisko:-(


Czyzbys znal jego wyglad, ze juz wyrokujesz? Poza tym Mlode Miasto ma stac sie nowym centrum miasta.
 
Jerzy Makieła 
Jurmak

Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 188
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 2:46 pm   

Chris napisał/a:

Czyzbys znal jego wyglad, ze juz wyrokujesz?


Próbkę zdolności już mieliśmy

Chris napisał/a:

Poza tym Mlode Miasto ma stac sie nowym centrum miasta.


Tia... jak Wyspa Spichrzów
 
Chris 

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 323
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 4:12 pm   

Jerzy Makieła napisał/a:
Próbkę zdolności już mieliśmy


To byl wstepny projekt, ktory przez nikogo nie zostal zaakceptowany. Nawet sami urzednicy mowili, ze jest beznadziejny.
 
Jerzy Makieła 
Jurmak

Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 188
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 7:40 pm   

Chris napisał/a:

To byl wstepny projekt, ktory przez nikogo nie zostal zaakceptowany. Nawet sami urzednicy mowili, ze jest beznadziejny.


A to jest jakiś zakaz który mówi, że wstępny projekt nie może być ładny?
Ten wstępny projekt to był klasyczny strzał w stopę:-))) Oj, dużo przeciwników mostu Peruckiego po nim przybyło, oj dużo :==
 
ruda 
Mierzeja


Dołączyła: 24 Cze 2007
Posty: 1792
Wysłany: Czw Lis 20, 2008 9:42 am   

No i po problemie :wink:
Przejścia we Wrzeszczu i kładki na Ołowiankę nie będzie, czyli co wykreślono z WPI
Cytat:
........na budowę kładki na Ołowiankę było w WPI zapisane 12 mln zł. Zostały wycięte z projektu, gdy trzeba było znaleźć pół miliarda złotych na zabezpieczenie środków na budowę Baltic Areny. Dziś wiemy już, że można wyemitować obligacje, 500 mln zł wróci do WPI, ale środków na kładkę nie odtworzono. - Mamy pieniądze na prace koncepcyjne - twierdzi Szpak..............
_________________
„Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom”.
 
 
knovak 
Wanoga


Dołączył: 21 Paź 2003
Posty: 1418
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 10:44 pm   

A jednak jeszcze nie:
Cytat:
Kryzys kładki się nie ima
Michał Jamroż

Zwodzona kładka nad Motławą, która połączy Stare Miasto z Ołowianką, powstanie w 2010 roku. W przyszłym tygodniu ma zostać ogłoszony konkurs na projekt i wykonawcę. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w wakacje powinna zostać podpisana umowa, a za rok rozpocznie się budowa.

Roman Perucki, dyrektor Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, w zeszłym roku zapewniał, że kładka powstanie w 2010 r., ale ostatnio z powodu kryzysu pojawiły się informacje, że porzucono ten projekt bezpowrotnie.

- Nic podobnego. Wszystko idzie zgodnie z planem. Mamy niezbędne pozwolenia w tym wojewódzkiego konserwatora zabytków. Mamy też zapewnione finansowanie. 60 proc. kosztów pokryje Elektrociepłownia Wybrzeże, resztę po połowie Urząd Miasta i marszałek. 10 marca ogłaszamy konkurs na projektanta i wykonawcę - mówi Perucki.

Kładka nie będzie zbyt wysoko na lustrem wody, dlatego, aby umożliwić statkom i jachtom wpływanie do centrum, będzie zwodzona. Jednak dopiero przygotowany projekt rozstrzygnie, czy zwodzone przęsło będzie podnoszone do góry, czy rozsuwane na bok.

- Bez tej kładki zarówno filharmonia, jak i sama wyspa nie ma szansy na dalszy rozwój, dlatego jest ona niezbędna - tłumaczy Perucki.

Obecnie na Ołowiankę, na której znajduje się Filharmonia Bałtycka i Centralne Muzeum Morskie, dostać się można tylko od strony ul. Stągiewnej lub kursującym przez Motławę promem. Wyspa przez to nie stanowi integralnej części Starego Miasta, choć ma ku temu wszelkie możliwości. Dlatego walka o budowę kładki, skracającej drogę m.in. do sali koncertowej, trwa od wielu lat. Pierwszy raz poważnie zaczęto o pomyśle mówić już w 2004 r., wtedy jednak na przeszkodzie stanął ówczesny konserwator zabytków. Gdy w 2007 r. znalazł się sponsor, Elektrociepłownia Wybrzeże, wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie jej budowy. Jednak jej projekt wzbudził powszechną krytykę i dało pretekst przeciwnikom jej budowy, do licznych protestów. Przez co jej budowa przesunęła się w czasie.

Most na Motławie będzie kosztował około 15 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, roboty budowlane ruszą na początku przyszłego roku i jeszcze tego samego roku pierwsze osoby dostaną się na Ołowiankę nową przeprawą.

źródełko: GW Trójmiasto
_________________
"A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk