Dawny Gdańsk

Poszukuję/mam/oddam - Kleinbahnhof am Werdertor

Sabaoth - Sro Mar 16, 2005 3:17 pm
Temat postu: Kleinbahnhof am Werdertor
Prosiłbym koleżankę Zesztrasię o wyjaśnienie, co takiego niezwykłego jest w tym dworcu? I czy to o ten konkretnie chodzi?
Zoppoter - Sro Mar 16, 2005 3:21 pm
Temat postu: Re: Kleinbahnhof am Werdertor
Sabaoth napisał/a:
Prosiłbym koleżankę Zesztrasię o wyjaśnienie, co takiego niezwykłego jest w tym dworcu?


Samo jego istnienie...

Sabaoth - Sro Mar 16, 2005 3:25 pm

No przecież wyraźnie widac na zdjęciu jego istnienie :mrgreen:
seestrasse - Sro Mar 16, 2005 5:01 pm

na pierwszy rzut oka dworzec jest wyjątkowo spory jak na wąski dworzec
na drugi rzut oka kojarzy mi się ze stacyjką w Marezie... :hmmm:
ale zapewne nie mam racji, co przyznaję bez bicia i z sobie właściwym wdziękiem :D

seestrasse - Sro Mar 16, 2005 5:07 pm

no dobra - już wiem, co to Werdertor :== :^^ :oops:
ale co robi ta wielka woda po lewej???

Grün - Sro Mar 16, 2005 6:48 pm

Płynie.
Sabaoth - Sro Mar 16, 2005 6:54 pm

Niedowiarki! Niewierne Tomasze! To macie dowód:
seestrasse - Sro Mar 16, 2005 8:16 pm

Grün napisał/a:
Płynie.

żartujesz!

a jeśli to stojąca woda? :hihi:

a tak przy okazji - wszystko już wyjaśnione :hurra:

Sabaoth - Sro Mar 16, 2005 9:25 pm

To jeszcze mała komparatystyka. Obróciłem trochę mapę, żeby lepiej to było widać. Czerwona strzałka pokazuje (mniej więcej) kierunek robienia zdjęcia, niebieskie linie - charakterystyczne punkty. Niestety nie mam dokładniejszej mapy, ta jest za bardzo ogólna, a dworzec jest na niej zaznaczony symbolicznie, nieproporcjonalnie duży.
Mikołaj - Sro Mar 16, 2005 10:00 pm

Mi tu coś nie pasuje, za chwilę podzielę się z Wami pewnymi wątpliwościami, o ile sam odpowiedzi nie znajdę.
Sabaoth - Sro Mar 16, 2005 10:13 pm

Malkontent :mrgreen:
Marcin - Sro Mar 16, 2005 10:25 pm

:hmmm: Mi również trudno dopasować te budynki do tych ze strony Seestrasse: http://www.yesmedia.pl/zkd/228.htm
Mikołaj - Sro Mar 16, 2005 10:35 pm

No dobrze, zacznijmy od pozornie głupiego pytania: jak na polski tlumaczy się Werdertor?
Sabaoth - Sro Mar 16, 2005 10:38 pm

To przetłumaczcie mi podpis do tego zdjęcia. I po co tłumaczyć Werdertor na polski, skoro na przedwojennej mapie jest po niemiecku, tak jak i podpis pod zdjęciem. Zresztą wszystko zgadza sie z mapą. A może to nie jest plan Gdańska, co?
Mikołaj - Sro Mar 16, 2005 10:55 pm

Zmierzałem do czegoś innego, co być może dla wszystkich jest oczywiste, ale dla mnie to tej pory nie było - brama zwana obecnie Żuławską nie jest Bramą Żuławską tylko Bramą Długich Ogrodów, a Brama Żuławska była położona kilkaset metrów dalej przy zboczonym fragmencie opływu i nie ma po niej śladu.
seestrasse - Sro Mar 16, 2005 11:04 pm

a jaki inny dworzec wąskotorowy mógłby znajdować się przy tej nieistniejącej Werdertor? :hmmm:
słuchajcie, nie odbierajcie mnie i Sabiemu radochy :hihi:

Marcin - Sro Mar 16, 2005 11:12 pm

Cytat:
a Brama Żuławska była położona kilkaset metrów dalej przy zboczonym fragmencie opływu i nie ma po niej śladu.

Oprócz fotografii... :wink:

Mikołaj - Sro Mar 16, 2005 11:12 pm

Dworzec się zgadza, ale ta Werdertor mnie zaskoczyła! 8O
Po prostu kolejny nazewniczy kwiatek!

