Dawny Gdańsk

Poszukuję/mam/oddam - zdjęcia ul. Szafarnia

Santini - Sob Maj 06, 2006 9:51 am
Temat postu: zdjęcia ul. Szafarnia
Poszukuję zdjęć i/lub jakichkolwiek informacji na temat obiektów, które w latach 30-tych stały na ul.Szafarnia w miejscu dzisiejszego bosmanatu. Przedewszyskim interesuje mnie wygląd tych budynków, ale każda inna opisowa informacja na temat tego miejsca jest również mile widziana :) Mam tylko to zdjęcie lotnicze, może ktoś ma jakieś inne ujęcia?
dandola - Pon Cze 21, 2010 12:56 pm

Szafarnia 3. Czy ten budynek istnieje i w którym znajdował się miejscu? (źródło: Danzig, Hrsg. vom Senat der Freien Stadt Danzig, Hauptschriftleitung Fischer, Berlin 1924)
feyg - Pon Cze 21, 2010 2:39 pm

dandola napisał/a:
Szafarnia 3. Czy ten budynek istnieje i w którym znajdował się miejscu?

Istnieje (w tym samym miejscu nawet) jako Hotel Podewils

Miro - Pon Cze 21, 2010 3:01 pm

Tchę inne ujęcie prezentowanego wyżej domu.

Miro

Strach - Pon Cze 21, 2010 10:07 pm

... i jest na sprzedaż :cisza:
pumeks - Pon Cze 21, 2010 10:23 pm

Mamy jeszcze na forum m. in. takie:




Strach napisał/a:
... i jest na sprzedaż :cisza:

Poważnie? na allegro czy e-bayu? :hihi: a za ile?

dandola - Wto Cze 22, 2010 2:00 pm

I jeszcze ogłoszenie o sprzedaży przedmiotowego domu ("Danziger Zeitung" 17.8.1861 nr 986)
Miro - Pon Sty 24, 2011 11:48 am

Jeszcze raz Szafarnia 3.

Miro

Miro - Pon Maj 23, 2011 9:00 am

Litografia Eduard Mayerheim z 1832 roku.

"Das Königl. Regirungshaus mit der Schäferei zu Danzig".

Miro

Miro - Pon Maj 30, 2011 4:29 pm

Gdańsk Szafarnia.
Rysunek M.Deischa przedstawiający miejsce gdzie odbywał się wyładunek drewna.

Miro

Miro - Sob Wrz 21, 2013 6:34 pm

Na tej pocztówce widać wyraźnie dzwig przy nabrzeżu.
Jeżeli dobrze pamiętam to jeszcze w 1968 roku przynajmniej jeden dzwig
na Szafarni stał i był w całkiem dobrym stanie.
Co się z nim stało, może ktoś wie coś więcej.

Miro

Zbych - Nie Wrz 22, 2013 11:00 am

Miro napisał/a:
Jeżeli dobrze pamiętam to jeszcze w 1968 roku przynajmniej jeden dzwig
na Szafarni stał i był w całkiem dobrym stanie.

Stał nawet dłużej. W załączniku obraz z Google Earth z 2011 roku. Bardziej aktualne też są ale mało czytelne, więc aby zobaczyć, czy jeszcze tam jest trzeba się tam przejść.
W serwisie optyczne.pl w artykule z 8 V 2006 r. jest na dwóch (dużych) zdjęciach.

Dana - Nie Wrz 22, 2013 5:35 pm

Dwa ciągle są :==
Zbych - Nie Wrz 22, 2013 5:47 pm

Dana napisał/a:
Dwa ciągle są :==

Rzeczywiście, nie zauważyłem tego drugiego.

pumeks - Nie Wrz 22, 2013 7:03 pm

Dana napisał/a:
Dwa ciągle są :==

Ej, na pewno? bo ja ostatnio wracając (prawda, że późnym wieczorem) z Ołowianki widziałem jeden, a drugiego nie mogłem się doszukać.