Grün - Sro Mar 16, 2005 11:33 pm

Ale Werdertor była mylona z Langartertor (vide: plan Buhsego). Potem jeszcze doszło zamieszanie związane z nazywaniem tej ostatniej "bramą Elbląską".
Sabaoth - Czw Mar 17, 2005 6:45 am

Mikołaj napisał/a:
Dworzec się zgadza, ale ta Werdertor mnie zaskoczyła! 8O
Po prostu kolejny nazewniczy kwiatek!

Mikołaju, tak to jest jak tłumaczy się nazwy. Ja nie miałem żadnych wątpliwości związanych z Werdertor, zawsze była Langgartertor i Werdertor (przynajmniej w czasach bardziej wsółczesnych). Może za jakiś czas ludzie będą się zastanawiać, gdzie stała brama długouliczna, przed, czy za złotą :hihi:

pumeks - Czw Mar 17, 2005 9:15 am

No, według Stankiewicza, i nie tylko jego, ta zewnętrzna Wedertor tłumaczy się jako Brama Elbląska, tak jest przyjęte na wszystkich planach w "Historii Gdańska" i nie tylko (choćby tam, skąd Marcin skanował zdjęcie).

A co do zdjęcia Sabaotha, to mam wątpliwości. Ono jest dobrze znane, np. z książki "Śladami gdańskich bohaterów G. Grassa" s. 25. Mam wrażenie, że w sławnym artykule Izy w "30 dniach" też było, i tam podpisano je "jedna ze stacji, których nie udało nam się zidentyfikować". Ale może pamięć mnie myli. Gdyby to była stacja w Gdańsku, to jak to możliwe, że w perspektywie nie widać zupełnie nic? nawet jednej wieży kościelnej? :???:

Sabaoth - Czw Mar 17, 2005 9:30 am

pumeks napisał/a:
A co do zdjęcia Sabaotha, to mam wątpliwości. Ono jest dobrze znane, np. z książki "Śladami gdańskich bohaterów G. Grassa" s. 25. Mam wrażenie, że w sławnym artykule Izy w "30 dniach" też było, i tam podpisano je "jedna ze stacji, których nie udało nam się zidentyfikować". Ale może pamięć mnie myli. Gdyby to była stacja w Gdańsku, to jak to możliwe, że w perspektywie nie widać zupełnie nic? nawet jednej wieży kościelnej? :???:

Na innym planie, pozniejszym i tez niezbyt dokladnym oznaczone sa dwa budynki i tory dochodzace za stacje - podobnie jak na zdjeciu. A ze nie widac wiez? A jakie wieże masz w kierunku czerwonej strzalki (tak mniej wiecej zrobiono zdjecie)? Niewykluczone, ze zarowno moje zdjecie, jak i zdjęcie Seestrasse to ten sam dworzec, tylko w roznym okresie czasu.

Zoppoter - Czw Mar 17, 2005 9:30 am

pumeks napisał/a:
Gdyby to była stacja w Gdańsku, to jak to możliwe, że w perspektywie nie widać zupełnie nic? nawet jednej wieży kościelnej? :???:


Bo ono moze być zrobione w stronę Olszynki. Tam chyba naprawde nie ma nic wysokiego.

Sabaoth - Czw Mar 17, 2005 9:40 am

Na Pharusie z lat 20-tych jest zaznaczony fragment fosy przy stacji, niestety, to co widac to koncowka mapy, dalej jest juz moje biurko :hihi: Ale w kierunku wskazanym strzalka nie powinno byc zadnych wysokich budynkow, a nizsze moga byc przesloniete walem lub nasypem, ktory widac w tle zdjecia. Mi to wlasnie zdjecie idealnie pasuje do obydwu map.

Nawet nie wiem, czy na nowszej mapie, z 1935 r. (powyzej) nie ma tego odcinka kanalu (mogl zostac zasypany) czy po prostu nie oznaczono go, zostawiajac miejsce na opis przystanku autobusowego?

A na trzeciej mapce, bardzo ogolnej tez widac stacje i fragment kanalu biegnacego po lewej stronie (od miejsca zrobienia zdjecia) torow. A na nasypie mogla biec droga, on nie jest bardzo wysoki. Dalej praktycznie nic nie ma.

pumeks - Czw Mar 17, 2005 9:41 am

Sorry, nie zawuważyłem, że jeżeli jest tak jak podałeś, to zdjęcie byłoby robione w kierunku od, a nie do miasta. Co do daty - w tej książce o której wspomniałem jest datowane na 1912 r., ale tam jest bardzo dużo błędów, więc nie traktowałbym tej daty jako wyroczni. Hmm.... nadal mam wątpliwości, ale zobaczymy...
Makabunda - Czw Mar 17, 2005 9:42 am

Zoppoter napisał/a:
pumeks napisał/a:
Gdyby to była stacja w Gdańsku, to jak to możliwe, że w perspektywie nie widać zupełnie nic? nawet jednej wieży kościelnej? :???:


Bo ono moze być zrobione w stronę Olszynki. Tam chyba naprawde nie ma nic wysokiego.

Jak to nie ma nic wysokiego? A wysoki poziom wód gruntowych? :hiihihi:

Sabaoth - Czw Mar 17, 2005 9:54 am

Im bardziej przygladam sie roznym planom i mapom to mam coraz wiecej watpliwosci. Zauwazylem tylko, ze kazda mapa jest inna, inne sa proporcje i odleglosc do kanalu (na jednej nawet kanalu brakuje). Na przykad na tej, stacja zaznaczona jest przy samej Elblaskiej. Ale gdyby byla troche od niej odsunieta, to reszta tez by sie zgadzala, lacznie z tym "polwyspem" na kanale. Plan jest bardzo powiekszony, dlatego taka jakosc, innego nie mam.
Sabaoth - Czw Mar 17, 2005 9:57 am

Cytat:
Jak to nie ma nic wysokiego? A wysoki poziom wód gruntowych?

To nie jest smieszne, wysoki poziom wody i ilosc kanalow melioracyjnych na planie bardzo uprawdopodabnia istnienie nasypu, na ktorym biegla ulica, a ktory jest widoczny w tle zdjecia.

seestrasse - Czw Mar 17, 2005 11:23 am

pumeks napisał/a:
w sławnym artykule Izy w "30 dniach" też było, i tam podpisano je "jedna ze stacji, których nie udało nam się zidentyfikować"

po pierwsze :oops:
po drugie zgadza się, fota jest w artykule

Marcin - Sob Kwi 16, 2005 11:49 am

Cytat:
Im bardziej przygladam sie roznym planom i mapom to mam coraz wiecej watpliwosci. Zauwazylem tylko, ze kazda mapa jest inna, inne sa proporcje i odleglosc do kanalu (na jednej nawet kanalu brakuje). Na przykad na tej, stacja zaznaczona jest przy samej Elblaskiej.

Na najdokładniejszy plan Gdańska Wąskotorowego natrafiłem w "Kolejach wąskotorowych Polski Północnej". Jedynym minusem tego schematu jest to, iż przedstawia stan po przebudowie w 1957 roku - ale i tu główny budynek stacyjny znajduje się przy samej Elbląskiej.

seestrasse - Sob Kwi 16, 2005 5:32 pm

a oto zdjęcie powojennego "dworca" (a raczej skromnego baraczku). porównajcie z planem Pokropińskiego...
Hanemann - Pon Kwi 18, 2005 10:32 pm

lepszy taki niż żaden... chętnie pojechałbym sensowną wąskotorówką dającą możliwość dojechania na Żuławy z Gdańska, zamiast jechać PKSem bądź rowerem.
stumar - Wto Kwi 19, 2005 8:19 am

Czytam sobie bardzo ciekawą dyskusję na temat dworca kolejki żuławskiej. :D Na zdjęciu będącym przedmiotem dyskursu zauważam jedną ciekawą rzecz, którą chciałbym się podzielić, otóż po prawej stronie zdjęcia na lini horyzuntu widać chyba dym z parowozu :hmmm: jadącego linią z Przeróbki w stronę Oruni. Jeśli rzeczywiście jest to dym z parowozu to można by spróbować skonfrontować daty budowy lini kolejowej na Przeróbkę i kolejki żuławskiej i w ten sposób wyznaczyć najwcześniejszą możliwą datę wykonania zdjęcia... :D
Sabaoth - Wto Kwi 19, 2005 9:57 am

Wyslalem Zesztrasi mailem pewna analize. Moze tez zamieszcze ja tutaj. To mi faktycznie wyglada na Kleinbahnhof Danzig, jest wiecej poszlak.
seestrasse - Wto Kwi 19, 2005 12:12 pm

zamieść , Sabi! niech wszyscy stwierdzą, że to jest ten dworzec :wink:
jak dla mnie - wyniki Twojej analizy mówią właściwie wszystko...