Mirekaszub - Nie Wrz 22, 2013 7:09 pm

Tu widać nieco:

http://postcard.com.pl/po...mottlaupartie-3

http://postcard.com.pl/po...ig-seepackhof-3

Zbych - Nie Wrz 22, 2013 7:42 pm

pumeks napisał/a:
... wracając (prawda, że późnym wieczorem) z Ołowianki widziałem jeden, a drugiego nie mogłem się doszukać.

Na tegorocznych fotomapach Google Earth z maja obraz jest mało ostry, ale dźwig naprzeciwko Żurawia jest słabo ale jednak widoczny, w miejscu drugiego też jest coś widać, choć nie można już rozpoznać na pewno w tym dźwigu.

tobocian - Pon Wrz 23, 2013 7:05 am

Jest tylko jeden... :roll:
Dana - Wto Wrz 24, 2013 1:16 pm

Kurczaki, jutro idę na spacer (może przy okazji kupię kurek do baterii na Stągiewnej). Pamiętam, że były dwa!!!!!. Na googlach też widać dwa - jeden przy hotelu Gdańsk i drugi przy zejściu na pomost mariny, vis-a-vis Żurawia. No przecież w ciągu ostatniego ok. pół roku nie zdemontowano żadnego. Byłby jakiś szum.
pumeks - Wto Wrz 24, 2013 1:19 pm

A ja właśnie myślę że zdemontowano i to raczej już wcześniej, może w 2011?
discus - Wto Wrz 24, 2013 1:57 pm

Tu.
Dana - Wto Wrz 24, 2013 3:08 pm

Byłam, widziałam, policzyłam. Jest 1,5.
Zgodnie z artykułem wrzuconym przez discusa jeden jest zdemontowany, została tylko ok. 1,5m głowica?, trzon?. To ten drugi, przy zejściu na pomost. Głowica stoi na betonowej wylewce w połaci chodnika.
Ten na zdjęciu w artykule to ten pierwszy, przy hotelu. Jest większy od zdemontowanego i umieszczony na solidnym postumencie (co widać na zdjęciu).
W googlach (również na street...) widać jeszcze obydwa, i to całkiem wyraźnie.

tobocian - Wto Wrz 24, 2013 9:06 pm

Pewnie wiecie (ale może nie :wink: ) ten zdemontowany żuraw posiadał "ślad pamięci" z 1945 roku, mianowicie został przestrzelony pociskiem w połowie wysokości, zawsze widoczny był to ślad, teraz nie wiem czy tego nie usuną...
niesamowite odgięcie blachy grubej na palec było widać...
zobaczymy co "przyśrubują" do cokołu... :hmm:

Dana - Wto Wrz 24, 2013 10:11 pm

Artykuł wrzucony przez discusa datowany był 18-04-2012 i w treści podano, że po renowacji żuraw wróci na Szafarnię we wrześniu, ale roku nie podali. Wrzesień 2013 jeszcze trwa. Może się doczekamy :hmm:
Zbych - Wto Wrz 24, 2013 10:55 pm

tobocian napisał/a:
Pewnie wiecie (ale może nie :wink: ) ten zdemontowany żuraw posiadał "ślad pamięci" z 1945 roku, mianowicie został przestrzelony pociskiem w połowie wysokości, ...

Na fragmencie zdjęcia ze strony optyczne.pl rzeczony przez tobociana "ślad pamięci".

pawel.45 - Sro Wrz 25, 2013 1:54 am

Tak wyglądały oba żurawiki kilka lat temu
pawel.45 - Sro Wrz 25, 2013 1:55 am

Tak wyglądały oba żurawiki kilka lat temu
Dana - Sro Wrz 25, 2013 11:27 am

Szafarnia i żurawiki - pewnie były już gdzieś, ale może dokleicie te zdjęcia do tego wątku. Mnie coś nie wychodzi :oops:
http://opencaching.pl/vie...t=1&desclang=PL