Sabaoth - Wto Kwi 19, 2005 12:17 pm

To trzeba poczekac do pory obiadowej, jak wroce z pracy.
pumeks - Wto Kwi 19, 2005 12:51 pm

Ale o którym wy zdjęciu piszecie, bo nie nadążam? :???: o tym?

Marcin - Wto Kwi 19, 2005 12:54 pm

O tym...


Sabaoth - Wto Kwi 19, 2005 12:55 pm

Nie, chodzi o pierwsze zdjecie z tego watku.
seestrasse - Wto Kwi 19, 2005 1:14 pm

i Stumar wyłowił w prawym górnym rogu cóś, co może być parowozem (to cóś się dymi)
Sabaoth - Wto Kwi 19, 2005 1:44 pm

Rownie dobrze moze to byc komin wedzarni ryb :^^
seestrasse - Wto Kwi 19, 2005 3:09 pm

podcinasz gałąź, na której siedzisz :D :wink:
stumar - Wto Kwi 19, 2005 3:11 pm

Cytat:
Rownie dobrze moze to byc komin wedzarni ryb


A może wielofunkcyjny pojazd będący parowozem jednocześnie posiadającym komorę do wędzenia ryb :hihi:

Sabaoth - Wto Kwi 19, 2005 3:57 pm

Oto moje przypuszczenia oparte raczej na dedukcji i porównaniu mojego zdjęcia z planem Marcina z 1957 r. Plan przedstawia sytuację jakieś ćwierć wieku po zrobieniu zdjęcia (albo i więcej), w międzyczasie był rok 1945, ale podobieństwa są nadal widoczne.

Kanał fosy musiał zostać zasypany na przełomie lat 20. i 30-tych. Jest jeszcze na planie z lat 20 i nie ma go już na innym moim planie z roku 1935.

Ale do rzeczy:

1. Na zielono zaznaczyłem przebieg ulicy z charakterystycznym załamaniem.
2. Niebieskim kolorem zaznaczyłem kanał fosy i jego przybliżone położenie na współczesnym planie, został on zasypany w latach 30-tych i wtedy być może rozbudowano układ torów i postawiono nowe budynki.
3. Na czerwono zaznaczyłem przebieg torów i rozjazd. Jeden ze ślepych torów mógl zostać w międzyczasie przedłużony.
4. Granatowymi cyframi oznaczyłem trzy główne tory.
5. Na żółto oznaczyłem budynek stacji.

Moim zdaniem, za tym, że jest to dworzec w Gdańsku przemawiają: przebieg ulicy z charakterystycznym załamaniem przy samym dworcu (tak samo na zdjęciu jak i na planie), ustawienie budynku dworca, równolegle do fragmentu ulicy po "załamaniu", charakterystyczny układ wygiętych torów, wymuszony układem ulicy i kanału fosy (istniał kiedy układano tory i budowano dworzec). Nie wydaje mi się, żeby inny dworzec miał podobny układ ulicy, torów i ustawienia dworca. Na horyzoncie widać też coś, co przypomina wał wzdłuż głównej fosy.

Ja obstawiam Kleinbahnhof w Gdańsku! A Wy?

turecki - Nie Paź 02, 2005 8:34 pm

coś mi nie pasują te Twoje kreski-gdzie.ś zgubiłeś 2 zwrotnice-chyba,że po przebudowie stacji doszły-wtedy wszystko jest o.k.Najbardziej pasuje plan kb 1940.jpg pod warunkiem,że tory 1 i 2 się łączą ,a tor 3 pomniejszono
PLASER - Sro Lut 22, 2006 12:45 pm

Odkopuję temat bo mi wylazł przy okazji szukania czegoś innego :)

I tak na wstępie. Widzę że w tej okolicy zmieniało się wszystko, najwięcej zmian nastąpiło w zmianach wodnych. Niezmienne pozostały niektóre ulice i wąskotorówka. Więc w tym przypadku odniesienie do kanałów/fos jest bardzo ryzykowne :)

Sabaoth napisał/a:

Moim zdaniem, za tym, że jest to dworzec w Gdańsku przemawiają: przebieg ulicy z charakterystycznym załamaniem przy samym dworcu (tak samo na zdjęciu jak i na planie),


Ale plan jest z 1957, a zdjęcie wykonano dużo wcześniej. Możemy popatrzeć na planach z lat przedwojennych, że ulica odbija w przeciwnym kierunku niż w czasie rysowania schematu stacji!




Za to ciekawy jest plan z 1908 roku:

Bo chyba on i zdjęcie można porównywać wiekowo (o ile to zdjęcie to Gdańsk), bo tylko na tym planie zaznaczona jest woda po lewej.


Co do dymku po prawej - możliwe że to parówóz na trasie do Przeróbki przez Strohdeich (od XII.1911) lub parowóz tylko do stacji Grobla (Strohdeich) - prawdopodobnie od 1905 roku.

Przyjmując ten tok należy uznać że ten wał po lewej to Lunette Ochs. I idąc dalej na planie istnieje taka kreska (może droga?), która odpowiada załamaniu naszej drogi na zdjęciu :)

Nie zgadza się z planem "wykręcenie torów" - na planie proste, oraz odejście do bramy przy Długich Ogrodach (powinno odbijac w przeciwnym kierunku).

Pytanie dodatkowe - po co było to odejście?
W okolicy bramy na tym planie mamy:
1. tory tramwajowe kończące bieg (w którym roku pociągnięto je dalej?)
2. linię normalnotorową towarową z Gdańska Rozrządczego (dokąd ona biegła, tylko do zakładów mięsnych czy dalej, a może kończyła zaraz za drogą?)
3. tory wąskotorowe

Łącząc 1 z 3 mamy piękny punkt przesiadkowy (aby klient z bagażem nie dreptał 250 m na dworzec), a łącząc 2 i 3 mamy punkt przeładunkowy towarów. Oba warianty równie prawdopodobne jak i nieproawdopodobne :)

Jest jeszcze jeden wariant - te tory zbudowano jako czasowe połączenie, które wykorzystywano podczas budowy linii (wówczas stacja przeładunkowa na Piaskach była w budowie), bo obie linie powstawały w tym samym czasie.

A co do samego zdjęcia: na dworcu jest jakiś napis - byc może nazwa stacji - ma ktoś powiększenie tego fragmentu?

Pozdrawiam
PLASER

Sabaoth - Sro Lut 22, 2006 6:12 pm

Oto maksymalne powiększenie:
roland - Sro Lut 22, 2006 11:43 pm
Temat postu: Kolejka
To zdjecie jest ilustracją do artykułu "Inne Kleinbann Ein Färjenälebnis aussem ollen Danzich"
Podpis pod zdjęciem:

Jedno ujęcie od "podwórza" kolejki przy Bramie Żuławskiej. Kolejka umożliwiała wygodne połączenie ze "znaczącymi" miejscami gdańskiej niziny, prawie aż do Zalewu Wiślanego.

Jeśli jesteście zainteresowani tym artykułem to piszcie.
:co_jest:

PLASER - Sro Lut 22, 2006 11:47 pm

Sabaoth napisał/a:
Oto maksymalne powiększenie:


Piękne :)

Moje spostrzeżenia na szybko:
1. ten dym z lewej wydobywa się z jakiś wyższych kominów (prawdopodobnie któryś z zakładów w okolicach dzisiejszej Łąkowej)
2. za facetem stojącym obok dworca jest barierka (a za barierką coś jasnego - domniemywam wodę - potwierdza to mapka, stacja była z dwóch stron otoczona wodą)

Za to to zdjęcie datowane na Gdańsk 1940:


Te dwa kominy charakterystyczne, ale reszta porażka... Na starszym zdjęciu (zakładamy umownie 1908) budynek jest wyższy...

Hmmm...
Pozdrawiam
PLASER

seestrasse - Sro Lut 22, 2006 11:48 pm

roland napisał/a:
Jeśli jesteście zainteresowani tym artykułem to piszcie

może Sabaoth :wink:
a na serio - ja jestem :D

PLASER - Sro Lut 22, 2006 11:55 pm
Temat postu: Re: Kolejka
roland napisał/a:
Jedno ujęcie od "podwórza" kolejki przy Bramie Żuławskiej.