Miro - Sro Wrz 25, 2013 12:02 pm

Zdjęcie dzwigu zrobione przez Gerharda Jeske (lata 80-te. )

Miro

Krzysztof - Czw Wrz 26, 2013 8:11 am

pawel.45 napisał/a:
Tak wyglądały oba żurawiki kilka lat temu

Orka - Sob Wrz 28, 2013 5:27 pm

No to jeszcze zdjęcia dzisiejsze-ten na podmurówce trzyma się dobrze, choć chyba jest odwrócony w inną stronę, niż kilka lat temu. Ten drugi zaś...jak widać, został sam cokół, dodatkowo zasłonięty stelażem z reklamą, chyba, żeby nie straszył turystów? :evil:



HENRYK0072 - Sob Wrz 28, 2013 7:33 pm

teraz 2-gi to on wygląda teraz .....jak jakiś syfon.....może zasłonili reklamą by nie było widać czego brakuje
discus - Wto Paź 01, 2013 10:42 am

Malte-Brun i jego dzieło.
pumeks - Wto Paź 01, 2013 6:16 pm

Ale to przecież nie jego 8O Rycina pochodzi z książki "L'Allemagne illustrée", napisanej przez jego syna, Victora Adolphe'a Malte-Bruna, a rytowano ją według rysunku Huberta Clergeta. :???:
discus - Wto Paź 01, 2013 6:20 pm

Tak mi coś jego data śmierci nie pasowała :wink:
Miro - Pią Gru 13, 2013 9:14 am

Zdjęcie zrobione przed 1993 rokiem.

Miro

Miro - Czw Sty 23, 2014 2:09 pm

Fragment panoramy z 1981 roku.

Miro

Miro - Sro Sty 29, 2014 4:30 pm

Omawiany dzwig w jak innym otoczeniu na fotografii przedwojennej.

Miro

Miro - Pią Lut 21, 2014 7:48 am

Taki ładny zimowy obraz.
www.FotoPolska.eu

Miro

Miro - Sob Paź 11, 2014 6:58 pm

Co powiecie o tym zdjęciu...

Miro

pumeks - Sob Paź 11, 2014 7:03 pm

Pikne :==
Wykonane po 1935 r. bo cypel Wyspy Spichrzów jest już ścięty.

Zbych - Nie Paź 12, 2014 9:30 am

pumeks napisał/a:
... cypel Wyspy Spichrzów jest już ścięty.
Na pierwszy rzut oka brakowało mi czegoś na tym zdjęciu. Teraz wiem czego.
Miro - Nie Lip 12, 2015 2:21 pm

Powiększony fragment zdjęcia Gerharda Jeske z książki
Hansa Georga Sieglera "" Von Danzig aus".

Miro

Miro - Czw Sie 27, 2015 4:05 pm
Temat postu: Dzwig Szafarnia
zdjęcie zrobione w sierpniu 2014 roku.

MIro

Miro - Nie Lis 15, 2015 2:42 pm

Powojenne zdjęcie z fragmentem dzwigu.

Miro

Miro - Sro Lis 25, 2015 3:37 pm

Zdjęcie ze strony bildindex.de.
Urząd Celny Szafarnia.

Miro

pumeks - Sro Lis 25, 2015 4:50 pm

Skadrowane identycznie jak zdjęcie które wrzuciłem parę lat temu w innym temacie, ale "po drodze" plik przytył o parę kilobajtów :hihi:
Miro - Czw Gru 17, 2015 3:48 pm

Na tym zdjęciu z 1984 roku widoczne są dwa dzwigi.

Miro

Miro - Czw Sty 28, 2016 3:42 pm

Szafarnia 1941 rok.

Miro

Miro - Czw Lut 11, 2016 4:19 pm

Wieksza perspektywa zdjęcia, które wstawiłem wcześniej i
powiekszony fragment, szczególnie chodziło mi o kamienicę obok Urzedu Celnego.