Czyli mamy potwierdzenie, a jest podany rok wykonania fotki?
Za to zdjęcie 1940 - to może być zabudowa dworca towarowego... Patrz: wagony towarowe oraz rampa przy budynku.

roland napisał/a:

Jeśli jesteście zainteresowani tym artykułem to piszcie.
:co_jest:


Co najmniej dziwne pytanie 8))
mail ze słowami drezyny znasz :)

Pozdrawiam
PLASER

roland - Czw Lut 23, 2006 12:05 am

Nie ma daty wykonania zdjecia
Sabaoth - Czw Lut 23, 2006 7:24 pm

Artykuł jest po niemiecku i podobnie jak zdjęcie ukazał się w którymś z Hauskalenderów.
pumeks - Sob Gru 16, 2006 5:13 am

Sabaoth napisał/a:
Niedowiarki! Niewierne Tomasze! To macie dowód:

Chciałem oświadczyć, że byłem niedowiarkiem i nie mialem racji - to NAPRAWDĘ jest dworzec przy Weder Tor - zobaczyłem ostatnio zdjęcie, na którym widać jego fragment, fosę oraz koncówkę Dlugich Ogrodów oraz Bramę Żuławską (Langgarter Tor). Problem w tym, że mam to zdjęcie na plycie multimedialnej, ktora jest tak zrobiona żeby nie dalo się z niej wyluskiwać poszczególnych zdjęć. Jak mi się tego nie uda przy pomocy informatykó, to w ostateczności sprobuję sfotografowac monitor mojego kompa... będzie nieostre, ale możę wystarczy za dowód.

PS. Czy jest Plaser? bo w tym samym źródle mam też zdjecie pociągu w Zakladach Mięsnych.... :hurra:

DarioB - Sob Gru 16, 2006 10:33 am

pumeks napisał/a:
Sabaoth napisał/a:
Niedowiarki! Niewierne Tomasze! To macie dowód:

Chciałem oświadczyć, że byłem niedowiarkiem i nie mialem racji - to NAPRAWDĘ jest dworzec przy Weder Tor - zobaczyłem ostatnio zdjęcie, na którym widać jego fragment, fosę oraz koncówkę Dlugich Ogrodów oraz Bramę Żuławską (Langgarter Tor). Problem w tym, że mam to zdjęcie na plycie multimedialnej, ktora jest tak zrobiona żeby nie dalo się z niej wyluskiwać poszczególnych zdjęć. Jak mi się tego nie uda przy pomocy informatykó, to w ostateczności sprobuję sfotografowac monitor mojego kompa... będzie nieostre, ale możę wystarczy za dowód.

PS. Czy jest Plaser? bo w tym samym źródle mam też zdjecie pociągu w Zakladach Mięsnych.... :hurra:


Pumeksie o jakie "multimedialnej płycie mówiesz? Może mam i pomogę to obejść :) MMcafe? Był Sobie Gdańsk?, czy inne? Jakby co możesz spróbować w łatwy sposób zrobić zrzut ekranu chociażby darnowym programem screenhuner i po ptokach ;)

seestrasse - Sob Gru 16, 2006 12:38 pm

Pumeks... brak mi słów! :hurra: :hurra: :hurra:
Mikołaj - Sob Gru 16, 2006 3:22 pm

Cytat:
t tak zrobiona żeby nie dalo się z niej wyluskiwać poszczególnych zdjęć.

to zrób tak - jak będziesz ten obrazek miał na ekranie, naciśnij na klawiaturze PrtSc (czyli printscreen) a następnie wklej obraz do jakiegoś programu graficznego (najprościej naciskając ctrl + v)

Cytat:
Czy jest Plaser?

jest i cały czas ma w podpisie
"Naprawdę nikt nie ma fotek pociągu na Ołowiance ani przy Zakładach Mięsnych..."

pumeks - Pon Gru 18, 2006 9:48 pm

Wszystkim mądralom chciałbym oświadczyć, że wiem o PrintScreen ale on na to "źródło" nie działa.
Zamieszczam to, co udało mi się uzyskać fotografując ekran monitora. Mimo zniekształceń, myślę, wypatrzycie na nim Bramę Żuławską i to, co potrzeba,

Mikołaj - Pon Gru 18, 2006 10:03 pm

Cytat:
Wszystkim mądralom chciałbym oświadczyć, że wiem o PrintScreen

a ja tu ze szczerego serca chciałem pomóc... :<>

a zdjęcie - :masta:

Corzano - Wto Gru 19, 2006 8:59 am

Pumeks, a co to za płyta multimedialna?
pumeks - Czw Gru 28, 2006 10:04 pm

Płyta... to w zasadzie już Dario odgadł :wink:
Załączam jeszcze próbkę budynku stacyjki w zbliżeniu, i małe porównanie gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości co do poprawności łączenia dwóch zdjęć ze sobą.

Pozostaje jeszcze problem, jak "uzgodnić" te zdjęcia z tym trzecim, z książki Bufego...

seestrasse - Czw Gru 28, 2006 10:35 pm

:wow: :szczena: :huuurra:
Corzano - Czw Gru 28, 2006 10:40 pm

pumeks napisał/a:
Płyta... to w zasadzie już Dario odgadł

Czyli BSG czy MMC? Nie widziałem żadnej z nich.

pumeks - Czw Gru 28, 2006 10:42 pm

Płyta "Był sobie Gdańsk" wydana przez MMCafe.
Mikołaj - Pon Sty 08, 2007 1:10 am

Widać okolice dworca... może czyjeś wprawne oko czegoś się tam dopatrzy (jakby co str. 370-371 BSG)
DarioB - Pon Sty 08, 2007 6:58 pm

Mikołaj napisał/a:
Widać okolice dworca... może czyjeś wprawne oko czegoś się tam dopatrzy (jakby co str. 370-371 BSG)
która część?
Mikołaj - Pon Sty 08, 2007 7:36 pm

the best of
pumeks - Nie Paź 04, 2009 11:00 pm

Dzięki nowemu użytkownikowi Miro mamy kolejne zdjęcie dworca - tym razem tory są za budynkiem. Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.nordstern-gdansk.za.pl/ I zdaje się nie zostało rozpoznane, jak można sądzić z nazwy pliku :D
DarioB - Nie Paź 04, 2009 11:06 pm

A ja cały czas podziwiam to ujęcie. Gdzieś tam w samym środku stoi mój blokhaus.

seestrasse - Sro Paź 14, 2009 12:44 pm

pumeks napisał/a:
Dzięki nowemu użytkownikowi Miro mamy kolejne zdjęcie dworca

ileż to człowiek się naczekał, żeby zobaczyć jakiekolwiek zdjęcie wąskiego dworca. a tu proszę :D
dziękuję, pozdrowienia Miro :D

feyg - Pon Gru 21, 2009 11:17 pm

Ostatnio robiąc porządki odnalazłem kserokopię fragmentu powojennego planu Gdańska. Został on odnaleziony około 8 lat temu w gdyńskim Oddziale Archiwum Państwowego w Gdańsku przy okazji porządkowania zasobu map i planów pozyskanych z Pracowni Urbanistycznej Wydziału Architektury UM Gdynia przez nieżyjącego już inż. Jerzego Heidricha. Niestety nie wiem jaką sygnaturę plan ten posiada dziś (i czy posiada) oraz ewentualnie do jakiego zespołu trafił. Pamiętam że oryginał był wykonany na krochmalonym płótnie oraz to, że był w kolorze. Domyślam się, że oznaczenia budynków mają związek z ich stanem zachowania. Plan wedle informacji na marginesie: Opisał: Wrześniewski, Sprawdził: (nieczytelne). Czy ktoś spotkał się z innymi arkuszami?
Noah - Czw Sty 21, 2010 10:07 pm

Znalazłem taki ciekawy obrazek do nieco przykurzonego już tematu
DarioB - Czw Sty 21, 2010 10:22 pm

Gdzieś po lewej powinna byc chyba brama Długoogrodowa?
pumeks - Czw Sty 21, 2010 10:29 pm

Przecież ją widać ...
DarioB - Czw Sty 21, 2010 10:40 pm

pumeks napisał/a:
Przecież ją widać ...

Sorki Pumeksie, zmęczenie wygrało. Chodziło oczywiście o Żuławską :)

Noah - Pią Sty 22, 2010 9:24 am

DarioB napisał/a:
Chodziło oczywiście o Żuławską

A może chodziło raczej o Elbląska :% ?
Ta znajdowała się niemal dokładnie za plecami strzelającego powyższą fotkę.
Faktem jest , że istniało swego czasu małe zamieszanie z nazewnictwem bram w tym ciągu.
Ale o tym już było

DarioB - Pią Sty 22, 2010 9:29 am

Noah napisał/a:
DarioB napisał/a:
Chodziło oczywiście o Żuławską

A może chodziło raczej o Elbląska :% ?
Ta znajdowała się niemal dokładnie za plecami strzelającego powyższą fotkę.
Faktem jest , że istniało swego czasu małe zamieszanie z nazewnictwem bram w tym ciągu.
Ale o tym już było


No właśnie ta za plecami mnie ciekawiła :)

Noah - Pią Sty 22, 2010 12:36 pm

O Bramie Elbląskiej informacji jest niewiele. Sam od dłuższego czasu poszukuję w różnych źródłach informacji na ten temat ale jak dotychczas z umiarkowanym skutkiem. Ponieważ jest to jednak odrębne zagadnienie dlatego otworzyłem nowy tytuł z nadzieją, że znajdę amatorów niszowych tematów, którzy zechcą podzielić się swoją wiedzą. :tu: http://forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?t=4994
DarioB - Pią Sty 22, 2010 12:52 pm