Miro

green75 - Pon Mar 07, 2016 5:57 pm

Witam, czy z Szanownych grupowiczów orientuje się może ktoś jakie są losy żurawia/dźwigu z ul. Szafarnia?
Półtorej roku temu napisałem maila do Muzeum Morskiego, które to pilotuje zabiegi konserwatorskie, z zapytaniem o jego losy. Oto odpowiedź jaką wtedy otrzymałem:
Wysłano: pon. 2014-07-14 09:37
Szanowny Panie!
Uprzejmie dziękujemy za przesłaną wiadomość. Cieszymy się, że jest w Gdańsku grupa osób, która interesuje się historią miasta i losem oryginalnych zabytków techniki portowej. Chcemy Państwa uspokoić i poinformować, że dźwig z nabrzeża przy ul. Szafarnia jest cały czas poddawany zabiegom konserwatorskim. Dzięki uprzejmości jednej z gdańskich firm i osobistemu zaangażowaniu, w remont zabytku, jej Prezesa skomplikowane i czasochłonne prace przywracające świetność wspomnianemu obiektowi dobiegają końca. Mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku dźwig powróci na swoje historyczne miejsce. Z pewnością powiadomimy Państwa o tym fakcie.
Z poważaniem
Wojciech Ronowski
--
Wojciech Ronowski
Narodowe Muzeum Morskie
Dział Rozwoju Portów
tel. +48 58 301 86 11 w.412
fax +48 58 301 84 53
w.ronowski@nmm.pl
www.nmm.pl
I od tej pory cisza.Obawiam się najgorszego, że jego miejscem docelowym stała się huta. O ile pamiętam dźwig zdemontowano w 2012r. Przez 4 lata to chyba by Titanica udało się odrestaurować.....
Czyżby na naszych oczach znikał kolejny zabytek??

Miro - Sro Kwi 20, 2016 1:35 pm

To jest zdjęcie zrobione na ul. Szafarnia, chociaż akurat tej jest tutaj niewiele.
Fotka z gatunku zaangażowanych, przynajmniej śpiew na ustach tego aktywu jest bardzo dostojny.
I ten gość, który zasłonił połowe obrazy.

Miro

djjack - Sro Kwi 20, 2016 4:29 pm
Temat postu: Odwrotna ztrona zdjęcia z Szafarni
Na odwrocie zdjęcia, którego fragment dodał dzisiaj w tym wątku Miro widnieją takie oto napisy:

Danzig 1935
Gruppe 9 II
Gruppe 9 III XIV albo XII

I jeszcze jeden szczegół widoczny z tyłu -
Agfa Lupex

Miro - Pon Wrz 12, 2016 6:33 pm

Aktualnie do kupienia.

Miro

Miro - Czw Paź 27, 2016 1:52 pm

Na tym zdjęciu jeden z dzwigów też się załapał.

Miro

Miro - Nie Paź 30, 2016 5:49 pm

Fragment panoramy z 1974 roku.

Miro

Miro - Wto Lis 01, 2016 10:10 am

Na stronie Opowiadaczy Historii znajduje się taki piękne
zdjęcie dzwigu.

Miro

djjack - Pon Mar 13, 2017 6:00 pm
Temat postu: Lloyd Bydgoski
Lloyd Bydgoski mieścił się głównie na ulicy Szafarnia 15.
Miro - Sro Maj 31, 2017 1:19 pm

Zdjęcie z kolekcji Gerharda Jeske.
Szafarnia 1984 rok.

Miro

pumeks - Sro Maj 31, 2017 2:35 pm

:==
Wspaniale byłoby zrobić zdjęcie tego samego miejsca obecnie i porównać.

Miro - Sro Lis 01, 2017 1:47 pm

Zdjęcie z kolekcji Gerharda Jeske zrobione w 1984 roku.

Miro

pumeks - Pią Lis 10, 2017 11:46 am

Około 1946-48

Źródło: KLIK


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group