Noah napisał/a:
O Bramie Elbląskiej informacji jest niewiele. Sam od dłuższego czasu poszukuję w różnych źródłach informacji na ten temat ale jak dotychczas z umiarkowanym skutkiem. Ponieważ jest to jednak odrębne zagadnienie dlatego otworzyłem nowy tytuł z nadzieją, że znajdę amatorów niszowych tematów, którzy zechcą podzielić się swoją wiedzą. :tu: http://forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?t=4994

Ja to byłem pełen podziwu jak zobaczyłem zdjęcie lotnicze Długich Ogrodów. Teraz marzy mi się podobne z okolic Młynisk ale tam jakoś nic nie chciało dolecieć :)

Miro - Sro Sie 10, 2011 1:34 pm

Jak sądzę są to dokladnie te same miejsca, które dzieli około 70 lat.

Miro

Mikołaj - Sro Sie 10, 2011 2:12 pm

jedynie wieża kościoła przy Głębokiej może tu być jakimś odnośnikiem



Sabaoth - Pią Mar 15, 2013 9:50 pm

Jeszcze raz panorama z Kleinbahnhof z jednej strony i Langgatertor z drugiej ale w lepszej jakości.
seestrasse - Pią Mar 15, 2013 9:57 pm

Lubię to ;)
pumeks - Pią Lis 22, 2013 10:44 pm

A to?
ŹRÓDŁO z którego można pobrać duży plik

pumeks - Czw Mar 08, 2018 5:41 pm

seestrasse napisał/a:
ileż to człowiek się naczekał, żeby zobaczyć jakiekolwiek zdjęcie wąskiego dworca. a tu proszę :D

No i mamy kolejne. Tym razem takie, że lepszego już się chyba nie da 8O
Źródło: FOTOPOLSKA

seestrasse - Czw Mar 08, 2018 8:28 pm

:== :== :==
discus - Pią Mar 09, 2018 11:05 am

Schemat kolejki z Gdańska. Okres użytkowania w tabeli i zdjęcia.
pumeks - Pią Mar 09, 2018 12:30 pm

Ostatni obrazek to ten z książki Bufego, który był dawniej w tym temacie ale zniknął?
bambuko - Pią Mar 09, 2018 6:42 pm

Tak, to jest z ksiazki Bufe (strona 118).
Lok 15 mit gemischtem Zug in Danzig Kleinbahnhof einfahrend, ca. 1940 (Sammlung Sievers).

feyg - Pią Mar 09, 2018 8:47 pm

bambuko napisał/a:
Tak, to jest z ksiazki Bufe (strona 118).
Lok 15 mit gemischtem Zug in Danzig Kleinbahnhof einfahrend, ca. 1940 (Sammlung Sievers).

Tyle, że to nie kolejkowy Gdańsk, a... Malbork

pumeks - Pią Mar 09, 2018 9:07 pm

Tak?to by sporo wyjaśniało :D
discus - Pią Mar 09, 2018 10:33 pm

Faktycznie komin nie pasuje :-)
MłodyBocieK - Nie Sie 12, 2018 4:58 pm

Wśród fotografii Juliusa Großa na https://arcinsys.hessen.de/arcinsys/start wypatrzyłem kilka ujęć na małym dworcu
pumeks - Nie Sie 12, 2018 10:36 pm

MłodyBocieK napisał/a:
Wśród fotografii Juliusa Großa na https://arcinsys.hessen.de/arcinsys/start wypatrzyłem kilka ujęć na małym dworcu

:huuurra:

seestrasse - Nie Sie 12, 2018 10:54 pm

👍
pumeks - Sro Sie 16, 2023 8:19 am

Był kiedyś dworzec kolejowy obok dzisiejszego stadionu żużlowego
W artykule kilka fajnych zdjęć z archiwum KFP.


Pasażerowie na stacji Gdańsk Wąskotorowy, 1962 r. fot. Zbigniew Kosycarz/KFP




Parowóz wyjeżdża z lokomotywowni na dworcu Gdańsk Wąskotorowy, 1962 r. fot. Zbigniew Kosycarz/KFP

feyg - Wto Sty 09, 2024 9:28 pm

Datownik kasowy z biletu żywnościowego dla kolejarza:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group